Citat:
Ursprungligen postat av
Asgard82
Antingen är han dement, men verkar mindre troligt då han enligt polisen använde ett väldigt tekniskt avancerat vapen, vad nu de menar med det, kan det vara den modifierade avtryckaren som det snackats om av en del? Är man dement så bör man med andra ord inte kunna hantera ett ovanligt avancerat vapen utan erfarenhet och han ska tydligen inte ha någon militär bakgrund.
Eller så är han psyksjuk och fick ett knäpp, planerade sitt dåd för att döda så många som möjligt vilket inte heller låter så troligt enligt mig. Psykfall brukar väl inte planera så mycket.
Eller så är han som jag tror vänsterextrem och drog slutsatsen att en country-konsert med 25000 besökare säkert har många trump-supportrar och vita som är grunden till att Trump sitter vid makten, vilken han hatar och att dem ska han minsann ta hämnd på.
En väldigt ovanlig och otippad gärningsman, men med dagens hatfulla retorik och demoniserande av meningsmotståndare så är det kanske inte så otippat heller.
Många vänsterextrema och BLM-anhängare sitter i vilket fall och jublar just nu.
jag tror att han använde någon slags vapenvagga där vapnet(eller vapnen) var monterade, det skulle kunna benämnas som "avancerat", ihop med en crank modifiering skulle göra vapnet extremt stabilt och lättskjutet.
kanske en AKM i ena vaggan och en ar-15 i andra, därav 2 fönster
OBS detta är rena spekulationer