2017-09-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Kan finnas en annan anledning till att hon inte polisanmält också. Skulle hon göra en polisanmälan och det senare skulle framkomma att hon ljugit så gör hon sig skyldig till falsk tillvitelse. Drev blir det ju i vilket fall nu eftersom TV4 valt att lyfta fram Wigh som ett sanningsvittne.

Men det handlar ju inte om våldtäkten. Det handlar ju om hur illa SD fungerar. Det är ju hennes ensak att hon vill berätta vad hon tycker om SD och hur illa de funkar.
Citera
2017-09-27, 01:56
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Har hon bara sagt att överfallet inträffade på ett rum, eller har hon också sagt att det hände utomhus under en rökpaus? Isåfall finns det ju ett stort hål i hennes historia.

Vill dock påpeka att jag har större förtroende för H.W i frågan än MGM, men det är fortfarande mycket svårt att bestämma sig vad jag ska tro riktigt då det inte lämnats ut för mycket information om fallet.
Citera
2017-09-27, 01:58
Medlem
Skunken666s avatar
Tycker hennes trovärdighet har sjunkit "en aning".
Min gissning är att utredningen läggs ned.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det fanns ju tid emellan det att hon pratade med partiet och Kalla Fakta.

Och då ingen ville ta tag i det i SD så insåg hon att de inte fan är kloka där så hon väljer att tala om vad hon anser om SD. Det är mer det det handlar om. Det handlar om SD och hur sjuka de är och hur de inte funkar.

Enligt MK i aktuellt blev hon hänvisad till någon trygghetsexpertis och ombedd att polisanmäla, eftersom hon inte ville uppge vem som gett sig på henne kunde de inte göra så mycket mer.
Citera
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja en är anonym! och en är det inte.
Dessutom kommer kommentarer från en person som inte har intresse i "saken"..

Att denna inte är"rätt" kan vara en konspiration eller att detta är en skitsak och bara SD:are bryr sig. men kul är det!

Jo men vad skulle MGM tjäna på att gå ut publikt?`Det är ju inte som att folk kommer säga "Åh, han gick ut med vem han är, nu tror vi på honom". Dock skiter jag fullständigt i vem det är som är MGM, men sålänge han inte är dömd kommer åtminstone inte jag säga att han våldtagit henne. (Och ja, det hade jag sagt även om MGM varit invandrare).
Citera
2017-09-27, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Har hon bara sagt att överfallet inträffade på ett rum, eller har hon också sagt att det hände utomhus under en rökpaus? Isåfall finns det ju ett stort hål i hennes historia.

Vill dock påpeka att jag har större förtroende för H.W i frågan än MGM, men det är fortfarande mycket svårt att bestämma sig vad jag ska tro riktigt då det inte lämnats ut för mycket information om fallet.

Det var sexuella trakasserier för många år sedan och så skedde den påstådda våldtäkten i det lilla arbetsrummet.

Så klart att ingen kan säga vad som har hänt genom att lyssna och läsa om olika grejer så men jag fattar Hannas grej att hon går ut och berättar vad hon tycker om SD just nu med dessa händelser som utgångspunkt. Ska bli intressant att se vad hon kommer att berätta vidare om sin tid med SD. Hon har ju en historia att berätta som det heter.

Kanske alla inte är lika glada åt det men så är det ju, alla har ju rätt att ha åsikter om SD även om de varit SD:are längre.
Citera
2017-09-27, 02:14
Bannlyst
Kan vi inte bara sätta paus på tråden och sedan återuppta den när det framkommer mer uppgifter.
Det vi vet nu är att SD är ett perverst parti fyllt med kvinnohatande arga män. Bara självupplysta och självidentifierande som insatta som droppar samma kommentarer som redan skrivits.

Bara en betacuckfaggot kan stödja ett parti som SD, för att tillåta att att den tillträdande diktatorn samarbetar med vänsterorganisationer är väl inte vad betacuckfansen menar är att agera svenskt och manligt? Känner man inte till detta kanske man inte ens skulle rösta!

Jimpan även känd som nervpillret
Jomshof känd som sympatigråterskan med synten
Karlsson som går under benämningen tjockismörkaren
Söder är den oönskade
Paula Bäverhorn även hon drabbad av nervtablettssug och dessutom drabbad av dålig klädsmak
Kentan Kent Ekeroth och Almqvist är båda två stängda kapitel. Deras radikalkapital var vida över det som krävdes för att kvalificera in som medlem i det numera mindre radikala sverigevänliga alternativet.

