2017-10-05, 22:14
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Hur hamnade benet under under vapnet om han inte placerade vapnet över benen innan han sköt sig med något annat vapen?

Vapnet har knappast hoppat och ställt sig över hans ben om han eller någon annan inte placerat det över benet, eller att han suttit ner och skjutit sig med ett annat vapen efter att han placerat vapnen med benstödet över sitt ben. Det ser märkligt ut.

Bild finns lite längre ner på sidan
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html
Halva hans fot är under det uppstående vapnet. Halva hans fot var antagligen under vapnet när han sköt skallen av sig.
Citera
2017-10-05, 22:17
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Polisen var dock utanför hans rum redan efter 12 minuter. Anledning till att man väntade med att gå in var för att han slutat skjuta, och man vidtog försiktighetsåtgärder genom att vänta in swat-teamet. Tror inte han räknat med att de skulle vara så snabba.

För övrigt fattar jag inte hur de kunde komma dit så snabbt. De gånger jag varit i dessa stora hotell i Las Vegas tar det typ en kvart att komma upp till sitt rum.

Jag har inte kollat tidslinjen men fortsatte eldgivningen när polisen stod utanför? Dvs efter de 12 minutrarna.
Citera
2017-10-05, 22:18
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Jag har inte kollat tidslinjen men fortsatte eldgivningen när polisen stod utanför? Dvs efter de 12 minutrarna.
Nej, då hade man nog stormat rummet på ett mer improviserat vis.
Citera
2017-10-05, 22:19
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Hur hamnade benet under vapnet om han inte placerade vapnet över benen innan han sköt sig med något annat vapen?

Vapnet har knappast hoppat och ställt sig över hans ben om han eller någon annan inte placerat det över benet, eller att han suttit ner och skjutit sig med ett annat vapen efter att han placerat vapnen med benstödet över sitt ben. Det ser märkligt ut.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html

Någon kan ha ställt vapnet över hans ben när de lämnade platsen. Han var förmodligen död innan eldgivningen ens började från hotellrummet.
Citera
2017-10-05, 22:20
Medlem
Citat:
Hur hamnade benet under vapnet om han inte placerade vapnet över benen innan han sköt sig med något annat vapen?

Mängder av vapen i rummet..

Ett kan ha stått lutat mot en vägg eller vad fan som helst och iom rörelserna som följde med självmordet har det helt enkelt fallit över benet?

Eller så är det Mossad som lagt det där.
Citera
2017-10-05, 22:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ahh, så det är "pga idioter som mig" som massmördare i USA med hjälp av deras sinnessjuka vapenlagstiftning och generella inställning till vapen ska få frikort att mörda varandra, åtminstone i huvudet på vapenrunkare som dig? (Min fetning).

Erkänn nu, kliar det inte lite grann i fingrarna när du sneglar åt vapenskåpet till och samtidigt bygger upp vreden över alla dessa Trumphatande "liberala idioter"? Psykfall.

Noterar för övrigt att du "glömmer" att kommentera det faktum att flera av GM´s vapen helt lagligt var modifierade för s.k Bumpfire, vilket gör dina jämförelser mellan en halvautomatisk Browning med femskottsmagasin, och en AR-15 med högkapacitetsmag och därmed effektiv eldhastighet på 6-700 skott/minut totalt irrelevant, åtminstone utanför din egen vridna världsbild.
GM´s vapen var illegala ditt pucko. Skaffa grundläggande kunskap före du öppnar käften.
Ingen skillnad i det avseendet mot svensk lagstiftning. En händig och innovativ GM kan göra detsamma med de semiautomater som går att köpa på den svenska eller europeiska marknaden.
Lagstiftning hjälper inte mot de som vill begå brott och har intelligens och beslutsamhet nog.
Mot sådana som dig hjälper den iofs.
Citera
2017-10-05, 22:23
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Min kunskap om vapen är mest begränsad till diverse first person shoter-games. Men är det en sak jag vet om vapen är det att de penetrerar saker och om man har en begränsad yta medan man själv befinner sig på en större yta där motståndaren inte vet var man är så har man fördelen att man bara kan peppra in, förespråkar inte att man står över eller under och pepprar in, då kan ju andra bli offer men om man står utanför så att säga. Tänk dig horisontellt.

