2017-10-04, 13:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, stjärnhimlens skenbara rotation är åt olika håll på norra respektive södra halvklotet. Polstjärnan syns inte från södra halvklotet.

Inkorrekt månen följer solen över precis hela världen. Det finns ingen annan rotation, månen roterar aldrig emot solen. Detta är bara fakta och ni kommer aldrig kunna visa film på en måne som rör sig åt ett håll och en sol som rör sig åt ett annan håll så detta kommer jag inte ens bemöta igen.
Citera
2017-10-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Inkorrekt, månen snurrar aldrig emot solen och stjärnorna utan dom följer samma bana och det är precis likadant över hela jorden.

Synd att de som bor i Australien inte håller med dig.
Citera
2017-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Inkorrekt månen följer solen över precis hela världen. Det finns ingen annan rotation, månen roterar aldrig emot solen. Detta är bara fakta och ni kommer aldrig kunna visa film på en måne som rör sig åt ett håll och en sol som rör sig åt ett annan håll så detta kommer jag inte ens bemöta igen.

Vem har sagt att solen och månen roterar åt olika håll? Noll läsförståelse?
Citera
2017-10-04, 13:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Synd att de som bor i Australien inte håller med dig.

Känner många flat earthers från Australien.

Citat:
Ursprungligen postat av putteo
Vem har sagt att solen och månen roterar åt olika håll? Noll läsförståelse?

Ni globetards såklart.

Citat:
stjärnhimlens skenbara rotation är åt olika håll på norra respektive södra halvklotet

Citat:
Månen (och stjärnhimlen) roterar åt olika håll på södra resp. norra halvklotet.

Så fokusera nu guldfisken och lär dig att uttrycka dig vetenskapligt korrekt i diskussionen så slipper jag konstant rätta er. Börjar bli tröttsamt att behöva förklara för er vad ni tror.
Citera
2017-10-04, 13:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ni globetards såklart.
Har jag inte sett någon här inne påstå. Att himlen roterar åt olika håll på södra resp. norr halvklotet ja men ingen vad jag vet har påstått att månen någonstans på jorden går i motsatt riktning jämfört med solen.
Citera
2017-10-04, 14:00
Medlem
Citat:

Vilket håll roterar stjärnhimlen åt enligt dem?

Citat:
Ni globetards såklart.

Så fokusera nu guldfisken och lär dig att uttrycka dig vetenskapligt korrekt i diskussionen så slipper jag konstant rätta er. Börjar bli tröttsamt att behöva förklara för er vad ni tror.

Du är ju inte ens bra på att trolla.
Citera
2017-10-04, 14:09
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Du menar att det börjar bli tröttsamt att trolla tråden och sprida pseudovetenskap och undervisa i pseudovetenskapliga metoder? Bli trött på att vi inte går på dina fejkade "fakta" och "bevis"?

Ta du och fråga dina australiska plattskallevänner hur långt det är mellan Sydney och Perth och försök få ihop det med en platt jord.

Ett riktigt bra troll är mycket subtilare än du någonsin kommer att vara.
Citera
2017-10-04, 14:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Och jag en massa som tycker det är trams.

Vill du ge oss namnet på en enda av dem?
Citera
2017-10-04, 14:38
Medlem
Jag skulle vilja ta ett steg tillbaka och ställa några uppriktiga frågor till de som (faktiskt) tror att jorden är platt.

Hur kom ni till den insikten? Vilka källor övertygade er om det? Varför värderar ni anonyma youtubevideor högre än världens samlade vetenskapliga institutioner; NASA, CNSA, universitet osv. Varför saknar ni förtroende för dessa? Kan ni ge något konkret exempel på varför?

Jag vill inte ha någon motfråga av typen "varför tror du på dem?", utan är uppriktigt nyfiken på att höra hur ni resonerar kring dessa frågor.
Citera
2017-10-04, 14:48
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Inkorrekt, ingen har någonsin skådat månens baksida så ingenting är upp och ner så din beskrivning är felaktig så det är väl därför ingen tar dig på allvar.

Jag pratar inte om månens baksida. Jag pratar om månens synliga sida.
Citera
2017-10-04, 16:27
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jag skulle vilja ta ett steg tillbaka och ställa några uppriktiga frågor till de som (faktiskt) tror att jorden är platt.

Hur kom ni till den insikten? Vilka källor övertygade er om det? Varför värderar ni anonyma youtubevideor högre än världens samlade vetenskapliga institutioner; NASA, CNSA, universitet osv. Varför saknar ni förtroende för dessa? Kan ni ge något konkret exempel på varför?

Jag vill inte ha någon motfråga av typen "varför tror du på dem?", utan är uppriktigt nyfiken på att höra hur ni resonerar kring dessa frågor.

Sorry. Det där kommer du aldrig få ett vettigt svart på. Plattjordarna duckar för det viktigaste frågorna. Till exempel; varför skulle det vara så farligt att berätta att jorden är platt. Varför inga bilder på kanten? Varför inga satellitbilder på den platta jorden etc... Men jag tror faktiskt att ingen här tror på riktigt att jorden är platt. De tycker bara det är skoj att provocera oss "normala" personer.
Senast redigerad av Zwoop77 2017-10-04 kl. 16:29. Anledning: Ändrat i texten.
Citera
2017-10-04, 17:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Sorry. Det där kommer du aldrig få ett vettigt svart på. Plattjordarna duckar för det viktigaste frågorna. Till exempel; varför skulle det vara så farligt att berätta att jorden är platt. Varför inga bilder på kanten? Varför inga satellitbilder på den platta jorden etc...

Fast just de där frågorna finns det massor av svar på:
varför det är farligt att berätta: det innebär ett bevis för gud och det vill djävulen inte veta av
varför inga bilder: iskanten vaktas av 10 miljoner soldater som skjuter alla som närmar sig.
varför inga satellitbilder: det finns inga satelliter (satelliter är omöjliga på FE)

Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop77
Men jag tror faktiskt att ingen här tror på riktigt att jorden är platt. De tycker bara det är skoj att provocera oss "normala" personer.

Självklart finns det troll men jag är övertygad om en majoritet av de som påstår sig tro faktiskt tror på riktigt. Det handlar om orationella religiösa övertygelser, det handlar om att tro på skapelsen och att jorden och människor är i alltets centrum. Det handlar om att inte acceptera att jorden och människorna bara är en fis i ett oändligt universum. Det är ingen tillfällighet att de flesta som tror på FE även tror på "intelligent design" och att de förkastar evolutionsteorin.

Och det är därför de håller på att tjata om sin platta jord: de missionerar.
De tror att de kan frälsa människor genom att övertyga dem om att jorden är platt. En tro på en platt jord leder till en tro på gud och skapelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in