"En riksdagsledamot ägnar alltså hur mkt tid som helst för att hata på en ung människa som precis fått en fristad i Sverige? Det är så mörkt. Sådan ondska."
Talande blandning av intelligensbefriat tonårsspråk ("hata på") och en i princip medeltida psykologi ("så mörkt", "ondska").
Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Att Amir inte förnekar bloggarna, eller bara säger att han inte ljugit om sin ålder, är mycket intressant.
La också märke till det. Talande tystnad. Tilläggas kan också att Bali sköt sin offensiv grymt skickligt. Hela tiden noggrann med att inte göra några antydningar om "terrorister" eller liknande snedsteg. Och som
Tinuviel noterat "äter [han] sina kritiker levande". Låter sig inte provoceras av gråtmilda förfrågningar av typen "Varför hatar du mig? I Iran var det fullt av såna som dig som hatade mig." (eller vad han nu skrev.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Värt en egen tråd i skvaller... Så värt att spridas! Ytterst graverande saker! Advokatemma är nog lite svettig i rövspringan nu..
Nu vill vi bara att någon lyfter på burkan på den där hen-personen som är "statsministerkandidat Fatime" i medierna, men som sannolikt har ett jävla klockspel dinglande mellan benen!
Det där var inte ens din bästa, men hade jag suttit i svenska akademien hade jag fan nominerat dig till nobelpriset.

Ren poesi.

(Däremot tror jag inte på idén om att den där Fatime skulle vara man.)