Och ni som undrade över vem det är som ska ersätta denna stjärnstoffledning kan jag bara meddela att vi numera har ett nytt tillsatt ungdomsparti som ingen ens känner till. Det gamla var för radikalt, alla ungdomspartier är en mer hypad version av moderpartiet, så vad stod då det gamla SDU för? Jo en mera radikal version av mellanmjölksrasism.
Och det går ju inte för sig.

Nu låter vi media och de som vet ta hand om ärendet, denna tråden blir bara sämre och sämre och har inte levererat någonting de senaste 100 sidorna.
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-09-27 kl. 02:23.
Citera
2017-09-27, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Enligt MK i aktuellt blev hon hänvisad till någon trygghetsexpertis och ombedd att polisanmäla, eftersom hon inte ville uppge vem som gett sig på henne kunde de inte göra så mycket mer.

Det där att de inte visste vem det handlade om är ju konstigt.

Jimmie visste inte ens att det hade hänt sa han ju i går eller i dag. Så det hela är lite svårt för dem att hålla ihop. Paula skickade ju en text på mobilen om vem det var fast hon aldrig sagt vem det var på något sätt. Och Jimmie såg ut som om han skulle rasa ihop. Han har ju ingen aning om det här och vad har Hanna mer på mobilen och i datorn som går att lägga fram. Och det är nog ditåt det barkar. Att det handlar om vad Hanna har på mobilen och i datorn som gäller SD:s övriga ageranden över lång lång tid. Det här med våldtäkten och trakasserierna är ju bara det som är avstampet i att SD visat rejält dåligt omdöme.

För det hela handlar ju om att hon har skarp kritik mot SD. Och är det av hämnd eller inte spelar ju ingen roll alls. Vad man ska anse om hennes kritik är ju vad hon kommer att säga om kritiken. Detta är nog bara en god liten försmak. Och därför ser Jimmie ut som han ska totalrasa.
Citera
2017-09-27, 02:54
Medlem
NeutronStars avatar
Har jag fattat det rätt - Linus Bylund har alltså stuckit upp fingrarna i fittan på Hanna Wigh? En helt normal grej om man är ett par, annars big no no...
Hannas opiatmissbruk får en att undra lite om sanningshalten. Opiater sänker sexdriften, kanske det som är förklaringen?
Citera
2017-09-27, 02:57
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hon säger ju med egna ord att "övergreppet" följdes upp med han sa att "de borde träffas utanför riksdagen någon gång"! Så har de haft en relation så blåljuger hon.
Hon kanske inlett en relation EFTER övergreppet, ditt pottklippta pulver. Vet inte hur det är med dig men för mig framstår hon inte som någon som har bra omdöme precis.

Att det överhuvudtaget skett något övergrepp ställer jag mig högst tveksam till, men ändå.
Citera
2017-09-27, 03:11
Medlem
Förstår inte att inte media får mer kritik för det här haffsverket. Antingen har man bevis eller så har man det inte, media kan inte aggera utifrån att någon bara påstår en sak.

Stämmer det att varken hanna, media eller någon annan vill säga vem det är plus att de inte polisanmäler. Det är ju ett stort skämt och då bör jag tillägga att jag absolut inte är någon som röstar SD men man blir gråtfärdig över skitnsacket samtidigt som det ligger högar med våldtäcktsanmälningar hos polisen som inte utreds
Citera
2017-09-27, 03:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Pethra Wagnell, tidigare SD-politiker i Skåne, känner igen sig i Hanna Wighs berättelse.
När hon själv kritiserade sitt parti blev hon utesluten från möten.
– Det känns för jäkligt. Det var mobbning och det kändes absolut inte bra. Man ger upp till slut, säger hon.

Citat:
Agne Ingvardsson, fd SD, kritisk mot "ryggdunkningsmentalitet"
http://www.expressen.se/kvallsposten/sd-politiker-kanner-igen-sig-i-hanna-wighs-berattelse-/

Ja nu rullar dom in tidigare mobbningsoffer som vet hur toppstyret går till inom partiet.
Avskyvärt och det är något vi betalar för att ha dessa kriminella lekstugegubbar i en riksdag.
HW kommer säkert få flera andra utsatta offer att träda fram vilket kan gynna en förundersökning gällande sexuella övergrepp. Så fan heller att någon går på diagnos och smutskastningskampanjerna mot HW från en hög nättroll. Så fort någon kritiserar sekten så utsätts dom för hot, trakasserier, utfrysning, sexuella övergrepp och mobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in