Jag är som sagt inte kunnig MEN om jag var en polis eller vem som helst med eldstyrka och hörde att en idiot tog sig rätten att meja ner oskyldiga skulle jag fan fått rage och skulle helt seriöst kunnat tänkt mig den lösningen. Om inte annat skulle man fått slut på hans skjutande. Då han blev paranoid

I en strid i en krigssituation (eller om man är crackneger) kan man skjuta blint genom dörrar och väggar i förhoppningen att nedkämpa allt som finns där bakom, samtidigt som man oftast kan ignorera vart kulorna sedan tar vägen.

Är man polis i fredstid och inte vet vad och vilka som finns bakom en dörr kan man inte bara börja skjuta genom den. Även om någon kula skulle råka träffa avsett mål i rummet och missa eventuella oskyldiga eller gisslan, så fortsätter kulorna i detta fall ut genom glasfasaden och in i precis vem och vad som helst där ute i vegasnatten.

Det är alltså inte av omtanke om den stackars fritidsgårdslöse gärningsmannen som polisen försöker undvika att spruta hett bly i blindo.
Citera
2017-10-05, 22:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Källa på det? Eftersom du verkar veta mer än de som utreder detta.

Nej, helautomatiska vapen är inte förbjudna i Nevada.

"It’s also legal in Nevada to own a fully automatic firearm, such as a machine gun, though federal regulations require owners to pay a $200 fee and submit to an extensive federal background check and fingerprinting, which can take up to a year to complete. This weaponry is regulated under the National Firearms Act. Some states have laws specifically restricting machine guns, but most don’t.

Because of the rarity of these weapons, however, fully automatic firearms can be incredibly expensive ― usually between $20,000 and $30,000, said Benjamin Bunker, a Las Vegas attorney who specializes in firearms-related matters"
Nyförsäljning förbjöds 1986.
Citera
2017-10-05, 22:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Det här såkallade Swat-teamet varför sköt de inte bvara in i lägenheten lite på måfå?

För att majoriteten av deras kulor då hade fortsatt vidare ut genom fönster och fasad och därmed dödat ännu fler på gatunivån.. Dessutom visste de ju inte om där fanns gisslan eller ej. Det vore ju oturligt om de pepprar in i sviten på måfå och sedan upptäcker att de dödat alla förutom själva gärningsmannen...
Citera
2017-10-05, 22:28
Medlem
CBSN gjorde en märklig intervju med brodern på Youtube. Väldigt svamlig och defensiv och stundtals svår att se på. Tänkte att det hade kanske varit bättre att låta någon utomstående föra familjens talan när det är så nära inpå. Men det som också är märkligt är hur brodern väljer att bemöta frågan om han har något att säga till de drabbade familjerna. Vad man kunde förvänta sig var åtminstone att han kunde visa empati och sorg och säga att han är fruktansvärt ledsen över vad som hänt, men istället börjar han prata om sin bror istället. "Vad vill du säga till familjerna?" frågar journalisten, "tänk på Steve!" svarar Eric. Väldigt konstigt!
Citera
2017-10-05, 22:30
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Halva hans fot är under det uppstående vapnet. Halva hans fot var antagligen under vapnet när han sköt skallen av sig.

Om man skulle ställa gärningsmannen rakt upp från nuvarande liggande position ser det ut som att hans vänstra ben skulle hamna där vapnet befinner sig (ungefär på mitten av kikarsiktet).

Hur kan i så fall vapnen flyttat sig efter hans ben när han fallit om han inte suttit och skjutit sig eller om inte vapnet placerats där av någon annan?
Citera
2017-10-05, 22:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Den officiella versionen krakelerar.
Nej det gör den inte.

Jobbig tråd det här. Svårt att försöka skaffa sig en bild med alla foliehattar som förpestar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in