2017-09-26, 22:09
Medlem
Norrlands.gulds avatar
"
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hmm fortfarande ingen bra identifikation av MGM, när folk säger FB var bättre förr så måste jag hålla med!

Linus Bylund känns inte som det är rätt person. En person med hans metrosexuella utseende skulle hålla på och knulla runt så där lösaktigt kan ju inte stämma, kan det tillkomma pojkar snart med samma anklagelser?

Det vi har är:
HW som gått ut offentligt med påståenden om att en person (hög i rang i SD) agerat med ett maktspråk grovt olämpligt och olagligt.

SD-topp som hävdar under anonymitet att de har haft en sexuell relation sedan 2012 (detta vägrar HW kommentera)

SD-toppen har tagit time out, har hår (begränsar skaran mycket)!

Dessa kan strykas:
Jeff Ahl (SD)
Per Klarberg (SD)
Då dessa tydligen snackade i riksdagen idag enligt talarlistan.
"Den som tog tag i ärendet var Linus Bylund, Jimmie Åkessons pressekreterare, som även är ordförande i Stockholmsdistriktet där SD-politikern ingick."
Alltså kan även Bylund tas bort från misstanke. Hur många är det totalt kvar nu som potentiella?
Senast redigerad av Norrlands.guld 2017-09-26 kl. 22:24.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Du verkar ha mycket substans samt verkar vara helt politiskt oberoende. Har Expo stängt sitt forum idag? Ingen vet vad som hänt än! Är alla vänsterpartister kommunister för att Ohly är det tex? Liksom att alla SD röstare skulle stödja typer av aktuell händelse?! Åk tillbaka till Södertörn. Troll.

Mer substans än SD fotfolk som hånar och ställer diagnoser utan underlag. Skämskudden på er och intelligensen är under dagisnivå. Precis som befarat så går man i försvarsinställning med argument som en förståndshandikappad. Har du inget mer att komma med än troll? Hur vore det om SD lärde sig lite svenska värderingar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Det är min källa. Har ingen anledning att tvivla. Kan hänga ut Sd politikern hur mycket ni vill. Jag bryr mig inte. Kan bekräfta att det handlar om Linus bylund.

Jag bekräftar även jag att det är VÅLDTÄKTSMANNEN Linus Bylund. Läs vad han tycker om andra kulturer och våldtäkter

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alala
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6xn1o/wigh-ytterligare-ett-satt-for-partiet-att-smutskasta-mig

Precis, fokus bör inte ligga på huruvida de haft ett förhållande eller om händelsen ens skett. Fokus bör ligga på hur SD hanterade/hanterar detta.

Om man kommer till Jomshof och säger "jag har blivit sexuellt ofredad/våldtagen av en partikamrat" är det inte acceptabelt att han försöker snacka bort det och sen sopar det under mattan.
Citera
2017-09-26, 22:10
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är solklart att dom har stora problem med avskum som har noll respekt för kvinnor.
I dag hånar partiet HW på sociala medier och visar upp sitt rätta tryne.
Oseriöst patrask är vad SD är.
Du ljuger och har inget underlag på något förhållande öht. Återkom med underlag, och tills dess är det kvalificerat snömos.
Hanna sade nyss på Tv4 nyheterna att deras sexuella förhållande inte ger den anklagade rätt att våldta henne. Reportern frågade Hanna om den anklagade mannens påstående om att de haft en sexuell relation under en längre tid stämmer och det gjorde det. Så jo, där finns underlag. Håll dig till fakta och sluta snömosa jävla patrask.
Citera
2017-09-26, 22:10
Medlem
Lustigt att såväl Aftonbladet, SVT som TV4 berömmer SD:s hanterade av situationen medan Wigh kallar hanteringen för en skandal. Märks att hon inte hade räknat med polisanmälan och att otroheten skulle komma fram. Så kan det gå när man inte tänker två steg framåt. Nu kommer hon sannolikt behöva säga sin version i förhör.

Och än en gång visar hon sitt udda fokus. På frågan om vad som är viktigast med att detta kommer fram så svarar hon att det viktigaste är att man inte ska rösta på SD. Brottet, offret och att eventuell gärningsman ställs till svars tycker man kanske borde ha högre prioritet.
Citera
2017-09-26, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Anser du att man får stoppa upp ett finger i fittan precis när du vill? Samtycke är inget du förespråkar?
Precis. Definiera samtycke. Och avgör sedan om det rådde samtycke i den rådande situationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Nix. Det är en feministisk skröna.

Spännande att denna feministiska skröna figurerar i juristutbildningen vid Lunds, Göteborg, Uppsala och Stockholms universitet. Samt att denna feministiska skröna finns med i samtlig kurslitteratur jag läst inom ämnet.

Men vad vet jag, jag är ju bara utbildad inom det här.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jag vill bara påpeka att bland de övriga partierna finns det gott om politiker som begått sexövergrepp. Försök hitta SD-politiker som dömts för samma brott. Jag kan själv inte minnas några.

Visst, men i dagsläget har SD 6 dömda i riksdagen och det slår inte dom andra partierna. Dessutom tror jag inte dom sitter kvar eller försvaras och att dom trakasserar den som yttrar sig. Det är ungefär lika intressant som när dagisbarn jämför med annat. Väx upp!

Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Det är min källa. Har ingen anledning att tvivla. Kan hänga ut Sd politikern hur mycket ni vill. Jag bryr mig inte. Kan bekräfta att det handlar om Linus bylund.

Källa även på det skulle jag vilja säga.
Citera
2017-09-26, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det Mattias som berättat om detta för dig?

Fråga Hanna om hon känner någon som heter Westling..
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Läs denna länk så är det uppenbart inte Linus Bylund som är MGM.
http://www.expressen.se/nyheter/sd-ledning-teg-om-sexlarmet/
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Lustigt att såväl Aftonbladet, SVT som TV4 berömmer SD:s hanterade av situationen medan Wigh kallar hanteringen för en skandal. Märks att hon inte hade räknat med polisanmälan och att otroheten skulle komma fram. Så kan det gå när man inte tänker två steg framåt. Nu kommer hon sannolikt behöva säga sin version i förhör.

Och än en gång visar hon sitt udda fokus. På frågan om vad som är viktigast med att detta kommer fram så svarar hon att det viktigaste är att man inte ska rösta på SD. Brottet, offret och att eventuell gärningsman ställs till svars tycker man kanske borde ha högre prioritet.

Det är så med borderlines, de kan aldrig hålla alla trådarna på plats med sina lögner, manipulation och agendor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in