2017-10-02, 00:58
Medlem
Hur fan tillåts detta i Sverige? Jag är själv Ryss och kommer från Ryssland. Min familj kom till Sverige i 2001 och vi fick vänta i typ 5 år för att få rätt till uppehållstillstånd och vi blev nekade flera gånger (är medborgare nu). Fast forward till 2017 och dessa invandrare får gratis ingång in i landet och de beter sig äckligt och förstör för andra.
Senast redigerad av NazarOps 2017-10-02 kl. 01:21.
Citera
2017-10-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NazarOps
Hur fan tillåts detta i Sverige? Jag är själv Ryss och kommer från Ryssland. Min familj kom till Sverige i 2001 och vi fick vänta i typ 5 år för att få rätt till uppehållstillstånd och vi blev nekade flera gånger (är medborgare nu). Fast forward till 2017 och dessa invandrare får gratis ingång in i landet och de beter sig äckligt och förstör för andra.

Hur fan tillåts detta i Sverige? Ja du, det är en grundlagsskyddad rättighet att få demostrera i Sverige.

För övrigt så låter ju du exakt som en ekonomisk migrant likt männen på trappan...
Citera
2017-10-02, 01:35
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Maria Ferm, är inte hon en gamla pundare?

Argumenten för inte ge Amnesty till skäggbarnen är glasklara :

-Dom har ljugit om sin ålder.
-Det är extrema kostnader med att låta dem stanna. Multiplicera 34.000 med 1 miljon, så får du kostnaden låg räknat.
-Läget i Afghanistan är inte så bedrövlig som man försöker göra gällande. Det orolig i 2 delstater av 34
-Det är viktigt för trovärdigheten i asylsystemet att en grupp inte kan bråka till sej Amnesti.
Måste erkänna att jag inte har superkoll på denna Maria Ferm.
Trovärdig är hon hur som helst inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Tål att upprepas: knivpojken åkte tillbaka till Iran, enligt egen uppgift för att stanna - men återvände sedan till Sverige. Fick naturligtvis hjälp med detta från HVB-hemmet. Sedan gick det som det gick.

(FB) Ensamkommande "barn" demonstrerar i Stockholm, sensommaren 2017
Ja, så kan det gå om det vill sig riktigt illa. En anmärkningsvärd historia. Helt otänkbart är det väl inte att det händer något dylikt igen, med x antal desillusionerade och missnöjda afghanska män vankandes runt med tilltagande frustration... Man blir lite undrande också när man ser en del stridslystna tendenser hos vissa av afghanmännen, som de på bilder runtom Khavari när hon var i Göteborg. Det var afghaner som maskerade sig, försökte dölja ansiktet (man såg dock ögonen, att det var hazarer), vilka tedde sig aggressivt, lätt utfallande bakom den tendentiöst härsklystna Khavari.

En del afghaner brukar för övrigt (i alla fall ett antal av de i Stockholm) gå omkring i en typ av miltärliknande byxa. Har funderat lite på vad det är för budskap de vill sända med detta... Huruvida det bara är ett spel inom sin (afghan)grupp, ett oskyldigt mode eller om de försöker signalera något särskilt till omgivningen...

Många av de här personerna vid Norra Bantorget har när jag passerat dessa då och då den senaste månaden sett lite stirriga, nojiga och frustrerade ut. För någon vecka sedan åkte ett antal av dom runt med segways vid Barnhusgatan, Vasagatan invid Norra Bantorget. Vem som nu bistod dom med dessa billiga leksaker...
Citera
2017-10-02, 02:02
Medlem
"Idag får vi mat av Järvaskolan ".

Jaha, får kommunala verksamheter godtyckligt ge bort ex mat till demostranter? Detta kan väl inte ingå i skattefinansierad skolas uppdrag. Får vem som helst ansöka om matleveranser från Järvaskolan bespisning?

Hoppas någon anmäler till Skolverket för granskning.
Citera
2017-10-02, 02:37
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodiejunior
Hur fan tillåts detta i Sverige? Ja du, det är en grundlagsskyddad rättighet att få demostrera i Sverige.

För övrigt så låter ju du exakt som en ekonomisk migrant likt männen på trappan...

En demonstration med gränser precis alla gränser hazarerna har ignorerat som att demonstrationen inte får pågå efter klockan 22:00. Det betyder att NRM har fullständiga rättigheter att demonstrera.

