2017-10-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fan, de ger sig inte. Jag tror att det är lite för tidigt att utesluta IS-kopplingen. Vi vet inte tillräckligt mycket än, men vi vet att dådet onekligen ser ut som ett terrordåd.

Rätta mig om jag har fel......men brukar inte IS-terrorister ha överkapacitet när det gäller vapen?

Random knäppgök skaffar inte mer än 10 vapen och myglar till dig hotellrum med andras legitimationen.
Citera
2017-10-02, 23:15
Medlem
dabros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lharalds
IS har dock tagit på sig dådet...
Och kontra till vad de flesta tror så tar IS inte på sig alla attacker som någonsin händer utan det stämmer oftast när IS tar på sig dåden att det är Islamistrelaterat.
Fast IS tar på sig vadsomhelst för PR. FBI har gått ut flertalet gånger att det inte finns en koppling..sluta bara
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Vem hade drömt om att sno 3 flygplan och krasch med, 9/11.

Jag menar inte att det skulle vara enormt osannolikt att IS skulle begå terrorbrott i USA (även om de verkar satsa mer på att "inspirera" snarare än att själva göra saker i väst). Däremot ser jag det som jävligt osannolikt att de skulle vilja dölja det ifall det hade varit dem.

(och Tom Clancy var en av de som fantiserade om att krascha trafikflyg i USA som vapen)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaii
Det där är inte modiferat halvauto. Det där är fullauto. Han har troligen hemmabyggda magasin eller skottband som ger friktion.

Du är helt ute och cyklar.
Citera
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han hade inga barn och har haft ett bra jobb. Så han kan definivt ha haft möjlighet att lägga undan pengar.

Du tror han blivit "wealthy" på sitt jobb som revisor?
Två flygplan tyder på rejäl förmögenhet.
Bankrånargener från farsan säger jag.
Möjligen manschettrånare dock.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
IS kidnappar en snubbe och utför dådet skjuter honom och drar,,, inte så svårt att få till det senariot.

IS vill ha uppmärksamhet och cred för sina dåd.

Dem tog till och med på sig ansvaret för dådet fast det inte ens är de som utfört det
Citera
2017-10-02, 23:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Rätta mig om jag har fel......men brukar inte IS-terrorister ha överkapacitet när det gäller vapen?

Random knäppgök skaffar inte mer än 10 vapen och myglar till dig hotellrum med andras legitimationen.

Jo precis som amerikanare, så han har handlat vapen det finns olika uppgifter på det.
10 gevär och minst 10 andra vapen. Han planerade detta, och checkade in i sitt eget namn.
Citera
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vissa här verkar tro att IS som ju tagit på sig dådet offentligt samtidigt vill skylla det hela på Paddock som de därför kidnappat.

Konstig logik.

Min teori kom ihåg den...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillerBull
Luktar vänsterextremism (progressiva vänstern / indoktrinerad kommunist / kulturmarxist / anti-vit) med tanke på målet en countrymusik festival och där hittar man konservativa vita människor (i massiv majoritet).

Stephen förkortas ofta till Steve, se Steve Paddock:
https://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?feature=5561

Om ovan stämmer så verkar det förklara hans NASA tröja i videon där han är ute och demonstrerar mot Trump ("nazismen" i vänster dårens ögon):
https://www.youtube.com/watch?v=GzO0lgvQID0

Det här var inget dåligt planerat attentat, han checkade in på hotellet redan i torsdags.
Ojoj, där har du kopplingen. Vämsterextremistteorin blir allt troligare.
Citera
2017-10-02, 23:17
Medlem
Citat:
De tar ju på sig all skit så det ska man inte ta så allvarligt på.

Jag tror inte för 5öre på att det är IS. Men hade det varit IS som försökt dölja sitt dåd(vilket de aldrig gör) så hade de ju då inte senare gått ut och tagit på sig ansvaret för dådet.

Att IS skulle ha tvingat/använt sig av honom som syndabock är alltså minst sagt extremt osannolikt.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dom har ju tagit på sej det.

Det behöver ju inte betyda att de ville dö på plats ? De vill kanske utföra andra dåd innan de kilar vidare.. ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag också, eller kanske snarare en avtryckarmodifikation i stil med echo eller liknande.
Men nu börjar det ju komma uppgifter om att han ska ha haft automatvapen, så kan ju mycket väl varit så att han haft illegala vapen.

Har funderat på det där också faktiskt. Vissa av vapnena kan ha funnits med som redundans. Men 20 st? Eller säg 10 st för den delen. En halvkonspiratorisk teori jag har är att det är mer en symbolisk handling att ha så många vapen där, dvs tanken var att "dö med vapnen". Sägs dock emot av att hans bror säger att han inte uppfattade honom som en vapentok trots flera pistoler och något long rifle, inte för att det på något sätt är många vapen i vissa delstater i USA.

Sett till all info om själva personen känns det ju också lite konstigt, nästan som om han skulle "ta på sig" dådet för någon annan. Känner dock själv att det ligger lite väl mycket Hollywood kring den teorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in