2017-10-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
De rapporterar vad de säkert vet så här långt. Att inte spekulera hej vilt i direktsändning inför en redan panikslagen allmänhet är helt enligt regelboken.
Det kan man göra utan att nämna några namn och jag tror de flesta i USA är hyffsat kritiska till vad staten säger

Citat:
Jag säger inte att det inte var en konspiration eller att det finns ett antal obesvarade frågor. Jag säger att det är för tidigt att med någon säkerhet påstå att så är fallet.
Givetvis är det svårt och veta så här snabbt, allt handlar om spekulation just nu. Skall uppdatera mig ikväll och se åt vilket håll det går även om jag är ganska säker redan nu.

Citat:
Har du något annat?
Några saker men får återkomma då jag måste granska dem bättre, exempelivs motivet om det skulle vara en false flag eller att de skyddar den verkliga skurken
Citera
2017-10-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Hehe! Såå, CIA skulle döda, potentiellt, flera hundra av sina egna medborgare för att genomdriva något humbug du fått för dig?
Vem tror du toppen i CIA ser som sina "egna medborgare" ?
USA är stort och odemokratiskt, finns massor av konflikter
Chefer för större mediabolag har till och med yttrat offentligt att det inte gjorde så mycket, dödas rätt personer är det ok
Citera
2017-10-04, 18:45
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
De rapporterar vad de säkert vet så här långt. Att inte spekulera hej vilt i direktsändning inför en redan panikslagen allmänhet är helt enligt regelboken.

Jag säger inte att det inte var en konspiration eller att det finns ett antal obesvarade frågor. Jag säger att det är för tidigt att med någon säkerhet påstå att så är fallet.

Har du något annat?
Spekulera var ju precis vad de gjorde när de så omedelbart gick ut med att de inte misstänkte att det fanns några fler än en gärningsmän. Sverigesradio var även de väldigt noga med att gång på gång påpeka detta. Jag misstänkte ingen konspiration då men tyckte att det var besynnerligt. Det som fick mig att haja till på allvar var när jag såg videoklippen från händelsen, man hör tydligt att det är två olika vapen som avfyras, från två olika avstånd till publikhavet, ibland var för sig, ibland båda samtidigt. Se denna förklarande film om du inte redan har gjort det:
https://www.youtube.com/watch?v=nG2oQ65zi-Q
Citera
2017-10-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
5. Han hade 23 vapen på sitt hotellrum. Totalt hade han 43st.
Varför skulle antalet vapen vara en faktor? Hur många av sina vapen tror du han använde, det viktiga för honom är tillräckligt med amunition
Enligt mig är just mängden vapen ett tecken på tillrättalagd version. Det måste låta som han är den verkligen terroristen för en vanlig ovetandes halvdum amerikan.
5 vapen hade räckt mer än väl, fler vapen hade bara ökat upptäcktsrisken. Om de för statistik på försäljning

Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
8. Det kan ta tid att "säkra" ett helt hotell, våning för våning. Även om man får info om att det är en viss våning kan gärningsmannen rört på dig osv.
Platsen är snarare ett tecken på att det inte är han. Avståndet är för långt och det fanns minst fyra andra platser som hade passat mycket bättre. Känner inte till vilken typ av vapen han använt (de håller nog på den för att inte säga något dumt...), men vissa vapen med mindre kaliber, där börjar tydligen kulan och snurra oregelbundet efter ett tag och tappar då rejält i höjd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Vem tror du toppen i CIA ser som sina "egna medborgare" ?
USA är stort och odemokratiskt, finns massor av konflikter
Chefer för större mediabolag har till och med yttrat offentligt att det inte gjorde så mycket, dödas rätt personer är det ok

Jaja, visst, vi säger så... Dessutom uttalade väl inte mediachefen det som du påstår? Hon sluddrade väl något om att country-fans ofta är vapenfantaster och, iofs, får skylla sig själva (min tolkning).
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag tror inte på en normal false flagg - de brukar vara enklare att skala. Jag menar Orlando - skjutningen startade klockan 2 på natten - när man slutat sälja sprit klockan 1 och alla gäster gått hem redan halv två.
De serverade sprit till kl 2 och höll precis på med sista serveringen.. Ett perfekt tillfälle att slå till då många samlas kring baren. resten av dina påståenden är lika tramsiga men ännu oftare motbevisade.

Citat:
Sandy Hook - en skola som varit ur bruk i två år på grund av stora mögelskador efter en översvämning. Flygplats

Nej Sandy Hook var inte stäng, här kan du själv se driftskostnaderna för skolan i kommunens årsredovisningar...
http://newtown.schooldesk.net

Ingen aning om vilken kanadensare du svamlar om så det får vi ta nån annan gång, det är ändå off topic här..

Citat:
Den här gången tror jag på att det var ISIS - den ursprunliga gruppen.
ISIS brukar ju stolt skylta med vad de gjort och har t.o.m. försökt ta på sig detta dåd vilket alla naturligtvis skrattat åt. En false flag med en patsy är knappast deras stil..

Citat:
Jag tror att den här 64 åringen har fått betalt för att hyra ut sina flygplan - men jag tror inte att han avfyrat något vapen frivilligt - eller ens äger något halvautomatiskt vapen och det som polisen hittat i hans hem är planterat där.

