2017-10-07, 13:00
Avslutad
"En riksdagsledamot ägnar alltså hur mkt tid som helst för att hata på en ung människa som precis fått en fristad i Sverige? Det är så mörkt. Sådan ondska."

Talande blandning av intelligensbefriat tonårsspråk ("hata på") och en i princip medeltida psykologi ("så mörkt", "ondska").

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Att Amir inte förnekar bloggarna, eller bara säger att han inte ljugit om sin ålder, är mycket intressant.

La också märke till det. Talande tystnad. Tilläggas kan också att Bali sköt sin offensiv grymt skickligt. Hela tiden noggrann med att inte göra några antydningar om "terrorister" eller liknande snedsteg. Och som Tinuviel noterat "äter [han] sina kritiker levande". Låter sig inte provoceras av gråtmilda förfrågningar av typen "Varför hatar du mig? I Iran var det fullt av såna som dig som hatade mig." (eller vad han nu skrev.)

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Värt en egen tråd i skvaller... Så värt att spridas! Ytterst graverande saker! Advokatemma är nog lite svettig i rövspringan nu..

Nu vill vi bara att någon lyfter på burkan på den där hen-personen som är "statsministerkandidat Fatime" i medierna, men som sannolikt har ett jävla klockspel dinglande mellan benen!

Det där var inte ens din bästa, men hade jag suttit i svenska akademien hade jag fan nominerat dig till nobelpriset. Ren poesi. (Däremot tror jag inte på idén om att den där Fatime skulle vara man.)
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-07 kl. 13:10.
Citera
2017-10-07, 13:10
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det har inte slagit dig att en advokat får en rätt fet lön för att just försvara sitt ombud. Antar du att advokater som försvarar våldtäktsmän, hustrumisshandlare och mördare också legat med dem? Höj nivån.

Jag antar alltid att taxichaffisar som parkerar bilen utanför en bögklubb är bög själv. Det tror andra också.

Varför anspelar asylrättshaveristen Emma på sitt utseende om inte sexuell attraktion betyder något?

Alla vet att batikhäxorna fladdrande med sina vaginaläppar hösten 2015. Så min vadslagning kvarstår. Så länge batikhäxan Emma lägger ner mer tid på utseendet än att bilda sig - så är frågan relevant.
Citera
2017-10-07, 13:14
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu har den där jäveln Jerlerup granskat källorna och insett att det är korrekt i ett annat inlägg erkänner Jerlerup att hans förfäder ljög om åldern vid 1900-talets början, för att ta värvning i andra världskriget, för att få skydd på falska grunder och så vidare vänstern och whataboutism. ungisveriges representanter behöver en egen skvallertråd. Nu är Banke nervös att någon ska hitta obekväm information om hans klient kan enkelt tyda desperationen från hans twitter.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-07 kl. 13:29.
Citera
2017-10-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Lille Amir har inte bara ljugit om ålder, han kommer från Teheran och har noll asylskäl. Detta är ju skandal, jag blir förbannad över att vi kastar pengar över familjepojkar från Iran när det sitter barn och kvinnor i flyktingläger som inte har en chans att ta sig därifrån pga av att de inte är rika och kan betala smugglare.
Vet du vad hans uppehållstillstånd grundar sig på? Han har tidsbegränsat uppehållstillstånd. Minderåriga afghaner från Iran får permanent uppehållstillstånd.
Citera
2017-10-07, 13:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det hade väl alla människor gjort i en situation där budskapet är att ingen bryr sig om man ljuger. Vem fan hade inför valet att tillbringa livet i ett sunkland eller i Sverige offrat sig så mycket för att leva ett moraliskt oantastligt liv?

Om nu inte FlashBack är ett tillhåll för världens absoluta helgon så tror jag att de flesta här skulle gjort likadant.

Det är inget försvar för den vanvettiga politiken som drivs i Sverige där man uppmuntar personer att ljuga om sin ålder, uppmuntrar familjer att skicka iväg barn och ungdomar över halva världen osv.

Alt detta på bekostnad av rimlig hjälp i närområdet, minskad möjlighet till mottagande av personer med ett betydligt mer omlokaliseringsbehov osv.

