Citat:
Ja, nedslagna med en pistolkolv.
MR säger att följande diskussion är i juli:
"Fhl Men hon pratade med Jafar om ett vapen i alla fall?
Mt Ja hon pratade med Jafar och bad honom att han skulle kunna på något sätt skrämma Khaled och Bashir."
Enligt dokumentären i AB hade Bashir precis lämnat lgh när de tränger sig in. De trodde att det var han som återkom.
Går inte fort direkt..
14 juli 2016
"De båda pojkarna var under helgen på tillfälligt besök i Eskilstuna och motivet till misshandeln är inte klarlagt. En 25-årig Eskilstunabo misstänks för grov misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak."
https://www.ekuriren.se/nyheter/flyktingpojkarna-som-berattade-om-chefens-sexkrav-brutalt-misshandlade/
27 mars 2017
"Den 19-åring och 25-åring som sitter häktade i Arbogaärendena kommer att förhöras om misshandeln av två flyktingpojkar i Eskilstuna - men först nio månader efter händelsen."
https://www.ekuriren.se/sormland/arbogahaktade-forhors-om-misshandeln-i-eskilstuna/
Ja, jag läste det via media.
Erinrade mig detta via JJ:
" Jag arbetade som tolk, handlade till killarna, lärde dem svenska, lagade mat och massor annat på flyktingboendet i Arboga. Hon började flörta med killarna. Hon brydde sig inte om att jag var där. Hon gav dem massor med saker. Telefoner och liknande."
Försöker LI få det att framstå som att MR inte var deras klient när han flyttar till JM?
"När Mohammed sen på grund utav att han fyllde 18 år blev utskriven från hemmet, flyttade han senare hem till Johanna."
I TR säger MR att han egentligen ville tillbaka till boendet efter sjukhusvistelsen. Han hamnar dock direkt i bingen hos JM för att det var närmre till sjukhuset än i Arboga.
MR säger att följande diskussion är i juli:
"Fhl Men hon pratade med Jafar om ett vapen i alla fall?
Mt Ja hon pratade med Jafar och bad honom att han skulle kunna på något sätt skrämma Khaled och Bashir."
Enligt dokumentären i AB hade Bashir precis lämnat lgh när de tränger sig in. De trodde att det var han som återkom.
Går inte fort direkt..
14 juli 2016
"De båda pojkarna var under helgen på tillfälligt besök i Eskilstuna och motivet till misshandeln är inte klarlagt. En 25-årig Eskilstunabo misstänks för grov misshandel, olaga hot och övergrepp i rättssak."
https://www.ekuriren.se/nyheter/flyktingpojkarna-som-berattade-om-chefens-sexkrav-brutalt-misshandlade/
27 mars 2017
"Den 19-åring och 25-åring som sitter häktade i Arbogaärendena kommer att förhöras om misshandeln av två flyktingpojkar i Eskilstuna - men först nio månader efter händelsen."
https://www.ekuriren.se/sormland/arbogahaktade-forhors-om-misshandeln-i-eskilstuna/
Ja, jag läste det via media.
Erinrade mig detta via JJ:
" Jag arbetade som tolk, handlade till killarna, lärde dem svenska, lagade mat och massor annat på flyktingboendet i Arboga. Hon började flörta med killarna. Hon brydde sig inte om att jag var där. Hon gav dem massor med saker. Telefoner och liknande."
Försöker LI få det att framstå som att MR inte var deras klient när han flyttar till JM?
"När Mohammed sen på grund utav att han fyllde 18 år blev utskriven från hemmet, flyttade han senare hem till Johanna."
I TR säger MR att han egentligen ville tillbaka till boendet efter sjukhusvistelsen. Han hamnar dock direkt i bingen hos JM för att det var närmre till sjukhuset än i Arboga.
Det är mycket som är konstigt i denna röra. MR bör inte varit Pangelius klient då han bodde hos JM. Krävs beslut från hans hemkommun för stödboende efter 18-årsdagen.
151217-160204 är han skriven på boendet i Arboga
160205-160224 skriven i Strandbaden (?)
160225 skriven hos c/o Göran (!!) Möller, Grankvistg 6 (JMs gatunummer) (MR är till Migverket i Västerås 23/2 och meddelar ny adress)
Den där rockaden med Skåneboendet är väldigt mystisk. En socsekreterare från Härryda kommun frågar Migverket den 3/2 vad de ska göra med MR då han är över 18 år. Är det hans hemkommun? Migverket verkar tro att det är Arboga som är hemkommunen när de intervjuas av polisen.
Likaså säger Migverket att MR fått dagsersättning (71 kr/dag) från dem 151213-160831. Det stämmer ju heller inte. Den ersättningen betalas ut till den (vuxna) flykting som har eget boende och det har ju inte MR förrän 160225. Nog för att det var en turbulent tid avs ensamkommande/flyktingar men här verkar det väl rörigt.
Alltså jag fattar verkligen inte varför inget händer ang misshandeln. De VET ju hur JM är och fungerar vid det här laget. Vill man inte störa ang de andra åtalen eller vad handlar det om?
Ett familjehemsföretag ska ju inte kunna skriva en person på ny adress men MR var ju 18 år vid det här laget så han kanske gjorde den "själv".