Jag tror att polisen måste ta tag i det här bättre än de brukar - eller så kommer det att bli fler och fler liknande.
Du tror inte någon skulle ha märkt om ett gäng araber dundrat in på flygplatsen och sagt att de reserverat ett flygplan i skyttens namn?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-10-04 kl. 18:54.
Citera
2017-10-04, 19:14
Medlem
Citat:
Varför skulle antalet vapen vara en faktor? Hur många av sina vapen tror du han använde, det viktiga för honom är tillräckligt med amunition
Enligt mig är just mängden vapen ett tecken på tillrättalagd version. Det måste låta som han är den verkligen terroristen för en vanlig ovetandes halvdum amerikan.
5 vapen hade räckt mer än väl, fler vapen hade bara ökat upptäcktsrisken. Om de för statistik på försäljning

Platsen är snarare ett tecken på att det inte är han. Avståndet är för långt och det fanns minst fyra andra ...

Jag svarade på frågorna i det som länkades.
Citera
2017-10-04, 19:15
Medlem
I-van-Toers avatar
Min teori är följande. Det har inte avlossats en enda kula ut från Mandalay Bay ner mot festivalområdet. Skottlossningen och skyttarna, ja plural, har varit utplacerade runt om festivalområdet och på mycket lägre höjd än där Stephen Paddock befann sig på 32:a våningen. Det finns nämligen inte ett enda vittne till att Paddock skulle ha avlossat skott igenom de två krossade rutorna, inte ett enda vittne kan styrka det och inte en enda video visar mynningseld/flammor från 32:a våningen på hotellet. Ingen har heller sett de två krossade rutorna när skott mot publiken ägt rum. Paddock är en klassisk patsy som förmodligen också var en s k "manchurian candidate" (hjärntvätt) a la Sirhan Sirhan som enligt den officiella versionen ska ha skjutit Robert Kennedy.

Att det förekommit skottlossning i rummet där Paddock befann sig mellan honom och säkerhetsvakter och SWAT-teamet är givet. Frågan är då bara varför? Här kommer tidsaspekten, som det tog SWAT-teamet att ta sig in i rummet, in av vikt. Officella siffran är ca en timme (varierar). Varför så länge? Under så lång tid skulle det vara väldigt enkelt för en grupp personer att ta upp alla vapen och all ammunition m m samt att "sätta upp" hela rummet så att det skulle se ut som en skottlossning ägt rum med Paddock som skjuten till döds. D v s som en filminspelning. Allt detta har gjorts efter att man neutraliserat Paddock och man hade nästan en timme på sig, samt att det är då man krossat glasrutorna som ska se ut som "bevis". Det är en helt orimlig tid som det tog SWAT-teamet att "ta sig in". Man har således haft all tid i världen att "regissera" Paddocks svit och voila så har man sin syndabock.

Till den riktiga och dödliga skottlossningen. Bredvid flygplatsen finns två stora tankar som är ca 20 meter höga och väldigt enkla att ta sig upp på via trappor på sidorna. Det är en av platserna där skyttar fanns. Borta vid Tropicana Hotel finns några byggnader med en höjd på ca 10-15, det är också en av platserna med skyttar. Det börjar nu komma in uppgifter, obekräftade en så länge, att vissa personers skottskador inte stämmer överens med vinkeln från 32:a våningen. Ingångshålen är för flacka för att ha kunnat gjorts av skott från så högt upp. En kula kan ju liksom inte göra en djupdykning och sen ta fart igen.

Vad gjorde Paddock med några vapen, med säkerhet med minst tre automatkarbiner och en revolver, i sviten när skjutningen började? Han har blivit drogad under längre tid och hjärntvättad ännu längre och aktiverad nu för att befinna sig just där och då. En tidsinställd patsy.

Det har går också mycket djupare än bara CIA. Det här är en världsomspännande kabal som utfört det här.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-04 kl. 19:18.
Citera
2017-10-04, 19:47
Medlem
Att skjuta 5,56 från ungefär 1100 fot, är inte några större problem det är ca 330 meter. Normalt färdas 5,,56 ca 920-980 meter i sekunden. Och det är absolut inga problem med att skjuta automateld med 5,56!! Rekylen är inte alls kraftig! Och har man en yta på säg 100x50 meter så kommer det att träffas otroligt mycket folk med kulor! Jag sköt ganska stabilt på 300 meter i lumpen, med bara kornen som sikte! När man brände iväg ett magasin full auto hade man varierande resultat, ibland 1-3 träffar på pappgubben, och ibland 6-10. Så avståndet är inga som helst problem!
Citera
2017-10-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toder
Att skjuta 5,56 från ungefär 1100 fot, är inte några större problem det är ca 330 meter. Normalt färdas 5,,56 ca 920-980 meter i sekunden.
Hur snabbt blir vapnet varmt så det blir problem av den anledningen?
Hastigheten avtar med och på en halv sekund hinner en kula falla en dryg meter
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-10-04 kl. 19:58.
Citera
2017-10-04, 19:57
Medlem
CXQHs avatar
Det är inte CIA, det är Ryssarna och alla ni som tror det är CIA och den Amerikanska regeringen är PK får.
Citera
2017-10-04, 20:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur snabbt blir vapnet varmt så det blir problem av den anledningen?
Hastigheten avtar med och på en halv sekund hinner en kula falla en dryg meter

Skulle värmen, eldavbrott, behov av snabbt vapenbyte istället för långsam omladdning bli ett problem så kan man ju tänka sig att det vore en god idé att ha flera vapen tillgängliga... ungefär som Paddock hade??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in