2017-10-04, 13:29
Medlem
Bilden på frukostvagnen i korridoren där han ska ha monterat en kamera förstår jag inte.
Står det dukade och som synes begagnade frukostvagnar långt fram på kvällen i en hotellkorridor?
Enda förklaringen är att det är hans egen frukostvagn som han rullat ut strax före dådet efter att ha riggat den med en kamera.
Ser också ut som om det varit dukat för två gäster.
Citera
2017-10-04, 13:31
Medlem
krafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Vilka vapen har du skjutit med?

Lite olika handeld-vapen. olika 22r, Glock 17/19, mm.
Några olika automatkarbiner. AK4/5, AR-15, AK47.

Hurså?
Citera
2017-10-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Bilden på frukostvagnen i korridoren där han ska ha monterat en kamera förstår jag inte.
Står det dukade och som synes begagnade frukostvagnar långt fram på kvällen i en hotellkorridor?
Enda förklaringen är att det är hans egen frukostvagn som han rullat ut strax före dådet efter att ha riggat den med en kamera.
Ser också ut som om det varit dukat för två gäster.

Bilder?
Citera
2017-10-04, 13:34
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Bilder?
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/10/03/17/44FFC61400000578-4944234-image-a-51_1507047343984.jpg
Citera
2017-10-04, 13:35
Medlem
Daily Mail har gjort ett gräv på flickvännen. Frågar om hon var bigamist. Verkar ha levt till fullo som hon skrev på Facebook.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4947130/Marilou-Danley-married-two-men-once.html#i-78a1756a4153144d
Citera
2017-10-04, 13:38
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Några spekulationer om vad som kan ha skrivits på lappen?

Hade jag skrivit min sista lapp så hade jag riktat mig till närmsta familj och vänner och gjort någon form av avsked.
Alternativt, eller även, skriver man det första man tänker på, om det är motiv, känslor eller annat
Citera
2017-10-04, 13:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
SP verkar inte ha varit en trevlig prick precis... Grannarna har ju tidigare sagt att han var en sur jävel. Och Starbuckspersonal minns honom som "abusive" (är osäker på vad som är rätt översättning till svenska) mot flickvännen.

http://www.latimes.com/nation/la-las-vegas-shooting-live-updates-at-his-local-starbucks-vegas-shooter-1507060195-htmlstory.html

Vi saknar en dimension i svenskan där. "Oförskämd" ligger väl närmast. Som substantiv finns "ovett", men båda framstår ju som eufemismer. "Svin" och "svinig" kanske träffar bättre.

Det anglosaxiska abusive har ett anslag av lagöverträdelse i sig, missbruk, misshandel. "Verbal misshandel" skulle vi kanske kunna säga.

En misshandlare. Ett kräk.

Det otäcka med kräk är att de ofta med självrättfärdigande retirerar än längre in i sin sjuka hjärna när omgivningen reagerar på deras beteende. De förstår inte sitt predikament. Eller att de bör söka hjälp.
Citera
2017-10-04, 13:44
Medlem
Browndawgs avatar
Så planerat som detta verkar varit så finner jag det konstigt om han skrivit ihop något sorts meddelande på en liten unken lapp för hand i sista stund. Känns som han isåfall skulle ha gjort klart ett uttalande ordentligt typ via dator och skrivare eller något, i god tid.
Citera
2017-10-04, 13:45
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skulle gärna vela veta hur dom isåfall kunde skjuta från någon jävla annan våning utan att fönster gick sönder eller var öppnade. (Dom går inte att öppna). Finns det något bevis?

Inga hylsor ? inga krut rester heller vad jag förstått på 4:e våningen..
Citera
2017-10-04, 13:46
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Och inget av ovanstående kommer naturligtvis att vara relevant när vapenlobbyn försvarar det faktum att GM (av allt att döma) fullt lagligt kunde köpa på sig tillräckligt med vapen och ammunition, inklusive automatkarbiner, för att bokstavligen kunna utrusta en hel infanteripluton.....

Mjae. Automatvapen kräver särskild licens och har inte fått säljas till privatpersoner på över 30 år. De enda lagliga automatvapen som finns kvar är reliker som mest handlas av samlare för priser över $10,000 per styck.
Citera
2017-10-04, 13:50
Medlem
En mycket underlig video filmad av en taxichaffis. Verkar ha tagit lång tid innan folk började reagera.

https://www.youtube.com/watch?v=hnjWIh8Ryl0&feature=youtu.be
Citera
2017-10-04, 13:50
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Mjae. Automatvapen kräver särskild licens och har inte fått säljas till privatpersoner på över 30 år. De enda lagliga automatvapen som finns kvar är reliker som mest handlas av samlare för priser över $10,000 per styck.

Enligt SVT i morse så räcker det med ett giltigt körkort om man bor och är registrerad i Nevada för att köpa ett Semiautomatiskt vapen..Samma för en "bumpfire" stock..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in