Citat:
Ursprungligen postat av
MidasII
Tror dock snarare på en insmugglad AK47 med trummagasin.
https://www.youtube.com/watch?v=bXUlLIeNT6A
Det där är definitivt en möjlighet, om man nu inte vill gå så långt att säga att det sannolikt är utrustningen som använts.
Nej, det handlar inte om ekon som jag räknat dubbelt eller trippelt, utan mycket distinkta ljud. (Det går att lyssna själv och jag har faktiskt ändå gjort lumpen med k-pist.)
Det finns inga avbrott i skjutningen som ger möjlighet till byte av magasin ens för en extremt tränad skytt. Som sagt går de första 25-30 skotten i tillräckligt gles följd för att de ska gå att räkna vart och ett med kvarts hastighet på klippet, sedan ökar takten och man får chansa lite i räkningen och uppskatta.
Citat:
Ursprungligen postat av
BummingAround
Tycker absolut det låter som en kulspruta tugga skott, är endast utbildas på Ksp58 men amerikanska varianter kan säkert delas upp i delar som just vår svenska 58an vars delar man lätt kan lägga i en normal väska tillsammans med några patronband a 250 patroner.
Mitt intryck är också att det är ett j-a
tryck i skotten. Det är som jag minns att kulsprutan lät i lumpen (som jag dock aldrig sköt själv) och inte som de vanliga ärtbössor vi hade till självförsvar.