2017-10-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Nej det gör det inte, i sverige begås det ca 100 mord per år.

Skjutningar som kallas grov misshandel maste raknas in. Ok, min statistik raknar in okningar under en valdig kort period.
Till skillnad mot miljomupparnas statistik ang klimatet stammer min.
Citera
2017-10-02, 16:26
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Enligt uppgifter hade GM konverterat till Islam för några månader sen.

Fruktansvärt terrordåd.
Enligt vilka uppgifter?
Citera
2017-10-02, 16:27
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Just det faktum att han bott på hotellet i fyra fem dagar tycker jag tyder på att han bestämt sig för suicid, antingen innan eller under de dagar han bodde där. Det är inte ovanligt att den djupt deprimerade som bestämt sig för att ta sitt liv slappnar av mot slutet, känner sig lättade och får energi...i detta fall till att "hämnas" alla oförrätter genom att döda en stor mängd folk.

Men, vi får väl se, jag tror dock att det kommer visa sig att han sökt psykiatrisk hjälp senaste året, sannolikt för sömnproblem och/eller depression.

Vanligt med spontana skjutningar hos folk som redan har bestämt sig för suicid. Ett typexempel skedde för ett par månader sedan i USA, en snubbe som hette Randy Stair sköt 3 personer på sitt jobb och tog sedan livet av sig. Han lät ödet bestämma, han singlade slant. Krona betydde att han skulle ta livet av sig själv hemma, ensam. Klave betydde att han skulle skjuta sina kollegor också. Det blev såklart klave, i en bäst av fem. Mycket lite krävs för att psykiskt sjuka människor ska ta med sig några i ''fallet''.

Angående det fetade: Han som sköt folk från ett torn i Texas på 60-talet, vad han nu hette, hade klagat på huvudvärk och att han hörde röster innan skjutningen, röntgen post mortum visade en stor hjärntumör. Vissa får hjälp för sent.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Inga av de eventuellt beväpnade personerna i publiken hade nog automatkarbiner. Var någon beväpnad så hade de handeldvapen. På det avståndet hade de haft tur om det träffat byggnaden om de skjutit tillbaka.

Om du följer inlägger jag citerade så finner du varför jag svarade så. En beväpnad folkmassa betyder per definition inte att ett våldsdåd går om intet. Det finns otaliga exempel där offren varit beväpnade, varför argumentet totalt brister.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
ISIS tar ju på sig vad som helst så länge oskyldiga dör.

Nej, ISIS tog aldrig på sig dådet i Stockholm.
Citera
2017-10-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Enligt vilka uppgifter?

Aftonbladet.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Enligt vilka uppgifter?

Just nu mest IS vänliga källor vilket får tas en näve salt då de tar på sig skulden för allt som kan gynna deras kamp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Nytt världsrekord lär det väl vara?? 50 döda och 400!!!! skadade??

Fy helvete. Imponerande sjukt. Och ISIS tar på sig dådet? Ja jävlar ja. Det tror jag det.

Ehh världsrekord? hur gammal är du?

det är den värsta i USA, vi har haft flera dåd i Europa som har haft fler dödade OCH skadade, för att inte tala om alla skitländer i mellanöstern och asien som har haft värre massjkutningar
Citera
2017-10-02, 16:29
Medlem
Ovcharkas avatar
Träffade han dom han siktade på, eller kom det andra i vägen?
Citera
2017-10-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
USA har extremt många vita män som sympatiserar med Arab världen och Nordkorea.

nej det har dom inte
Citera
2017-10-02, 16:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Just nu mest IS vänliga källor vilket får tas en näve salt då de tar på sig skulden för allt som kan gynna deras kamp.

Fast det är den eventuella konverteringen till Islam som är det intressanta här, inte ISIS.
Citera
2017-10-02, 16:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Deras officiella nyhetsbyrå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in