2017-10-02, 21:57
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Vad finns det för teorier om detta nu då?

Konspirationsteorier om crisis actors säger att de brukar ha svårt att ta uppdraget på allvar.
Hon fnissar på ett lite onaturligt sätt, men detta är inte i närheten av ingenjören som live förklarar framför kamerorna varför WTC har rasat sammat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Skitsnack, har du ens skjutit med ett vapen? Det krävs ingen som helst kunskap eller träning för att lägga vapnet på att bord, rikta mot ett område och sedan spraya ut magasinet. Den enorma folkmassan på tiotusentals vore som att skjuta mot grannens hus från din trädgård och träffa väggarna.

Mörkt var det knappast. Det är Las vegas, och det var gott om strålkastare från scenen. Han såg exakt vart han skulle rikta vapnet

Kan bara hålla med. Träningen går ju mest ut på att sköta vapnet, rengöra, plocka isär, ställa in siktet för precisionsskytte osv. Att "mejja" med automateld mot en tätbefolkad folksamling är skrämmande enkelt (rent tekniskt alltså). De här bössorna är ju gjorda för att inte fladdra åt alla möjliga håll..
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Och hur vet vi det? Det är ju bara massa svammel om man inte backar upp det man säger med en källa; jag har nu hört att han är hängiven Trumpmotståndare på FB från vissa, och från andra att han inte ens har FB...
Jag har redan länkat till http://heavy.com/news/2017/10/stephen-c-paddock-does-not-have-a-facebook-profile-nevada-las-vegas-shooter-mesquite/

Men visst kan det finnas hans behöriga/kompisar som kanske ger någon info.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Gärningsmannen på en anti-Trump protest:

https://www.youtube.com/watch?v=GzO0lgvQID0&ab_channel=StevenHaffley

Otydligt tycker jag.
Citera
2017-10-02, 21:58
Medlem
Jag kan tänka mig 2 motiv. Bägge motiven lika sinnesrubbade.

1. Han var super anti vapen och gjorde detta som en sinnessjuk grej
för att på ett sinnessjukt sätt visa hur sjuka USA:s liberala vapenlagar är.
Han hade tröttnat på NRA och på att politikerna går i NRA:s koppel.

2. Han hade någon form av sinnessjukt politiskt motiv som kommer att framkomma om
GM lämnade några texter efter sig eller liknande.

Jag tror GM har planerat detta under en tid.
Citera
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Det där är bara vilt spekulerande. Helt omöjligt att säga om det är han.
Citera
Medlem
Citat:

Missa du frågetecknet i rubriken? Det där kan vara vilken sextioplussare som helst.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Just i det här fallet var det inte sådär supersvårt att träffa någon av de 22000 målen (eller hur många det var), hade nog vem som helst fixat.

Jag tycker nog ändå att siffran för både döda och skadade är väldigt hög i den omgivningen. Fler kommer säkert att dö på sjukhusen också. Sen är inte AR-15 något jättefantastiskt vapen på det avståndet och nedåt från där rummet ligger. Det är ett köttarvapen för korta avstånd som vapen entusiaster inhandlar. Vi pratar inte prickskyttegevär Dragunov eller nyare modeller från USA. Ja, det var många mål men hur många var i skottfältet efter 1 minut? Inga 22000.
Citera
2017-10-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kan instämma att gm-profil hittills är orimlig, och ännu mer orimlig med hänsyn till mål-val.
Men psykopati har inga gränser normalt funtade känner till..

Är ingen motståndare till spekulationer, men i just detta fall känns som mer fakta och klargöranden behövs.

Klart är att polis tagit tid på sig att forcera in, men jag är säker på att det har sin förklaring i att skottlossning upphört och observationerna slutat indikera på aktivitet från fönstren.
Man vill gå in med säkerhet om möjligt, och det tar sin tid.

Nej, hans profil är inte orimlig. Det är mycket möjligt att han är en radikaliserad anti-trumpare, förblindad av sitt hat till alla som anses ha röstat fram Trump. Dvs mest vita människor. Gissa vilken publik denna country concert hade? Vita människor.

Är ju inte första gången det har hänt heller, var inte länge sen en anti-trumpare försökte skjuta ner massa GOP-gubbar.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:

Med fittmössa på sig? Det skulle inte kännas direkt överraskande...

Edit: Dock duger inte enbart den filmen som bevis. Finns rätt många som liknar personen på filmen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag har redan länkat till http://heavy.com/news/2017/10/stephen-c-paddock-does-not-have-a-facebook-profile-nevada-las-vegas-shooter-mesquite/

Men visst kan det finnas hans behöriga/kompisar som kanske ger någon info.

Otydligt tycker jag.

NASA tröjan då killen jobbade för lockheed martin för någon Nasa skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Konspirationsteorier om crisis actors säger att de brukar ha svårt att ta uppdraget på allvar.
Hon fnissar på ett lite onaturligt sätt, men detta är inte i närheten av ingenjören som live förklarar framför kamerorna varför WTC har rasat sammat.

Den har jag inte sett. länk?
Citera
2017-10-02, 22:00
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Varför det? Ok, en del ammunition lär han ju köpt nyligen; men man kan lätt tänka sig att han ägt ett flertal av vapnen sedan många år. Visst, han var rik; men desto större kunde ju spelskulderna ha varit.

Lite som Boris Becker: rik som fan "egentligen", men sen ändå bankrutt. Ok, lite konstig jämförelse. Men visst kan man tänka sig att han äger ett dyrt hem osv, men sen dragit på sig en mängd (spel)skulder som gör att han inser att han inte kan behålla denna livsstil.

Visst, bara en spekulation, men att som du, fluffypuffy, säga att man kan avfärda detta bara man "använder hjärnan" förstår jag inte riktigt.

Men du får ju börja använda hjärncellerna lite.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig på traven här men om du sätter dig ner en stund och försöker, till trots med de få detaljer kring händelsen som hittills finns, så faller resonemanget ganska fort att gubben blev galen och sköt ihjäl och skadade hundratals människor så som händelsen beskrivs just nu.
Gubben hade dessutom monterat en egen kamera utanför sin dörr för att se när polisen var på g så att han kunde skjuta sig själv i tid.
På riktigt?

Intelligent diskussion förs gärna, men fler korkade inlägg svarar jag inte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in