Jag tror inte att du vet vad en ekonomisk migrant eller laglig migrant är. Dessa män har fått avslag och ska ut om vi följer FN och asylrätten.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-02 kl. 02:40.
Citera
2017-10-02, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Fy fan när jag tittade på agenda och hörde hennes svammel hade jag en bra lust att kasta tv fan genom balkongen rakt ner i buskaget. Jag undrade hur i h-e en kvinna kan snacka om folk från långtbortistan och låta dem leva det goda livet på våran bekostnad, låt alla få stanna ! Att hon inte har barn att sörja eller kommer å få barnbarn som kommer att lida med den migrationspolitik som hennes parti vill köra. Jag blir galen !

Hon är en ond MP politiker och hon är knarkare.. Olof Palme visste nog inte vilken skit han ställde till med, när han gick emot Tage Erlander ord om att de homogena Sverige var vår lycka och vi slapp USA rasproblem.

Nu har vi ett Sverige hela världen garvar åt och ser som ett varande exempel hur det kan går när man låter allt och alla få stanna. Vi har skyhöga skatter, vi har en eskalerade kriminalitet som polisen inte klar av att hantera och vi ha en fångvård där man dalta med pedofiler och mördare.
Citera
2017-10-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
En demonstration med gränser precis alla gränser hazarerna har ignorerat som att demonstrationen inte får pågå efter klockan 22:00. Det betyder att NRM har fullständiga rättigheter att demonstrera.

Jag tror inte att du vet vad en ekonomisk migrant eller laglig migrant är. Dessa män har fått avslag och ska ut om vi följer FN och asylrätten.

Det faktum att dom fått avslag är ju det som gör dom till ekonomiska migranter annars hade dom fått asyl...

Man har rätt att demostrera även utan tillstånd i Sverige.
Senast redigerad av Bodiejunior 2017-10-02 kl. 08:00.
Citera
2017-10-02, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
"Idag får vi mat av Järvaskolan ".

Jaha, får kommunala verksamheter godtyckligt ge bort ex mat till demostranter? Detta kan väl inte ingå i skattefinansierad skolas uppdrag. Får vem som helst ansöka om matleveranser från Järvaskolan bespisning?

Hoppas någon anmäler till Skolverket för granskning.
Låter helt sjukt att skolan skänkt dem mat.
Gud så skönt att de försvinner från norra bantorget idag.
Skönt och slippa fula Fatemeh och Ful Elin Morén från Ung Vänster, detta haleluja och politiska tältläger.
Skicka hem de unga vuxna barnen till Afghanistan nu.
Citera
2017-10-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Det var ju fiffigt - men, som du ser, google translate gör det något obegripligt tyvärr
Iof intressant att se vad som städas/censureras från inläggen
Ja det blir inte korrekt Vet inte var det finns bättre translation. Det råder diktatur på deras sida,
Citera
2017-10-02, 08:52
Medlem
Bråk om pengarna kan ju bli upphov till interna stridigheter inom UiS.
De små barnen brukar ju dessutom vara ganska enkelspåriga när de ska lösa konflikter.
Citera
2017-10-02, 09:42
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tryckte på lite översättningar och fick upp något om pengar som är raderat. Han ifrågasatte att 7000:- hade satts in på hennes brors konto. Han pratade om utnyttja osv. Är de tjuvar också.
Det är tyvärr raderat men en snubbe skrev nyligen : داستان اون 700 هزار کرون که گرفتی چی هسته؟توضیح بده کمی och min mobil tog inte översättningen ... nåväl verkar vara tjafs om pengar. Antagligen roffar syskonen åt sig mycket av de pengarna som folk skänkt.
Tror inte att dessa strejkande hazarbarn har en aning om hur mycket pengar som har ramlat till vem det nu är som har kontot. Skulle vara roligt om var och en av dem begärde ut sin ansenliga del, det handlar ju om 7000.000 inte 7000
Citera
2017-10-02, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Fy fan när jag tittade på agenda och hörde hennes svammel hade jag en bra lust att kasta tv fan genom balkongen rakt ner i buskaget. Jag undrade hur i h-e en kvinna kan snacka om folk från långtbortistan och låta dem leva det goda livet på våran bekostnad, låt alla få stanna ! Att hon inte har barn att sörja eller kommer å få barnbarn som kommer att lida med den migrationspolitik som hennes parti vill köra. Jag blir galen !

Don't get me started on Maria Ferm. Korrupt bitch helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in