Den som påstår sig bry sig om flyktingar i världen måste ju för fan sluta delta i den förljugna asylaktivismen och se till att vi fokuserar på att i första hand ta emot de mest behövande.

UNHCR ser ett reellt omlokaliseringsbehov för drygt en miljon flyktingar 2017. Detta hade världen klarat utan några som helst problem om inte asylrättsaktivisterna tillåtit självutvalda mindre behövande ffa unga män klogga igen alla system och få folk alltmer negativa till flyktingmottagande generellt.

Alla aktivister borde fanimig skämmas för att de är så satans jävla korkade, falska och självgoda.

Jag håller med dig om nästan allt, bara det att vi ska lägga alla insatser på hjälp i närområdet. Den enda migration vi ska ha till Sverige är arbetskrafts och kärleksmigration. Vi ska ta emot individer inte stora grupper eller hela folkslag.
Citera
2017-10-07, 13:21
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdsrew34
This account's Tweets are protected.

Only confirmed followers have access to @AdvokatEmma's Tweets and complete profile. Click the "Follow" button to send a follow request.

Har kontot alltid varit såhär eller är det efter händelserna som diskuteras i tråden?

Hon är känd för att stänga ner sitt konto när det blir svettigt gör det var och varannan dag ibland är det privat i några månader, veckor, dagar eller timmar ibland har hon inaktiverat det för att öppna det igen. Emma Persson är väldigt instabil och bräcklig hon kan inte hantera press eller när någon motbevisar och ifrågasätter förtalar personen då innan hon blockar.
Citera
2017-10-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vet du vad hans uppehållstillstånd grundar sig på? Han har tidsbegränsat uppehållstillstånd. Minderåriga afghaner från Iran får permanent uppehållstillstånd.

Nej, kanske att Egor Putilov kan få fram den uppgiften framöver. Helt klart är att en 23 åring från Teheran, med familj, inte har något asylskäl eller skyddsbehov. Han har ljugit ihop en historia om att han flytt eller dylikt för migrationsverket och fått tillfälligt uppehållstillstånd på fel grunder.
Citera
2017-10-07, 13:33
Medlem
pellepistols avatar
Det jag inte fattar är hur dessa asylaktivister ser på migranternas motiv att ljuga. Hade jag varit 23 år från Afghanistan hade jag självklart ljugit - eftersom det ger uppenbara fördelar. Tänker asylaktivisterna att afghanerna skulle vara för korkade för att förstå det?
Citera
2017-10-07, 13:40
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepistol
Det jag inte fattar är hur dessa asylaktivister ser på migranternas motiv att ljuga. Hade jag varit 23 år från Afghanistan hade jag självklart ljugit - eftersom det ger uppenbara fördelar. Tänker asylaktivisterna att afghanerna skulle vara för korkade för att förstå det?

Den typen av moral och lip som vi plågas i norden av finns inte i dessa länder. Dessa måste alltså snabbt anpassa sig och får ord lagda i munnen av redan etablerade charlataner här. Därav att det går lite för snabbt ibland och vi ser resultatet i t.ex. den här tråden..
Citera
2017-10-07, 13:41
Medlem
Är jag den enda som har gett upp kampen mot de ensamkommande vuxna männen och kvinnorna? Spelar ju ingen roll hur mycket bevis, fakta och sanning som kommer fram. Det är ett David vs Goliat scenario här.

Och vi är David.
Citera
2017-10-07, 13:50
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Är jag den enda som har gett upp kampen mot de ensamkommande vuxna männen och kvinnorna? Spelar ju ingen roll hur mycket bevis, fakta och sanning som kommer fram. Det är ett David vs Goliat scenario här.

Och vi är David.

Tyvärr har du rätt. Det spelar ingen roll, ingen bryr sig, massmedia tiger och allt förlöper som vanligt. "Nothing to see around here folks"...
Citera
2017-10-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie

Och vi är David.

Om du läser myten om David och Goljat i Första Samuelsbokens 17:e kapitel kommer du upptäcka att David sänkte Goljat med en sten i pannan och halshögg honom med hans eget svärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in