2017-09-26, 19:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Uppmärkelsehoran har alltså kommit på kant med sitt ligg hon haft sedan 2012 och väljer att anmäla denne för våldtäkt?

En typisk kvinna med hämndbegär och storhetsvansinne alltså.. förvånande.

Eftersom hon legat med hunken sedan 2012 bör den utpekade vara snygg, och ha koppling till Falköping.
Listan på potentiella kandidater borde med dessa detaljer minska drastiskt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
På hennes Facebook kan du se " SD 2014" i hennes profilbild. Verkar som hon fortfarande är fn stolt SD-are😉 Hur fn kunde hon komma in i partistyrelsen? Blir intressant att se vem hon knullat med så att hon kunde komma in där.,
Ja det skall bli intressant, speciellt när det just är ord mot ord där hon nu vill jaga sympatipoäng.
Sen kan det då också vara en besvikelse hämnd efter att hon slagits med en kvinnlig partikamrat för att just hon missat en plats hon ville ha, och sen försökte hon klättra vidare i karriärstegen då låter hon den nu anklagade få krafsa på råttan just för att hon ville ta den genvägen. Nä det var nog bra att hon lämna partiet, kanske hon kan göra karriär hos FI...Men visst finns det den sortens oblyga hemska kvinnor, minns när jag blev anställd inom skolväsendet och efter ett större möte blev smått påhoppad av en kvinna som var så trevligt och fjäskande och väldigt närgången med kroppskontakt, tills jag berätta att jag inte var släkt med den högste styrande som hade samma unika efternamn som jag. Hon avvek omgående och jag såg henne inte mer
Citera
Medlem
Citat:
Förundersökningen kommer att läggas ner då de hade en sexuell relation. Det troliga är att dem haft sex i riksdagshuset. Att fingerpulla är inget brott..
Det tror du... Jag är bekymrad över din kvinnosyn. Om du har ett sexuellt förhållande med en kvinna är det då din rätt att fingerpulla henne när du vill? Mot hennes vilja? Kan du ge mig en enda anledning varför den här SD kvinnan skulle ha sökt hjälp hos Jomshof om hon hade tyckt om fingerpullandet eller åtminstone accepterat det även om hon inte varit med på det? Jag frågar främst med tanke på hon 2016 ändå var med på SD-tåget.
Citera
2017-09-26, 19:45
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Finns det några belägg för att hon berättar för Jomshof eller är det ”he said she said”?

Räcker det att han själv berättat att det var så idag i DN? Han kom på det nu.

Lite tidigare idag hade Jimmy "jag vet inte" Åkesson suttit i TV4 morgonsoffan och berättat att han inte visste vem det var.
Citera
2017-09-26, 19:46
Medlem
MrSkargards avatar
Om det stämmer att Richard Jomshof valde att inte polisanmäla det påstådda övergreppet så ska han naturligtvis sparkas ut ur partiet. Visst, det kan ha varit så att han inte tog hennes uppgifter på allvar men det spelar ingen roll, en historia av det här slaget måste anmälas, om inte annat för att markera att partiet tar övergreppsanklagelser på allvar. Med tanke på detta så borde det ha saknat relevans för Jomshof att Wigh inte ville namnge någon eller göra en polisanmälan själv.
Citera
2017-09-26, 19:46
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Jag är extremt insatt men sitter inte uppkopplad på datorn just nu, så det kan ju ha kommit information som jag missat. Du får ju gärna hänvisa till en källa så jag kan få en bättre bild utav det hela.

I DN fanns det en mejl intervju där Jomsthof sa att han kände till det den i våras och han då rekommenderade Wigh att polisanmäla

länk till detta http://www.dn.se/nyheter/politik/avhoppade-sd-politikern-hanna-wigh-slog-larm-till-partisekreteraren-i-varas/

När storyn brejkade nekade han till att han kände till detta och kallade det lögn, du får leta reda på det själv men jag tror det var i AB jag läste detta.
Citera
2017-09-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det tror du... Jag är bekymrad över din kvinnosyn. Om du har ett sexuellt förhållande med en kvinna är det då din rätt att fingerpulla henne när du vill? Mot hennes vilja? Kan du ge mig en enda anledning varför den här SD kvinnan skulle ha sökt hjälp hos Jomshof om hon hade tyckt om fingerpullandet eller åtminstone accepterat det även om hon inte varit med på det? Jag frågar främst med tanke på hon 2016 ändå var med på SD-tåget.

Du har ingen aning om vad hon tycker om och inte tycker om. Ena dagen får man göra något.. andra dagen blir msn anklagad för våldtäkt. Jag tror det är på den här nivån i det här ärendet.
Jag är ganska säker på att detta handlar om hämnd.
Citera
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Edit: Jag lyssnade på klippet utan att se texten. Jag tar tillbaka det jag "hörde" om Lång.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2017-09-26 kl. 20:16. Anledning: Viktig info saknades (ber om ursäkt)
Citera
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Om det stämmer att Richard Jomshof valde att inte polisanmäla det påstådda övergreppet så ska han naturligtvis sparkas ut ur partiet. Visst, det kan ha varit så att han inte tog hennes uppgifter på allvar men det spelar ingen roll, en historia av det här slaget måste anmälas, om inte annat för att markera att partiet tar övergreppsanklagelser på allvar. Med tanke på detta så borde det ha saknat relevans för Jomshof att Wigh inte ville namnge någon eller göra en polisanmälan själv.

Agree. Dessutom berättade hon för Jomshof i våras vem det var.
Citera
2017-09-26, 19:50
Bannlyst
Här är kvällens klipp från TV4 med Hanna Wigh.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-f%C3%B6r-sexualbrott-3936351
Citera
2017-09-26, 19:51
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför ska Richard Jomshof polisanmäla? Wigh får väl anmäla om hon vill.
Citera
2017-09-26, 19:51
Bannlyst
Citat:
De har haft en sexuell relation i 5 år.. där fingerpulla troligtvis varit något som funnits med..
Detta kommer att slå mot Hanna och troligtvis förtal.
Ja jag fundera över detta, vad är straffet för grovt förtal och det bör ju diskuteras lika mycket som ev kladdande då just ord mot ord är det som gäller, det kan ha varit så att han lovat guld och gröna skogar för att få råtta, när hon till slut fattar att de bara blev att banka bäver och inga politiska uppdrag blev hon som de flesta kvinnor hysterisk och planerade hämnd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in