2017-10-06, 22:56
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Var det inte tal om att han hade kilat upp en trapphusdörr eller ngn annan (brandsäkerhets-)korridordörr? Alltså utanför sitt rum.

Det låter kanske mer troligt än att det var killens svitdörr. Han kanske undersökte flyktvägar och råkade trigga brandlarmet genom att öppna en dörr till en brandtrappa då.
Citera
2017-10-06, 23:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Ingen trovärdig information beträffande motivet".
Märkligt att man inte funnit något motiv hos GM efter så många dagar. Mycket märkligt!

Motiven verkar ha funnits lagrade på en enda plats: I gärningsmannens hjärna.
Futuristisk nanoteknik hade kanske i framtiden kunnat ladda ned informationen om det inte vore för det faktum att gärningsmannen sköt sönder hjärnan som sitt sista dåd.

Jag skulle inte kalla det för märkligt. Jag skulle kalla det för söligt.
Citera
2017-10-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag vet inte ifall du är efterbliven eller bara trollar. Ja, en sniper lär ha kunnat ta ut Paddock. Däremot är det orimligt att ha snipers utplacerade så fort det är en konsert, det håller ju inte. Det finns alltid en möjlighet till terrordåd, men vad ska man göra? Förbjuda konserter? Knappast. Förbjuda vapnen vill ju en del göra men den vägen gillar jag inte.

Nej hur skulle en prickskytt kunna ta ut Paddock. Det dröjde ju 10 minuter innan man visste var han befann sig och det som avslöjade honom var att dörren stod på glänt. Efter att de hittade honom slutade han skjuta. Var skulle denna prickskytt ha befunnit sig för att se Paddock? Det syntes ju i princip inget från utsidan och de var mörkt i rummet.
Citera
2017-10-06, 23:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det låter kanske mer troligt än att det var killens svitdörr. Han kanske undersökte flyktvägar och råkade trigga brandlarmet genom att öppna en dörr till en brandtrappa då.

Dörren till hans svit var på glänt och larmet gick. Då blev vakten skjuten.

Är det någon här inne som har länk till presskonferensen så att man kan titta på den igen i efterhand? Jag googlade men det kom allt annat än just denna pk.
Citera
2017-10-06, 23:04
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Är det någon här inne som har länk till presskonferensen så att man kan titta på den igen i efterhand? Jag googlade men det kom allt annat än just denna pk.
https://www.youtube.com/watch?v=KMgLAMwe00k
Citera
2017-10-06, 23:09
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Ok. Lite udda... kanske såg fram emot besök då han ändå placerat ut en kamera där? Han prickade ju killen istället för att bli överraskad åtminstone.
Citera
2017-10-06, 23:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
https://www.youtube.com/watch?v=KMgLAMwe00k

Tack! (Det börjar vid 3:20).

Inledningen är bra att se om man vill följa med. Dom har bra koll på snubben verkar det som. Samt han tilltalar några konspirationsteorier som trams.
Citera
2017-10-06, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej hur skulle en prickskytt kunna ta ut Paddock. Det dröjde ju 10 minuter innan man visste var han befann sig och det som avslöjade honom var att dörren stod på glänt. Efter att de hittade honom slutade han skjuta. Var skulle denna prickskytt ha befunnit sig för att se Paddock? Det syntes ju i princip inget från utsidan och de var mörkt i rummet.

exakt, hur skulle en prickskytt kunnat ta ner denna fult klädda gubbe?

Seriöst, det var ju mörkt och flammorna sågs inte, jag tänker då direkt nightvision? Det funderar jag f aktiskt över rent allmänt, hade ingen nightvision? FÖr med sådan kan man väl se att där är hål i fönstren?
Citera
2017-10-06, 23:12
Medlem
Verkar ju inte finnas nått motiv förutom att han varit trött på livet, men att han haft en sista fundering/önska och de har varit undra hur det är att mörda någon?

Finns det någon info om han alltid haft ett stort vapenintresse eller om han börjat samla på sig vapen de senaste året?
Citera
2017-10-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Verkar ju inte finnas nått motiv förutom att han varit trött på livet, men att han haft en sista fundering/önska och de har varit undra hur det är att mörda någon?

Finns det någon info om han alltid haft ett stort vapenintresse eller om han börjat samla på sig vapen de senaste året?

Vad sägs som att backa 10-20 sidor och läs?
Citera
2017-10-06, 23:14
Medlem
ISIS har alltså gått ut, igen, med att Paddock var en konverterad muslim som gjorde detta för dem. Han konverterade för 6 månader sen enligt dem. Det känns lite lustigt att de går ut så hårt med detta. Jag menar, ju mer de försöker övertyga oss om att han gjorde det i ISIS namn desto värre vore det för dem ifall han visar sig ha andra motiv. Dessutom säger hans bror att han inte pratat med honom på sex månader, så det skulle kunna stämma.

Det finns en del saker som verkligen stör mig angående Paddock. Hans inkomst sägs komma via uthyrning och ägande av fastigheter samt gambling. Det förstnämnda kan jag köpa, det andra är jag dock tveksam till. Det beror givetvis på vad man menar med gambling. Enligt denna artikel spelade han endel poker, och det kan man självklart tjäna pengar på. Men det står också: "Paddock gambled from a pool of $1.5 million and used an algorithm for placing bets" samt "The shooter reportedly said his return on gambling was greater than if he had invested in stocks". Det där är ju ren bullshit, ingen går + i långa loppet när man gamblar, allra minst i vegas. Oavsett vilka system man använder förlorar man. Gamblar man i vegas gör man det tack vare att man redan har en stabil inkomst. Det är inte tvärtom, att man har en stabil inkomst tack vare vegas, vilket kommentarerna antyder.

Läser man fler kommentarer från grannarna t ex framkommer det också att Paddock inte är fullt så normal som media fick oss att tro först. Dessutom har han flyttat 27 hela gånger de senaste tre åren. Det är definitivt inte normalt, även ifall man är rik.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Okej, jag fattade inte att man lokaliserade honom via dörren. Jaja, inget att haka upp sig på. Poängen är att det fortfarande är orimligt att ha snipers varenda gång det sker en konsert.
Senast redigerad av TheStriptease 2017-10-06 kl. 23:19.
Citera
2017-10-06, 23:21
Medlem
AX64s avatar
Hade det inte varit för alla vapen och kulor, samt andra liknande hotellbokningar, så hade nog inget egentligt motiv behövt finnas. Nu var det mest sannolikt rätt välplanerat och inte en impulshandling så ett motiv kanske finns ändå.

(Som ren impulshandling utan vidare motiv: Killen är ensammast i världen och alla tycker han är konstig. Ingen kontakt med familjen. Med tjejen går det kasst och hon går honom dessutom på nerverna. Åker på avkoppling till Vegas igen där han dessutom brukar klarar sig undan bra, men just vid det här tillfället är han pissad och torskar därför stora pengar. Han lackar förstås. Går till rummet för att räkna på skadan. Kommer fram till att han är en idiot som spelat bort så mycket pengar. Livet är helt värdelöst. Dricker lite sprit och försöker sova då det blivit kväll nu och det finns inget att vara vaken för. Störs av högljudda, country-lyssnande idioter som lever livet och har kul - till skillnad från honom. Bestämmer sig för att allt är sjukt orättvist och att han ska få dem att lida som han gör.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in