2017-10-02, 18:39
Medlem
MyJustices avatar
Min reflektion är att det inte handlar om en psykopat eller en som har fått ett psykbryt .
Inte är droger inblandad heller .
Dådet är för välplanerat . Ett rum med bäste läget på rättan tid och ett mindre arsenal medtaget är inte en tillfällighet .
Jag känner på mig att Nånting inte står rätt till .
Hoppas att Polisen hittar nåt Matnyttigt snart .
Jag har dåliga Vibbar här :/
Citera
2017-10-02, 18:40
Medlem
Knackfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här har du en länk

Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Klart de har

Tror det är så rörigt så man hann ropa ut Paddocks namn i ett första steg och sen kan det komma mera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Tycker det hela luktar skumt. Inte för att IS ta på sig dådet, utan att Amerikanska myndigheter går ut med att han var mentalt störd.

När Amerikanska myndigheter ska tala om för oss hur saker och ting ligger till, så ska man ta för givet att dom ljuger.
Det verkar ju väldigt långsökt att IS skulle ligga bakom..Självmord, vit 64 år osv..Men brodern säger ju att han inte har militär bakgrund och inte är någon vapenkille..Någon måste ju ha lärt honom använda dessa 10! vapen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jaha så du drog siffran 10 gevär ur arslet, precis som jag trodde.

Sheriffen sa vid presskonferensen att de påträffat "an excess of ten rifles".
Alltså att de hittat mer än 10st gevär.
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tänk om Paddock blivit tagen som gisslan och hans rum använts. Tänkl om den kvinna som sprang och varnade visste om det hela och var i chock och ingen lyssnade. Tänk om en person vi inte vet om avslutade Paddock och sen drog sig tillbaka i vetskap att polisen tar för givet det är Paddock?

Är själv en foliehatt och förhoppningvis får vi veta sanningen. Men att det tog 40 minuter innan polisen kom in i hotellrummet spär på konspirationerna. Paddock själv är en mycket märklig gärningsmansprofil som pensionerad revisor, boende i ett fredligt "Gated Communtiy" och ägare av två mindre flygplan.
Psykiska men finns inte bevisat men är såklart en möjlighet. Politiskt motiv? Nja, vissa menar att han är en Trumphatare men de flesta sådana bor inte i Gated Communities i Nevada utan på Brooklyn i New York, typ eller går på Yale i Boston.

Ja, konspirationsteorierna kommer hagla om detta massmord.
Citera
2017-10-02, 18:41
Medlem
freeriderXIIs avatar
Inom Islam så finns det något som kallas Taqqiyya, att man får ljuga om man är under livsfara eller om det gynnar Islam det är en av många skäl att man inte kan lita på dem.

Men det är givetvis inte uteslutet att han var en konvertit. Hans flickvän som var från Filippinerna är hon kristen eller muslim? Det är en väldigt viktig fråga som polisen eller FBI måste ställa sig.

Abu Sayaf håller ju till där nere och de har svurit sin trohet till den Islamiska staten.

Om hans flickvän är muslim så kan det ju ha påverkat honom. Men endast drygt 6% av filippinierna är muslimer.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-10-02 kl. 18:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Vi sköt 800 meter med PSG-1 (också 7,68) mot mål mycket mindre än pek-tavlorna vi sköt på med AK4. Nu har jag bara som hastigast använt AK5 men det är bra mycket mer pang i AK4.

Men visst, kan minnas fel.

Edit: Mycket annat jag minns fel i alla fall, PSG 90 heter den.

Psg90 skjuter 7,62 × 51 mm NATO
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Såg intervjun med den påstådda gärningsmannens broder och då slog det mig en sak. Är det någon som sett denna 64-åring skjuta? Visst var det väl så att när polisen bröt sig in i hotellrummet var den förmodade gärningsmannen död? Självmord. Skulle man kunna tänka sig att det är andra krafter som står bakom dådet och att självmordet är iscensatt för att dölja de egentliga gärningsmännen? Läste att IS-tagit på sig dådet.

Vid lastbilsdådet i Tyskland hade ju chaufören dödats och lastbilen därefter kapats.

Gärningsmannen stämmer inte riktigt in på bilden hur en klassisk gärningsman ska vara beskaffad. Väletablerad äldre man, helt ostraffad och helt okänd för myndigheterna. Har vi att göra med en cover up?
Citera
2017-10-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Precis. Hans bror säger att GM åkte ofta till Vegas för att gambla.
Jag tror mer på din teori med ev något blandmissbruk och el psykiskt än jag tror på IS. Självmord är ju högt inom spelmissbruk. Bara Pappa Staten som inte håller med.
Citera
2017-10-02, 18:42
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Det verkar ju väldigt långsökt att IS skulle ligga bakom..Självmord, vit 64 år osv..Men brodern säger ju att han inte har militär bakgrund och inte är någon vapenkille..Någon måste ju ha lärt honom använda dessa 10! vapen?

Exakt, tycker det luktar kring detta dåd! Man vet hur USA och CIA jobbar.
Citera
2017-10-02, 18:43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi hade AK5 och sköt på 300 som längst och det utan optik. 300 meter är väldigt långt. 500 meter utan optik är otroligt långt bort om man ska träffa något vill säga. Kommer man upp på avstånd som 1000 meter måste man ta hänsyn till jordens rotation osv. Just saying...

Det vore ju inte första gången i så fall "man" riggar mord/massmord.

300 är långt ja, 500 likaså, men du som skjutit borde veta att träffytan är extremt över 50 kvm så det handlar inte om att pricka, bara att peppra inom rutan så dör folk.

Sen är det ytterliggare två faktorer man ska ta i beaktning

1 - han skjuter neråt, gravtiationen fungerar annorlunda då och hastigheten är nästintill lika hög som vid peaken när de landar.

2. "Ricochets", att skottet studsar vidare, så även direkt missade avlossningar studsar och kan lätt penetrera genom ett ben, bröst eller var de nu träffar. Ricochet från en vanlig 5.2 kan gå igenom plåt efter att träffat asfalt. Och detta var ju ett mycket kraftigare vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in