Citat:
Ursprungligen postat av
OvanligtSpeciell
Min kunskap om vapen är mest begränsad till diverse first person shoter-games. Men är det en sak jag vet om vapen är det att de penetrerar saker och om man har en begränsad yta medan man själv befinner sig på en större yta där motståndaren inte vet var man är så har man fördelen att man bara kan peppra in, förespråkar inte att man står över eller under och pepprar in, då kan ju andra bli offer men om man står utanför så att säga. Tänk dig horisontellt.
Jag är som sagt inte kunnig MEN om jag var en polis eller vem som helst med eldstyrka och hörde att en idiot tog sig rätten att meja ner oskyldiga skulle jag fan fått rage och skulle helt seriöst kunnat tänkt mig den lösningen. Om inte annat skulle man fått slut på hans skjutande. Då han blev paranoid
I en strid i en krigssituation (eller om man är crackneger) kan man skjuta blint genom dörrar och väggar i förhoppningen att nedkämpa allt som finns där bakom, samtidigt som man oftast kan ignorera vart kulorna sedan tar vägen.
Är man polis i fredstid och inte vet vad och vilka som finns bakom en dörr kan man inte bara börja skjuta genom den. Även om någon kula skulle råka träffa avsett mål i rummet och missa eventuella oskyldiga eller gisslan, så fortsätter kulorna i detta fall ut genom glasfasaden och in i precis vem och vad som helst där ute i vegasnatten.
Det är alltså inte av omtanke om den stackars fritidsgårdslöse gärningsmannen som polisen försöker undvika att spruta hett bly i blindo.