2017-09-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fast hade hon skrikit är det mycket troligt att folk sprungit till det rummet som skriken kommer ifrån. Då hade hon haft vittnen. Folk ser en uppskärrad kvinna. Skriken gör att han troligtvis slutar.. det är därför jag är säker på att hon inte talar sanning. Det är ett pussel och de flesta pusselbitar är satta..

Långtifrån alla kvinnor skriker när de blir sexuellt ofredade eller rent av våldtagna. Det är definitivt inget belägg för att något övergrepp inte inträffat.

Många svenska kvinnor och flickor har inte skrikit ens när de blivit gruppvåldtagna av invandrare. Jag hoppas att du inte tar förövarens parti med hänvisning till det. Givetvis hade det varit bättre om de skrikit, men det är lätt för oss att säga och bevisligen svårare för många offer att göra.
Citera
2017-09-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Perfekt läge nu att lämna in en anmälan om förtal med Henrik Vinge som vittne då hon sagt namnet till honom. Uppenbarligen kan hon inte stå för det hon säger när polisen och rättsväsendet blir inblandat, då vill hon dra sig ur. Då har man inget på fötterna och ingen grund att stå på. Man vill bara smutskasta och förtala. Menar han att det inte hänt ska hon anmälas för detta.

Har polisen försökt höra henne och hon vägrat? Har jag helt missat. För du kan väl inte tro att inte vilja anmäla och att inte vilja prata med polisen är samma sak?
Citera
2017-09-27, 20:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Korrekt. Men en del personer i tråden envisas med att påstå att fingervåldtäkten skedde "för flera år sedan" (och att det därför är "orimligt" att berätta om den först nu).

1,5 år sedan. Det är ganska länge sen om man haft en KK-relation sedan 2012.

Varför har hon inget att komma med när polisen och rättsväsendet blir inblandade? När hon måste stå för det hon säger och häver ur sig och belägga detta. Vill hon bara med egna "regler" smutskasta och häva ur sig skit mot både enskilda personer och partiet hon nu är arg på? Hon vill ju tydligen dra sig ur när SD och Henrik Vinge anmält det hon påstår har hänt till polisen, då hon själv och TV4 är oansvariga nog att inte anmäla händelsen trots att dom jobbat med sitt sensations-tv-program i flera månader.
Citera
2017-09-27, 20:25
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Heh, jo, eller hur, vilka förföljer vilka egentligen

SD är ett parti av kriminella för kriminella och det är inte konstigt att de hela tiden blir uppmärksammade för just trakasserier och förföljelser. https://nyheter24.se/nyheter/politik/877582-sverigedemokraterna-kriminella-domda-brott

Men då attraherar väl SD även kriminella kvinnor?
Citera
2017-09-27, 20:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Hon verkar inte ha några problem att prata om de påstådda övergreppet utan verkar njuta av att stå i centrum. Hon har haft nästan två år på sig att förbereda sig om anklagelsen stämmer. Till och med inövad tramsig retorik om att hon hellre sätter sina barn i koranskola än i SDU. Det finns inget att skylla på. Uppenbart att hon varit väl förberedd men blivit överrumplad av att få kritiska frågor.

Mitt intryck är definitivt inte att hon njuter av detta.
Citera
2017-09-27, 20:27
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Korrekt. Men en del personer i tråden envisas med att påstå att fingervåldtäkten skedde "för flera år sedan" (och att det därför är "orimligt" att berätta om den först nu).
Det som är uppseendeväckande är att hon inte berättade för partiet (Jomshof) förrän ett år efter händelsen. Och han gav henne det naturliga rådet att polisanmäla. Det ligger faktiskt på henne själv att agera om något ska ske i fallet.
Citera
Medlem
Citat:

Varför har hon inget att komma med när polisen och rättsväsendet blir inblandade? När hon måste stå för det hon säger och häver ur sig och belägga detta. Vill hon bara med egna "regler" smutskasta och häva ur sig skit mot både enskilda personer och partiet hon nu är arg på? Hon vill ju tydligen dra sig ur när SD och Henrik Vinge anmält det hon påstår har hänt till polisen, då hon själv och TV4 är oansvariga nog att inte anmäla händelsen trots att dom jobbat med sitt sensations-tv-program i flera månader.

Var har du fått att de ska ha haft en KK relation sen 2012 ifrån? Jag har läst att de till och från legat med varandra under en period och att det började 2012. Har du någon källa på att de fortfarande höll på säg 2015?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Har polisen försökt höra henne och hon vägrat? Har jag helt missat. För du kan väl inte tro att inte vilja anmäla och att inte vilja prata med polisen är samma sak?

Står man i media och massa tv-program och häver ur sig alla möjliga hysteriska påståenden om en nu namngiven person så får man nog ta sitt ansvar. Det gör inte denna kvinna. Hon kan inte stå för det hon häver ur sig när polisen och rättsväsendet är inblandade, då vill hon dra sig ur. Det säger allt om hennes trovärdighet. Utöver allt annat som är ett minus för hennes trovärdighet med en massa konflikter med personer både i och utanför partiet.

Läs på aftonbladet nu så ser du själv att hon inte vill vara med längre när SD och Henrik Vinge gjort det rätta och polisanmält dom grova anklagelserna för att ett brott ska ha begåtts. Då passar det inte henne längre. Hon ville med TV4 göra ett sensationsprogram på tv och bara häva ur sig skit, det kan hon inte om hon måste stå för det hon häver ur sig och anklagar folk för.
Citera
2017-09-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om man har sex 50 gånger under några år där båda parter varierande tar initiativet till sex så kan det knappast vara övergrepp den 51:a gången bara för att kvinnan lackar ur och inte får fortsätta på karriärstegen. Jag hade haft ett antal domar på mig för ett finger då och då

Tror det är så enkelt som att båda har haft sex tillsammans många gånger i et KK förhållande.
Sen så fick inte HW lika mycket uppmärksamhet och kanske stå tillbaka för vissa listor osv och hon kansek ville ha et riktigt förhållande med LB vilket han inte alls ville ha så kanske hon surade på LB och en dag när han skulle ta det vanliga fräcka greppet med lite trycka upp mot väggen som hon alltid annars velat ha så sa hon stopp och surade och sen så satte hon igång hela historien som en hämnd.

Såg någon på facebook som jämför medias uthängning av Anders Borg,, (uthängning ha ha ha)
Mot at man inte alls nämner LB namn som en taskighet mot AB.
Jag ser inte det då AB faktiskt utom rimligt tvivel hängde ut sin, medans LB kanske inte gjort något alls som är olämpligt eller kriminellt då det bara är HWs ord och lång tid efter.
Citera
2017-09-27, 20:29
Medlem
Citat:
Mitt intryck är definitivt inte att hon njuter av detta.

Inte längre nej. Men innan den utpekade fick komma till tals och journalisterna frågade henne om dennes version så kan nog ingen objektiv påstå annat än att hon njöt av att vara i centrum.
Citera
2017-09-27, 20:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Just det. 1,5 år. Inte "för flera år sedan" som du felaktigt påstod i flera inlägg.

Citat:
Varför har hon inget att komma med när polisen och rättsväsendet blir inblandade?

Vad jag vet har hon inte ens blivit hörd av polisen än. Åklagaren har just beslutat om att inleda en förundersökning om brott, men det beslutet var baserat på vad som framkommit i media.
Citera
2017-09-27, 20:33
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Exakt. Så är det ju.. allting ändrades när de haft en sexuell relation under många år.. dekänner varandra vid det här laget..

Den relationen påstås bara från den anklagade, HW menar att det inte stämmer och är smutskastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in