2017-09-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Summan av allt:

HW påstår våldtäkt
MGM nekar

Ett jävla liv om att hela SD är nedvärderande mot kvinnor och andra sidan att HW är en tjackpundare?

Haha allt spårar ut utan att något konkret kommit fram öht

Tycker du att alla har spårat ur? hurdå? du kan inte syfta på att SD ledningen inget gjort när det fick höra om vad som hänt och i stället kände Hanna att hon måste hålla tyst för partiets rykte bästa. Hanna är inte ensam. I Kalla fakta tas flera kvinnor upp inte bara Hanna. Alla vittnar om en kultur där man ska kalla sådana här händelser "det bir för mycket det spårar ur lägg ner nu" ... och det är det som är problemet... Det är som en religiös sekt beter sig....
Citera
2017-09-26, 18:38
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Möjligtvis men det är dock utan ovissheten av utgången. Wigh framför sakliga argument för att en anmälan troligtvis inte lett till någonting mer än att hon fått utstå fler aggressioner. Det är många som argumenterat för att hon borde anmält men då hade motargumenten i den här tråden enkom skiftat i nyans från "falsk anklagelse" till "falsk anmälan". Min personliga erfarenhet är att SD-sympatisörer aldrig sviker i sitt stöd och alltid sviktar i sitt omdöme (något tillskruvat).

Om hon enkom deltagit i reportaget för pengarna är det en sällsynt dålig affär eftersom det lönar sig bättre att inte "hitta på en falsk anklagelse" och fortsätta uppbära en riksdagslön på dryga 60.000 i månaden även efter valet 2018.

Startade aldrig med att citera dig så ingen tvingar dig att känna dig träffad.

Incidenten med socialdemokraten är inget jag känner till och därför inte tagit ställning till.

Att det uppstår handgemäng inom ett parti där förväntningen är att man skall samarbeta är att beteckna som en smärre skandal. Detsamma hände Mp. Mig veterligen var inte Wigh utmålad som gärningsman i den specifika händelsen utan snarare som en av parterna, vilket är korrekt. Om du har någon artikel som uttryckligen anklagar Wigh för att bära skulden till tumultet som uppstod får du gärna delge.

I övrigt framstår hon som saklig i reportaget tillsammans med de övriga avhopparna. Eftersom hon inte står ensam i sin anklagelse finner jag det som mindre troligt att det skulle vara uppdiktat. Det är en personlig skattning och slutsats vilket givetvis inte behöver vara något som vi alla delar. Däremot är det fullständigt bedrövligt att läsa de otalt absurda argument som framförs i denna tråd.
Hade hon gjort en polisanmälan direkt så tror jag nog att det hade varit stor chans att GM hade åkt dit, det är svårt att trycka ner en hand i underkläderna och trycka upp ett finger på någon utan att lämna något DNA.
Att hon inte gjorde detta innebär givetvis inte att det omöjligen kan ha hänt, men nu är frågan om det ens kommer att leda till åtal...ord mot ord och om mannen i fråga fortsätter att neka så skulle det nog kunna ses som en rejäl skandal att man kan fällas för våldtäkt helt utan bevis och flera år efter det skulle skett.
Frågan är varför det kommer upp nu, hade hon på känn att hon inte skulle hamna på valbar plats i nästa val?

Jag tycker inte hon framstår som saklig, jag tycker hon framstår som mindre intelligent, genom att inte namnge eller anmäla personen så kommer i princip alla män i SD att ses som förövaren.(även den hon påstår våldtagit henne)
Detta skadar inte bara en eventuell GM utan även resten av männen i SD och även partiet.
Skulle detta verkligen göra en eventuell "hotbild" mindre?
Hur tycker du att Hannas berättelse om att hon blivit våldtagen stärks av att andra kvinnor pratar om att dom har blivit tafsade på?
Är det så självklart att Bylund eller någon annan våldtagit Hanna för att en annan kvinna påstår att Söder eller någon annan tafsat på henne?

Om Hanna hade påstått att Fridolin eller Löfven hade kommit in på hennes rum för 2 år sedan och tryckt upp ett finger i muffen på henne eller om hon påstod att hon hade fingrats av fyra "ensamkommande"...tror du TV4 eller alla som tror på henne här i tråden köpt det rakt av som en ren sanning?
Det finns två personer som vet om det är sant eller inte och bägge kommer att hålla stenhårt på sitt ord.
Förmodligen kommer ingen att dömas och det är tveksamt om det hamnar i rätten, Hanna fick sin hämnd genom att smutskasta partiet och en man kommer alltid att få leva med att han ses som våldtäktsman.
Eller så går en våldtäktsman fri och media kommer att älta detta tills vi alla är döda.
Media gnuggar händerna och tror att dom stoppat SD från att växa och kanske även tappa väljare, själv tror jag väljarna som vid alla andra uthängningar och skandaler känner sig än mer cementerade i partiet.

Nu väntar vi bara på att David Baas spökskriver en bok om skiten för Hanna och den kommer förmodligen bli TV-serie på SVT och alla skolelever kommer att tvingas se den på skoltid.
Citera
2017-09-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hanna har sagt i tv 4 att han upphöjdes till partisekreterare för 2 år sen.

