Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Det finns många stora frågor och en av dem är hur fallhöjd kan existera på en boll?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Om det bara är att åka upp å borde man kunna återskapa experimentet där atmosfär existerar bredvid vakuum.
Tråden handlar om jorden är platt och inte tvärtom, det är vi som vill ha bevis hur den platta jorden fungerar eller kan fungera och ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
"Vad händer om du ställer ett glas vatten i en vakuumkammare och pumpar ut luften? Försvinner vattnet då?" Om du skapar vakuum kring ett glas vatten och sedan ställer frågan om vattnet försvinner hur bevisar det att luft kan existera bredvid vakuum?
"Du gick inte ut grundskolan va?" Om jag inte hade gått ut grundskolan skulle de automatiskt betyda att jag inte kunde använda mig av matte? Globjordare vill gärna hävda att endast människor med vissa titlar kan uttala sig om sakers tillstånd. Det är intressant då du med ovan påstående om min skolgång instinktivt resonerar att utebliven skolgång är likställt med obildad. Ser du vad globjorden har gjort med dig, du ska skämmas om du inte genomlidit deras hjärntvätt!
Nu existerar luftlagret också kallad atmosfären runt jorden, blir tunnare ju längre ut från jorden vi kommer... nä nu sitter jag och förklarar hur jorden med atmosfären fungerar, det vet vi alla redan.
Vi har frågat säkert tusen gånger hur plattjorden kan fungera rent praktiskt men inte fått några konkreta svar. Tror vi inte kommer få några heller, vet du varför? Jag vet, för den fungerar inte. All fysik och även annat säger att planeten jorden och alla andra planeter är runda som en sfär oavsett de är i gas flytande eller fast form.