2017-10-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Är det en petitess? När åt du en sjurätters middag senast?

Det var för det första inte sju rätter. Man kan faktiskt äta mer än en rätt eller spara en till senare, men det troligaste är nog ändå att han hade en annan person på rummet. Denna person var troligen en "call girl".
Citera
2017-10-08, 00:02
Medlem
0rganets avatar
Lite nyheter, anteckningarna på blocket var tydligen beräkningar på hur SP behövde korrigera siktet med avståndet.

https://www.cbsnews.com/news/las-vegas-gunman-stephen-paddock-note-hotel-room-details-of-bullet-trajectory/?ftag=CNM-00-10aab7e&linkId=43241828

"I could see on it he had written the distance, the elevation he was on, the drop of what his bullet was gonna be for for the crowd," Newton said. "So he had had that written down and figured out so he would know where to shoot to hit his targets from there."

En längre intervju kommer i programmet CBS 60-minutes imorgon.
Citera
2017-10-08, 00:02
Medlem
Han måste haft nån respekt för polisen men inte folket på konserten för polis och ambulans parkerar precis under skottlinjen mellan hotellet och konserten med blåljuset på under skjutningen men ingen av dem blir skjutna.

Någon som vet om de andra konserterna som han hyrde hotellrum vid var med countrytema?
Citera
2017-10-08, 00:05
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han måste haft nån respekt för polisen men inte folket på konserten för polis och ambulans parkerar precis under skottlinjen mellan hotellet och konserten med blåljuset på under skjutningen men ingen av dem blir skjutna.

Någon som vet om de andra konserterna som han hyrde hotellrum vid var med countrytema?
En konsert som nämndes tidigt var en rap-konsert.
Citera
2017-10-08, 00:09
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det gör jag varje gång jag loggar in på fb.

Jag har aldrig ätit en sjurätters middag, inte heller hört talas om den sittningen. Var i historiebeskrivingen finns sjurättersmiddag beskrivet som en brakmiddag? Vilka fler massmördare äter sjurätters?
För det första, du har ingen aning om det var en "sjurättersmiddag".
För det andra, skriv i rätt tråd: (FB) Skjutningen i Las Vegas - av CIA?
Citera
2017-10-08, 00:10
Medlem
Citat:

Jag har aldrig ätit en sjurätters middag, inte heller hört talas om den sittningen. Var i historiebeskrivingen finns sjurättersmiddag beskrivet som en brakmiddag? Vilka fler massmördare äter sjurätters?

Trollar du? Jag kan äta sjurätters om jag är på semester och maten är god.
Citera
2017-10-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lite nyheter, anteckningarna på blocket var tydligen beräkningar på hur SP behövde korrigera siktet med avståndet.

https://www.cbsnews.com/news/las-vegas-gunman-stephen-paddock-note-hotel-room-details-of-bullet-trajectory/?ftag=CNM-00-10aab7e&linkId=43241828

"I could see on it he had written the distance, the elevation he was on, the drop of what his bullet was gonna be for for the crowd," Newton said. "So he had had that written down and figured out so he would know where to shoot to hit his targets from there."

En längre intervju kommer i programmet CBS 60-minutes imorgon.

Bra då slipper vi förhoppningsvis fler spekulationer om det. Intressant att han gjorde sådana beräkningar. Man förstår ju att det måste vara svårt att skjuta på det avståndet när det är mörkt och man inte använder spårljus. Att han undvek spårljus var ju för att han inte skulle synas.
Han verkar i alla fall ha fått beräkningarna någorlunda rätt. Men måste man inte använda stativ för att kunna ställa in vinkeln exakt?
Citera
2017-10-08, 00:22
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Det tror jag säkert men Paddock var inte ett impotent fetto så det är lite svårt att förstå hur han skulle kunna äta den mängden mat utan att somna efteråt.

Dom har gått ut med att han hade en Call-girl på rummet, oklar när.

Vem har sagt att alla tallrikar är från dagen han sköt. Han kanske sparade tallrikar i sitt rum? Han kanske hämtade i restaurangen och inte lämnade tillbaka. Förslagen är många.
Citera
2017-10-08, 00:22
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:

På hotell bor det fler än en finnig tonåring med trotsproblem och hans alkoholiserade mamma. Därför kan det finnas rullbord med använda tallrikar för flera gäster eller/och flera tallrikar från gäster som ätit flera gånger under dagen. Hotell är inte som hos mamma, personalen går inte omkring och letar disk hela dagarna.

Om man vet att man ska dö så har många (speciellt såna som ska avrättas i USA) ätit sånt de tycker om och för vissa kanske det är en korv o bröd och för andra kanske mer.
Citera
2017-10-08, 00:23
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bra då slipper vi förhoppningsvis fler spekulationer om det. Intressant att han gjorde sådana beräkningar. Man förstår ju att det måste vara svårt att skjuta på det avståndet när det är mörkt och man inte använder spårljus. Att han undvek spårljus var ju för att han inte skulle synas.
Han verkar i alla fall ha fått beräkningarna någorlunda rätt. Men måste man inte använda stativ för att kunna ställa in vinkeln exakt?

Nej han fick inte köpa spårljus. Med spårljus skulle folk se var skotten kom ifrån. Det är ju skitsvårt att beräkna var kulregnet tar när man bara har en fotbollsplan fylld med människor.
Citera
2017-10-08, 00:25
Medlem
Citat:
Det tror jag säkert men Paddock var inte ett impotent fetto så det är lite svårt att förstå hur han skulle kunna äta den mängden mat utan att somna efteråt.

Jag är inte ett fetto och inte impotent, men du verkar vara mentalt utmanad, han kallades ju för the gentle giant.
Citera
2017-10-08, 00:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Nu är du på jäkligt tunn is. Du spammar tråden om hans maträtter ser jag.

Du frågar efter källor till höger och vänster, så jag vill fråga dig en källa på denna sjurätters? Förstår du att det inte är en tallrik per rätt som gäller? Oftast tre tallrikar per rätt vid finare ställen. Man brukar till exempel få lite smör till brödet som är på en egen tallrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in