2017-09-26, 18:16
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Ska vi diskutera Littorin, Sahlin, Kaplan, Romson och Borg sen?

Håller med dig, men i det stora hela har SD trots allt haft tämligen mycket dålig uppmärksamhet vad gäller våld, förskingring etc. Min poäng är att de inte har råd med den typen av skit baserat på de dels förespråkar hårdare straff, påtalar många våldtäkter är importerade (vilket de är) etc. Och jag tror nog att de har en tämligen toppstyrd organisation som kan vara jävliga mot de som kanske vill man ska ändra en åsikt eller vad. Nog iof samma i övriga partier, Reinfeldt lär ha varit ett svin.
Citera
2017-09-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Enligt aftonbladet själva så är det inte gärningsmannens röst på bandet.
Konstigt att dom väljer att förvränga rösten på en utbytare!!
Så varför tror ni att det skulle vara Linus Bylund, folk verkar ju ha grundat det på rösten från aftonbladets intervju!

Kanske indikerar det att MGM har en mycket distinkt röst/talsätt?
Citera
2017-09-26, 18:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det har också konstaterats att själva förloppet för den påstådda "våldtäkten" är helt orealistisk (om inte GM är King Kong eller Hulken) :

Han håller alltså en hand "runt" Hannas hals, måste vara händer större än Trumps

Sen lyckas han föra in den andra handen innanför Hannas byxa och föra upp ett finger i Hannas fitta. Mycket kompetent. Allt detta medan Hanna, som är relativt lång och verkar hyfsat stark, har båda händer fria och står upp. Dessutom ska det hela ha inträffat under en "rökpaus".

Detta är alltså en person som Hanna ska ha haft en sexuell relation med i flera år. Och det skedde för flera år sedan, men hon går ut med det nu, några veckor efter att hon varit i slagsmål med sina egna partivänner och hoppat av SD och blivit politisk vilde i riksdagen med full lön.

Förstår ni hur lite trovärdighet denna berättelse har? Jag tror mer på tomten än på Hanna Wigh.
Citera
2017-09-26, 18:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Grundat på?

Förmodligen på lösa spekulationer. Men ingen rök utan eld.
Citera
2017-09-26, 18:22
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Den här skandalen kommer ytterst lämpligt för gammelmedia. Nu kan man helt strunta i BRÅ:s senaste rapport som påvisar en ökning av antalet våldtäkter med 14% sedan förra året.

Gammelmedia myser och slipper för en stund hantera verklighetens Sverige. En stund att andas som politiskt korrekt journalist.

https://ledarsidorna.se/2017/09/bra-valdtakter-upp-14-procent/

Ja eller den senaste opinionsundersökningen från Yougov, fast dom brukar väl klippa och klistra ändå iofs.

Gällande det här fallet så tycker jag mig se att det redan börjar krackelera. Det ska bli intressant att se vad polisen kommer fram till.
Citera
2017-09-26, 18:22
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanzal
https://www.vice.com/sv/article/wd7945/i-froze-up-when-i-was-sexually-assaulted-and-we-should-stop-dismissing-that-response

Många som blir våldtagna blir så pass rädda och ställda att man helt enkelt stänger av.

mjo, jag vet det. men detta kan väl inte jämställas med en överfallsvåldtäkt utomhus? jag vet att det även gäller för våldtäkter inomhus, och även om man känner personen osv. men det jag menar är konstigt, eller kanske ska säga förvånar mig, är att hon blir handlingsförlamad i denna händelse, men är i knytnäve slagsmål senare. det kan ju iofs hänga ihop med vad hon ev. blivit utsatt för tidigare, s.k. post traumatisk stress (PTSD). hur som, det lär väl utredas grundligt/så långt man kan. möjligt att det är sant men mgm blir friad/undviker åtal p.g.a. bristande bevis. är det så, så lär inget åtal för förtal gå igenom för mgm.
Citera
2017-09-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Lägg namnet P0ntus Anderss0n på minnet, det kan komma att tas upp i tråden flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det här var en mystisk sak om det inte var en felpost.

Jaha? Vem är Pontus Andersson?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
VILKA partier i riksdagen skulle INTE haft några som helst så kallade sexuella övergrepp???
Du verkar inte fatta poängen här. Hanna blev mindre populär i sin egen riksdagsgrupp när hon misstänkte att en partikamrat hade ägnat sig åt ekonomisk brottslighet och slog larm om det. Det ledde till hon skulle straffknullas av en partikamrat som stod nära henne, enligt Hannas berättelse. Hon berättade om övergreppet till Jomshof som så åt henne att gå till polisen. Åkesson fick ingenting veta. Hur troligt är det att Åkesson var helt ovetande om detta? Är det lika troligt som att Löfven inte fick veta någonting om IT-skandalen i försvaret? Om så är fallet var det onödigt av Åkesson att begära misstroendevotum mot Löfven.
Senast redigerad av nantale 2017-09-26 kl. 18:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Bra att du tycks känna till alla lokala förekomster av dialekter och uttryck, kanske är studerande på Södertörn i ämnet kommunism. Din styrka tycks inte vara intelligens iaf. Och nä, ödsla inte tid på replik då jag inte orkar bry mig.

Ta det lugnt. Bryr dig inte om idioterna. ”Tvålar händerna” är ett jäääätte vanligt dialektalt uttryck.
Citera
2017-09-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Jaha? Vem är Pontus Andersson?

Ja det undrar jag också? Kan det vara en felpost helt enkelt?
Citera
2017-09-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den utpekade borde omgående anlita en advokat, och även inleda en både straffrättslig, och civilrättslig process mot Hanna Wigh om förtal. Det ska kosta ett saftigt skadestånd i slutändan, och dessutom, om det kan styrkas, åtal för falsk tillvitelse.

Gör han inte det får man väl anse honom som lögnare om allt. Så upp till bevis nu ickenegern!
Citera
2017-09-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Detta är alltså en person som Hanna ska ha haft en sexuell relation med i flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förstår ni hur lite trovärdighet denna berättelse har? Jag tror mer på tomten än på Hanna Wigh.

Men du köper alltså det som MGM säger bara rakt av? Bara så där. Det passar ju så bra och då måste det ju bara vara sant. Bara så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in