2017-10-04, 10:54
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Vilken sida hittar man bilden? Är den censureras???

Bilderna som dansk polis tog finns i fup angående utpressning etc som lagts ut här i tråden. Kommer inte ihåg vilken utav länkarna som var rätt men det finns inte så många. Då menar jag alltså bilder på Lanko och kumpaner tagna inne på någon slags polisstation.
Citera
2017-10-04, 11:07
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
En sak som jag reagerade över som Lankos fru sa är ngt i stil med "han säger att om han inte orkar med min huvudvärk så kommer han inte svara, det spelar ingen roll hur många gånger jag smsar", ang. hur deras kontakt med varandra brukar se ut. Om hon satt och ljög så tror jag inte att det är något man ljuger ihop, utan snarare tyder det på att hon var ärlig. Det är ju inte en bild av sitt förhållande som man visar öppet annars.

Sen har hon nog ingen vidare insikt i hans liv, hur kul kan det vara för en tjej att leva med en sån som Lanko? Det är mycket möjligt att de har det dåligt, och knappt pratar med varandra.

Ja, visst är det suspekt att hon flyttar ut dagen efter mordet, men det kan nog vara svårt att sitta och berätta för polisen att hon fick reda på att han hade mördat någon och därför flyttade till sina föräldrar. Men det betyder inte att hon visste att det skulle ske. Då hade hon väl flyttat innan mordet.

Nja, jag får väl revidera det jag har sagt lite kanske. Jag menar inte att jag tror att hon far med osanning, men att hon skulle vara så ovetandes om Lankos ändå ganska digra kriminella bana tycker jag låter väldigt osannolikt. Att de som tvåbarnsföräldrar skulle leva på blanka 20.000 kronor i månaden och inget mer än det känns även det ganska osannolikt även om de för den sakens skull antagligen inte lever något lyxliv. Det känns som att hon håller tillbaka på mycket även om hon är öppen om deras nuvarande personkemi.
Citera
2017-10-04, 11:09
Medlem
FUP är bortplockad, går ej att ladda ner ?!
Citera
2017-10-04, 11:13
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Placerad på platsen av minst 2 vittnen som sett honom springa därifrån.
Begår brottet på en plats nära hans bostadsområde och risk att folk känner igen honom...

Folk har sett honom i bilen under hela dagen och med Merhawi.

Han är lika korkad som han ser ut.

För att inte tala om att han åker runt med sin mobiltelefon som han använder till vardags påslagen under hela dagen när han träffar Merhawi. Han gör sig dessutom inte av med den telefonen efter att brottet har begåtts som han gör med vapnet utan behåller den och lyckas genom den bli bunden till mordet med alla bilder på vapnet via WhatsApp. Dessa binder honom dessutom till även andra brott för att göra honom ännu mer insyltad.

Helt otroligt korkat utförande för att vara ett så graverande brott.
Citera
2017-10-04, 11:30
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife
För att inte tala om att han åker runt med sin mobiltelefon som han använder till vardags påslagen under hela dagen när han träffar Merhawi. Han gör sig dessutom inte av med den telefonen efter att brottet har begåtts som han gör med vapnet utan behåller den och lyckas genom den bli bunden till mordet med alla bilder på vapnet via WhatsApp. Dessa binder honom dessutom till även andra brott för att göra honom ännu mer insyltad.

Mycket intressant att vapnet är kopplat till andra brott. Bland annat en skjutning i Hjulsta.

De sägs att Merhawi sålde ut sin vän 50 till bland annat BO i hjulsta. Dock är detta bara rykten och inte bekräftad någonstans... Någon som vet något om detta spår?

I ett av tilläggsprotokollen så förhörs Ahmed Abdullahi Farah (Gatunamn= Gambino) i ett häkte. Denna person har filmats på bromma flygplats i Januari där denna lämnat över något hemligt till Lanko.. eventuellt vapen eller pengar?
Citera
2017-10-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CudLife

Brottet verkar inte vara planerat.. GM verkar ha agerat väldigt impulsivt och nästintill desperat. Är det bara jag som är nyfiken på motivet? Tror ni att Ar*gai har hotat GM's familj?
Citera
2017-10-04, 11:36
Medlem
FreeOJs avatar
Måste säga att jag hade förväntade mig att Merhawis telefon skulle vara avlyssnad. Speciellt med alla mord och mordförsök. Samt att han varit utsatt för granatattack. Detta gör mig jävligt besviken på FUP. Om det inte är så att Polisen utlämnar det från FUP för att inte förstöra andra utredningar och tycker att denna är säker för att Lanko ska dömas...
Citera
2017-10-04, 11:42
Medlem
Han var med merhawi under hela dagen, han ägde en pistol som var den som dom sköts med, han sågs springa från platsen , han flydde landet dagen efter mordet....Motiv ? Jag tror han blev betalad att göra det, Han och merhawi brukade inte ens umgås det var bara den där dagen,för att han ville döda honom.....RIP båda 2 , andra killen var nog bara på fel plats.
Citera
2017-10-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Bilderna som dansk polis tog finns i fup angående utpressning etc som lagts ut här i tråden. Kommer inte ihåg vilken utav länkarna som var rätt men det finns inte så många. Då menar jag alltså bilder på Lanko och kumpaner tagna inne på någon slags polisstation.