Länk? Isåfall så har Hanna pekat ut gamle synth-Rille som förövare.
Senast redigerad av 31415926535 2017-09-26 kl. 18:41.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu sjunker "nyheten" rejält på olika tidningar. Kan tyda på att den snart är borta då det finns uppenbara tvivelaktigheter om det hela som nu uppdagas.

Föga förvånande. Skulle inte överraska mig om Wigh inte räknat med att SD skulle anmäla och hon då måste ge detaljer och då faller fasaden.
Citera
Medlem
Citat:
Nu sjunker "nyheten" rejält på olika tidningar. Kan tyda på att den snart är borta då det finns uppenbara tvivelaktigheter om det hela som nu uppdagas.

Här har vi det man hör ifrån SD-svansen. Man hoppas att folk ska glömma bort att vi har ett riksdagsparti där sexuella övergrepp rapporteras internt och man tystar offret.
Citera
2017-09-26, 18:41
Bannlyst
Varför är hon rädd för killen som hon haft sex med till och från? Varför sa hon att han efter att ha gett henne fingret sagt att vi borde träffas utanför jobbet någon gång. Det går inte ihop hade de bara sex på jobbet? hon skulle hellre sätta sin dotter i koranskola än låta henne gå med i SD tyder på en oseriös människa. Hon skulle bara hållt sig till sexbrottet nu sjönk hon som in bojsten.
Citera
2017-09-26, 18:41
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hanna har sagt i tv 4 att han upphöjdes till partisekreterare för 2 år sen.

Då måste det inte vara svårt att lista ut vem partisekreteraren är? Vilka är partisekreterare nu??
Citera
2017-09-26, 18:42
Bannlyst
Citat:

Ingen media som vill skylta med uppgifter från en notorisk lögnerska..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Tycker du att alla har spårat ur? hurdå? du kan inte syfta på att SD ledningen inget gjort när det fick höra om vad som hänt och i stället kände Hanna att hon måste hålla tyst för partiets rykte bästa. Hanna är inte ensam. I Kalla fakta tas flera kvinnor upp inte bara Hanna. Alla vittnar om en kultur där man ska kalla sådana här händelser "det bir för mycket det spårar ur lägg ner nu" ... och det är det som är problemet... Det är som en religiös sekt beter sig....

Ej riktigt det jag syftade på men jag förstår vad du menar. Tråden har dock gått sjukt fort så ej hängt med riktigt. När var det HW kontaktade partiledningen? (Läste någonstans om någon inspelning?)

Sedan är väl all politik som religiösa sekter, oavsett höger eller vänster, det bör väl de flesta se (anser jag)
Många superinbitna sossar står upp för S oavsett vad och likadant i detta fall och säkerligen alla andra partier också så det känns inte som något utomordentligt i mina ögon dock
Citera
Medlem
Oavsett vem som är skyldig (om någon är skyldig) och utan att ta ställning (jag skiter i SD:s inre affärer) så gäller följande STARKA rekommendationer i alla organisationer:

- Don't screw the crew
- Ta inte in familj och vänner i organisationen

Så enkelt är det. Börjar arbetskamrater att knulla på varandra i städförrådet så måste båda bort. Och att ta in svärmor, hustrun eller maken i företaget/partiet/klubben eller vad fan som helst så är det riktigt illa.

Det kan bli riktiga surdegar och annat skit av sådant. Och det gäller givetvis inte bara SD.
Citera
2017-09-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljusin
Man kan ju vända på det. Hur hade reaktionen varit inom SD-svansen varit om förövaren varit Somalier eller arab och kanske medlem i Vänsterpartiet.

Om det nu finns en förövare. Vem av dem skulle dejta en SD kvinna? Somaliern, araben eller vänsterpartisten?
Citera
2017-09-26, 18:43
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
De hade inte börjat spekulera om att kvinna var psykiskt sjuk eller i andra former att attackera kvinnan. Och det är också det Hanna vittnar om hur kulturen är i SD.

Hej, september 2017-användare och alla andra i trollarmén som blivit tillsagda av LO-basen att ut och "smida medan järnet är varmt".

Hade SD-anhängare ifrågasatt övergreppet om det vore en blatte undrar du. Jodå, om en kvinna påstod att någon förgripit sig men:

1) Hon gick till TV istället för till polisen

2) Höll tyst om övergreppet för att i samförstånd med tv-kanal behålla nyhetsvärdet

3) Deltar i märkliga "wallraffanden" med dold mikrofon

4) Pratar mer skit om partiet än den som påstås ha förgripit sig

5) Nyligen förlorat en bitter maktkamp inom partiet

6) tidigare avslöjats med lögner och droger

7) Inte visat några som helst problem att umgås med den påstådda förövaren

Ja, då hade nog "SD-svansen" tyckt det framstod mer som en hämnd mot partiet än ett verkligt övergrepp även om den misstänkta vore sittstrejkande afgan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in