2017-09-26, 20:20
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Är det våldtäktsmannen som tvingar henne eller vem tvingar henne?

Jag kan inte se att hon är tvungen till något. Bara för att man berättar att man är utsatt för ett övergrepp måste man inte berätta detaljer inför hela världen. Vill du själv föra upp en finger i henne för att se om det finns plats.

Ger hon inga detaljer till polisen tappar hon ansiktet helt och hållet. Är ett moral dilemma nu när hon målat in sig i ett hörn.
Citera
2017-09-26, 20:21
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hon kommer inte själv ihåg vad hon sagt är min tolkning, ska man ljuga bra så gäller det att komma ihåg sina lögner (gammalt ordspråk).

Att hon nu ikväll får TV-tid och plötsligt tycker att polis och åklagare INTE ska utreda fallet är ju bara för mycket. Det går inte ha ha lägre trovärdighet än Hanna Wigh.
Men hon har redan fått sina stålar från TV4, och TV4 har fått in sin smutskastningskampanj på alla ledarsidor. Att allt är bara påhitt, spelar ingen roll. Och kontentan är att de flesta idioter (och de flesta ÄR idioter) kommer ändå tro att SD har gjort något allvarligt fel. För de kan inte tänka sig att en instabil kvinna skulle gå så här långt med en ren lögn, än mindre att media skulle göra det till huvudnyhet utan tillstymmelse till fakta eller bevis. Så fungerar det nu för tiden, och SD ska avbryta alla direkta kontakter med TV4. De har ingenting att vinna på att göra sig tillgängliga för en fiende som ändå vinklar och förvränger allt de säger. Tittar man på Jomshof-intervjun så förstår jag inte varför han inte bara reser upp och går. Det var ju helt absurt.
Citera
2017-09-26, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är SD som har sett till så att den här sköra liberalen, vars trovärdighet är diskutabel, tagit plats i Sveriges riksdag så det gnället får du ta med Jimmie Åkesson.
Jimmie är en trevlig kille, har har inget med att göra att hen bjöd på råtta för att snabba på i karriärstegen, det får hen reda ut själv. Jimmie kanske trodde på vad hen skrivit i sin CV, att folk ljuger i skrift är väl mer vanligt idag. Så glöm det med att kasta skit på JÅ. Efter att hen misslyckats med att gå den våta vägen fram i ett politisk parti, torkan slår till när man minst anar det fick hon lära sig.
Citera
2017-09-26, 20:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Man tycker onekligen lite synd om moderatorerna här på Flashback ibland. Just den här tråden är verkligen ett sanitetsproblem. Om ni inget vet, gissa eller spekulera, med antyd inte att era egna fantasier eller förhoppningar är någon slags sanningar!

Vem som talar sanning och vem som ljuger är förstås fortfarande oklart, men oavsett hur det ligger till kan det väl vara intressant att fundera lite på vem den utpekade är.

Personen ska alltså vara en riksdagsledamot med håret i behåll som nu har tagit timeout. Det kan knappast handla om Åkesson eller Jomshof då dessa redan tilldelats andra roller i den här härvan. Andra som inte heller kommer på tal är Söder och Ahl som synts till på jobbet och Wiklander som känns alldeles för gammal.

Kvar blir då följande personer:

* Linus Bylund
* Mattias Bäckström Johansson
* Dennis Dioukarev
* Kent Ekeroth (har väl knappast så mycket hår han heller)
* Aron Emilsson
* Fredrik Eriksson
* Olle Felten
* Josef Fransson (skriver på FB att han vet vem den utpekade är men vill själv inte avslöja något)
* Pavel Gamov (redan sjukskriven på grund av utbrändhet?)
* Roger Hedlund
* Stefan Jakobsson
* Mikael Jansson
* Mattias Karlsson
* Martin Kinnunen
* Per Klarberg
* David Lång
* Adam Marttinen
* Jonas Millard
* Johan Nissinen
* Per Ramhorn
* Roger Richtoff
* Oscar Sjöstedt
* Johnny Skalin
* Jimmy Ståhl
* Markus Wiechel
Citera
2017-09-26, 20:24
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Hahaha det är så uppenbart att Hanna ljuger. Man ser hur dålig lögnerska hon är när hon i slutet pratar om att någon hade kört upp ett finger.

SÅÅÅ dåligt skådespeleri.

Är hon säker på att det var ett finger? Kan ha varit herpeskuken? Eller en dildo som använts? Hur såg fingret ut? Hade det några kännetecken? Kan hon uppskatta hur långt upp fingret kom in i cm?

