2017-09-26, 21:00
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om det nu stämmer och du har rätt här, så blir han ju per definition inte sämre än andra statsministrar... Kan du leva med Löfven nu (som dessutom gör samma sak i en avsevärt allvarligare fråga), så kan du ju per definition leva med Åkesson också.

Jag har redan besvarat det i ett senare inlägg.

Edit: #2386
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Hela SD verkar finnas på denna tråd. Kom igen ge våldtäktsmannen ett namn.

Märkligt att de inte går ut med det. Inte precis som det kan bli en hemlighet särskilt länge. Sedan måste det vara bra för alla andra manliga ledamöter att det kom ut vem det handlar om. Sitter man i ridsdagen är man också extremt då en person av allmänintresse. Dennes politiska karriär har redan då fått sig en törn och den enda om nu anklagelsen visar sig vara falsk är motanmälan och själv ut i media.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
[quote=Tradern69|61896088]
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det var korrekt av Jomshof att inte anmäla och korrekt av Vinge att anmäla alltså?[/QUOTE

Wigh skall anmäla om det hänt något. Hon är vuxen nog att göra detta. Vinge känner sig tvungen att göra det så att inte oskyldiga drabbas. Att Wigh inte anmäler så är risken stor att detta är fn " icke-händelse".

Om Jomshof anmält så hade den här tråden aldrig startats.
Citera
2017-09-26, 21:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det måste man ju anse. När Wigh kom till Jomshof så var det bara en lösryckt anklagelse två knullkompisar emellan, och man får förmoda att Wigh sa samma sak till Jomshof, dvs bad honom att inte anmäla.

Men när sedan historien eskalerades till den grad av nationella medier som skedde igår, och när Wigh kom med dessa oerhört allvarliga och svepande anklagelser, så gjorde ju Vinge helt rätt att anmäla direkt.

Så ja, båda gjorde rätt så vitt man kan bedöma.

Om en våldtäktsanklagelse är okänd för massmedia så ska den inte anmälas? Jag förstår.
Citera
2017-09-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Vad bra. Då var Flashback rätt ute när nån listade samtliga SDs manliga riksdagsledamöter...

Fast vem vet? Jag kanske inte vet alls...
Citera
Medlem
Citat:

Hur vet du att Jomshof fick information om det?
Senast redigerad av Ghana 2017-09-26 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Bylund har tagit bort sina uppgifter om SD på sin fb...
Citera
2017-09-26, 21:03
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69

Om Wigh anmält så hade den här tråden aldrig startats.
Citera
Medlem
Det här är min analys av läget. SD har ingen taharrush-kultur på grund av att de har en kristen skam inför sin sexualitet. I stället handlar det om skam beläggning och makt strukturer. Ekeroth är ju dvärg så han är nog oskyldig så jag lutar mer mot Jomshov eller Söder.

I SD finns en annan kultur. Rätt osäkra män ger sig på kvinliga partikamrater och tror att de har makt för att de kan trycka upp dem mot en vägg och ta dom på fittan. Ekeroth har sina aggressionsproblem... men jag tror Jomshov och Söder snarare tar ut dom sexuellt. Misstänker att deras fäder inte axepterade dom när de var "unga män" och att de alltid kännt sig otillräckliga.

Men vi får väl se vad som kommer härnäst i fråga om bevis och ryckten
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Det här blir intressant att följa. Polisutredningen blir ett nöje att ta del av.

Här kan man verkligen tala om Fake News. Någon kanske borde upplysa Lena Melin på AB? Hon var snabbt på bollen med en SD-kritisk ledare att minsann hela partiet är kvinno-hatare.

Att man inte går ut med ett namn på den misstänkte är ett tydligt tecken på att något inte står rätt till. Vanligtvis hänger man gärna ut alla möjliga tomtar med namn och bild, speciellt om de tillhör SD.

Hanna Wigh är uppenbarligen i konflikt med partiet, förlorar sitt arvode om ett år, har inget förtroende internt. Det vill säga, tänk er i hennes sits. Hon vet att hon har lön ett år framåt, sen får hon hitta på något annat. Motivbilden är ganska solklar om man tänker efter.

Misstanken förstärktes även när hon i TV4-nyheterna får frågan; Kommer du lämna din riksdagsplats nu när du lämnat SD?

Hanna svarar självklart; Nej, jag måste ju representera "mina" väljare.

Du kommer aldrig få läsa någon förundersökning eftersom om den öht inleds aldrig kommer att leda till åtal av lätt insedda skäl, ord mot ord, ingen teknisk bevisning, inga vittnen, tidsaspekten. Därefter kommer denna historia, sann eller påhittad att förfölja både honom och henne.

Vissa kommer alltid att tro det ena eller det andra men det har ingenting att göra med vad som är sant eller falskt.

Vi kommer förhoppningsvis att få se en välbehövlig justering av den 'grabbkultur' som jag upplever att SD lider av. SD kommer även att behöva arbeta fram ett policydokument för hur man avser hanterar händelser som denna och den föll som en stekt sparv rakt i Jimmies mun igen.

Enligt tidigare praktiserad formel så är förmodligen detta precis partiet behöver och rätt hanterad så har partiet fortfarande möjlighet att attrahera nya kvinnliga väljare.

TV4 - Sverigedemokraterna 0-1

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-09-26 kl. 21:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Stark feltolkning "Arnstad".

Nja, jag är nog så anti-Arnstad det går att bli, men uppenbarligen är många med dig mer intresserade av att så invektiv än resonera i den här frågan.

Kan du ens försöka utveckla ditt ursprungliga resonemang? Hur vet du att utpekad GM haft ett sexuellt förhållande med Hanna Wigh sedan 2012 och på vilket sätt skulle det medföra att han inte kan ha begått övergrepp mot henne?
Citera
Medlem
Citat:
Det var korrekt av Jomshof att inte anmäla och korrekt av Vinge att anmäla alltså?

Självklart, två helt olika scenarion. Ett där påstått offer berättar och uppmanas att anmäla. Och ett där påstått offer valt att inte anmäla men i samarbete med TV4 anklagar en icke namngiven person. Rätt agerat i båda fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in