Jätteintressant för fallet att få se vilka andra som blev tagna.
Senast redigerad av Dinmamma001 2017-10-04 kl. 12:23.
Citera
2017-10-04, 15:32
Medlem
drunknars avatar
En besvikelse att inte få polisens bild av motiv etc eller har jag missat den delen? Jag är nästan helt säker på att de "vet" vilka som ligger bakom morden, eller mordet på MA som med nära 100% är den som ska mördas. Ofta brukar det finnas någon pratglad i periferin som lägger fram hela historien men jag har inte stött på ett sådant vittnesmål i denna fup. Är det snubben som lämnar över något till LA på Bromma flygplats kanske? Någon skrev att LA kan länkas till vissa högt uppsatta i Norrort genom tidigare fupar, vilka namn är det som gäller där?

Undrar hur detta kommer gå i domstol, tror LA och hans advokat planerar att presentera en historia som passar in för att förklara de vittnesmål som finns. Inget vapen, ingen teknisk bevisning osv.....kan bli lurigt. Iofs så skummad jag igenom det mesta av den tekniska delen men försökte kolla lite mer noga när de kom till den förmodade flyktbilen. Som jag fattar det hittades inget som kan hjälpa, undrar hur de lyckades undvika blodstänk som LA måste ha fått på sig att föras över till bilen, kanske att han t.ex hoppade in bak med heltäckande plast eller liknande? Kan ju ha varit fel bil som undersöktes eller hur var det egentligen med den undersökta Audin? Är det bilen som polisen tror använts som flyktbil eller har jag blandat ihop det?
Citera
2017-10-04, 15:38
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
En besvikelse att inte få polisens bild av motiv etc eller har jag missat den delen? Jag är nästan helt säker på att de "vet" vilka som ligger bakom morden, eller mordet på MA som med nära 100% är den som ska mördas. Ofta brukar det finnas någon pratglad i periferin som lägger fram hela historien men jag har inte stött på ett sådant vittnesmål i denna fup. Är det snubben som lämnar över något till LA på Bromma flygplats kanske? Någon skrev att LA kan länkas till vissa högt uppsatta i Norrort genom tidigare fupar, vilka namn är det som gäller där?

Undrar hur detta kommer gå i domstol, tror LA och hans advokat planerar att presentera en historia som passar in för att förklara de vittnesmål som finns. Inget vapen, ingen teknisk bevisning osv.....kan bli lurigt. Iofs så skummad jag igenom det mesta av den tekniska delen men försökte kolla lite mer noga när de kom till den förmodade flyktbilen. Som jag fattar det hittades inget som kan hjälpa, undrar hur de lyckades undvika blodstänk som LA måste ha fått på sig att föras över till bilen, kanske att han t.ex hoppade in bak med heltäckande plast eller liknande? Kan ju ha varit fel bil som undersöktes eller hur var det egentligen med den undersökta Audin? Är det bilen som polisen tror använts som flyktbil eller har jag blandat ihop det?

Polisen verkar antyda att han har incitament för att Merhawi ska gå bort av någon anledning. De har kartlagt honom relativt noggrannt. "Gambino". Ska bli intressant att se vad hans motiv var om han är personen i bakgrunden för detta. En dålig affär i Malmö kanske? MA kanske valde fel sida i kriget i Rinkeby....
Citera
2017-10-04, 15:56
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Polisen verkar antyda att han har incitament för att Merhawi ska gå bort av någon anledning. De har kartlagt honom relativt noggrannt. "Gambino". Ska bli intressant att se vad hans motiv var om han är personen i bakgrunden för detta. En dålig affär i Malmö kanske? MA kanske valde fel sida i kriget i Rinkeby....

Vi kanske inte får någon förklaring till motiv om nu denne person ligger bakom, endast LA är väl åtalad och åklagaren kanske satsar på att vinna utan att kunna klargöra för motivet. Efter att ha läst det mesta av fup så ställer jag mig lite tvekande till att alla historier som tidigare presenterats om Merhawi verkligen stämmer. D.v.s det om hur han sålt ut alla till höger och vänster och hade oändligt potentiella mördare efter sig. Kurder ligger med största sannolikhet bakom mordet och jag har noterat tidigare hur de i liknande situationer spridit denna typ av uppgifter för att förvilla och rikta blicken åt annat håll. T.ex i Göteborg med olika konflikter i olika stadsdelar, speciellt minns jag Backa-konflikten med äldre vs yngre där väldigt mycket historier och rykten spreds via Flashback, media osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in