Så dåligt skådespeleri av henne så man nästan gråter av hela historien. Dessutom har jag svårt att se hur det fingret ens letade sig in genom kläderna på en stark hästtjej om inte hon redan stod med trosorna nere vid anklarna med sin mångåriga KK och stönade. Patetiskt att utsätta folk för sådana lögner och det är solklart att hennes enda agenda är att skada SD. Ett råd till alla WT hemma i Skövde och på en fredags eller lördagskväll på Husaren... var inte i närheten av HW när hon kommer dit för ni kommer bli anmälda för både det ena och det andra. Snart kommer hon säkert med påståendet att hennes hästar blivit utsatta sexuellt av SD anhängare eller tom Riksdagsmän, hon har sett dom i skymningen stå där och jucka bakom hennes häst arsel... Galenpanna är vad hon är, sätt henne på samma avd som Arbogakvinnan istället så blir det barn skall du se.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2017-09-26 kl. 20:26.
Citera
2017-09-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men det är ju en riksdagsman som tagit timeout?

Vem?
Citera
2017-09-26, 20:25
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Jomshof tycker med andra ord att det var dumt av Vinge att polisanmäla händelsen?

Ska man tolka rubrikerna i förhållande till vad som händer så polisanmälde de sig själva dvs SD anmälde sig själva för att få det utrett.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/e99VM/sd-polisanmaler-sig-sjalva
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag vill för övrigt påpeka för dig att detta är flashback, vad förväntade du dig har du inte läst här förut ?

Det här är Flashback, här lär vi oss precis hur folk som röstar på SD är. Flashback är ett ypperligt medel för och lära sig hur SD-patrasket är, fast alla är ju inte patrask, jag har en del polare som sympatiserar med SD och det är vettiga personer, men här på Flashback är det mestadels patrask som härjar.

Även fast jag tycker att SD som parti har en del punkter som jag sympatiserar så gör drägget jag ser här och i andra grupper tex på Facebook att jag aldrig skulle rösta på SD, jag vill inte förknippas med det patrasket som jag ser här och på andra grupper på Facebook, därmed hoppas jag att dom större partierna "snor" en hel del av SD:s förslag.

Flashback är nyttigt
Citera
Medlem
HW intervjuad i TV4: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-f%C3%B6r-sexualbrott-3936351

HW:s svar på frågan om hon haft en sexuell relation med MGM tyder, i den mån man kan utröna något av detta, på att hon faktiskt har haft det. Spekulativt värre, visst, men hennes svar måste betraktas som indcium. Hon förnekar inte påståendet om relationen utan säger lite ställt att det inte har med saken att göra. Hon misslyckas med att på politikermanér manövrera runt påståendet. Vidare avstår hon från guldläget att reagera med bestörtning och motanklagelser, och ställa MGM i dålig dager. Kanske är denne MGM så trovärdig i partiet att det inte är lönt? Nåja, det hela är i alla fall misstänksamt.

Däremot tycker jag inte det finns några indicier för att hon skulle ha varit drogpåverkad i TV. Mimiken och rösten var identisk med hennes beteende när hon tidigare intervjuades i TV4. Mig synes det vara något slags stressreaktion, fullt naturligt givet allt som hänt sedan igår. Visst kan hon ha varit konstant varit hög under denna tid. Jag har dock bekanta med samma mimik och röst som hon; gemensamt har de en neurotisk läggning, definitivt inte något drogbruk.
Citera
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Jag vill för övrigt påpeka för trådens sverigedemokratiska deltagare att ni inte direkt gör bra reklam för ert parti.

Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Jag vill för övrigt påpeka för dig att detta är flashback, vad förväntade du dig har du inte läst här förut ?

Får instämma med första inlägget ovan. Intrycket av de som debatterar i termer som hora, psykisk sjuk, etc etc och bara syftar till karaktärsmord - är att de befinner sig på en infantil nivå - med en stereotypt nedsättande kvinnosyn.

Ungefär av digniteten "knulla din mamma, mannen"- nivå ..... etc ....

Tror nog att förväntningarna på flashback är högre än så. Dvs att skriva på flashback behöver inte likställas med att vara idiot.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kollat två gånger men kommer inte på att han sagt han vetat det sen i våras.
KOllade DN men det är betalsida.

Vill gärna få det ur hans mun at han vetat och vetat vem.

Har för mig att HW stökat runt rätt mycket i konflikt och at man kanske tröttnat och ryckt på axlarna om man nu fått veta det redan då men också vetat at de haft en relation.

Precis! Kan vara så. Hon har smutskastat allt och alla under många år så de började nog bli trötta på henne.. Jomshof skulle aldrig göra något oklokt som gjorde att partiets 25-30 % var hotade.. han är en klok man..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Så du menar att Hanna Wighs partihistoria styrker att hon är välkommen in i något annat parti?😊 Vart hon än kommer så ställer hon till problem..anmäler partiarbetskamrater, slagsmål, polisanmälningar hit och dit, smutskastar partiet.. hon är RÖKT!! Skulle jag vara henne skulle jag ta första nästa tåget hem .. och försöker att lappa ihop relationen med litauern..

Wigh skulle nog ha goda möjligheter att få en framträdande plats i Fi om hon ville, särskilt nu när Kawesa har "slutat" som språkrör. Fi tar emot precis alla som kan ge rubriker, t o m stollen Kjell Bergqvist. Schyman är ett veritabelt geni när det handlar om att få utrymme i media för sitt minimala extremistparti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in