2017-09-25, 22:13
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Hon är inte längre med i partiet men skall sitta kvar i Riksdagen. Hon är inte trovärdig det minsta måste jag säga, hade hon blivit utsatt för det hon påstår så hade hon inte velat sätta sin fot i Riksdagen. Tagit avstånd från allt och legat hemma och skakat i Skaraborg. Hon ger bara bilden av en psykiskt instabil tjej som behöver uppmärksamhet och få lite rampljus. Jag tycker det är synd att Fake News TV4 går på den här minan. Inte ett ord att hon har slagits med andra tjejer och levt fan inom partiet. Inte ett enda knyst om att hon förmodligen utsatt dom människorna för en mardröm, att bli misshandlad.

Men har du några som helst belägg för att hon misshandlat folk? Hon säger själv att hon blev påhoppad. Hanna hade ju dessutom sitt barn med sig. Känns inte så troligt att hon skulle starta ett slagsmål då. Utan känns mera som att hon försvarade sig. Men det måste ju finnas flera vittnen till denna catfight.
Citera
2017-09-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Det kändes lite märkligt att nyss se på TV4 hur Yggemannen anklagar Åkesson för att han påstår att han inte visste och att han ofta verkar säga att han inte vet vad som hänt.....

Så en partiledare borde veta om alla skandaler som sker bland sina arbetskollegor......? 🤔

En partiledare har väl alltid ansvar över vad som sker i partiet? Sen blev nog Ygeman rejält taggad när han insåg att han kunde köra samma stuk som Åkesson vid misstroendeförklaringen - "jag tror att han visste"
Citera
2017-09-25, 22:14
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Som hon beskrev det själv handlar det om kulturen i partiet, där en män har en jävligt unken kvinnosyn, beter sig efter det och sedan skyddas av partiet. Att säga att det bara handlar om en person är alltså en sjuk förenkling och inte vad hela storyn handlar om. Att det inte heller finns några bevis gör det bara kontraproduktivt att namnge någon.

En namngivning vore ju motsatsen till kontraproduktivt.
Citera
2017-09-25, 22:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
SD-röstarna i tråden påstår att hon är en ond lögnerska som inte kan kontrollera sig.
Men utöver det har hon påståtts ha psykopatiska tendenser, en diagnos man inte ens sätter i Sverige utan då är det antisocial.
Dessutom är det grundläggande kunskap när det kommer till diagnoser att man måste göra en utredning för att kunna sätta en diagnos. Men detta bryr sig sd-hatarna inte om, utan här svänger man sig med diagnoser och brännmärker alla kvinnor man tycker är hysteriska.
Är SD-röstarna sd-hatarna?
Citera
2017-09-25, 22:15
Medlem
Citat:
Det kändes lite märkligt att nyss se på TV4 hur Yggemannen anklagar Åkesson för att han påstår att han inte visste och att han ofta verkar säga att han inte vet vad som hänt.....

Så en partiledare borde veta om alla skandaler som sker bland sina arbetskollegor......? 🤔

Nu säger TV4 dessutom att det alltid är partiledarens ansvar att se till att alla lagar följs....

Har de redan förträngt IT-skandalen som Löfven tyfligen inte alls var ansvarig för?

Du är märkbart dum.
Han vet vad exakt vad som sker bakom stängda dörrar, och ja han bär ansvar för hur partimedlemmar sköter sig !
Citera
2017-09-25, 22:16
Medlem
Sperssons avatar
.
"Kalla Fakta" lyckades skrapa ihop två vittnen som fått sparken ur SD, samt Hanna Wigh själv.
Hanna Wigh vägrar att nämna något namn, vilket innebär att utredningen kommer att läggas ned.

Detta var fjärde "Kalla fakta" på sex år som anklagar SD för något som senare visade sig sakna grund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Samma som IT skandalen bland annat men det släppte man visst för de var inte SD...

Exakt. Yggemannens ordval var väldigt märkliga/pinsamma med tanke på IT-härvan och alla turer om att Lövfén minnsan inget visste.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Nu säger TV4 dessutom att det alltid är partiledarens ansvar att se till att alla lagar följs....

Har de redan förträngt IT-skandalen som Löfven tyfligen inte alls var ansvarig för?

Varför säger Åkesson då "Vill inte höra. "Vill inte veta". Då låter det tvärtom. Inte sant?
Citera
2017-09-25, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tvivlare skulle kanske känna något mindre tvivel om Hannah polisanmälde det hela och pekade ut gärningsmannen, så denne hade kunnat ge sin version av det inträffade. Stämmer det som hon säger är det faktiskt jämförbart med våldtäkt och skulle säkerligen rendera i fängelsestraff. Då måste personen uteslutas ur SD.

Som det är nu hade hon lika gärna kunnat säga att det var tre utomjordningar utsända av Jimmie Åkesson med uppdrag att begå gruppvåldtäkt på henne och därefter hota hennes familj om hon inte höll tyst om saken. Ska bli oerhört intressant att följa återverkningarna kring det här. Visar det sig att SD måste städa ordentligt i partitoppen så är det vad de får göra. Även om det så innebär att kasta ut Jimmie Åkesson själv. Många är så förbannat trötta på denna massinvandring till Sverige så SD överlever sannolikt nästan vad som helst ifråga om skandaler. I vart fall så länge inget av de övriga sju partier anammar SD:s flyktingpolitik, eller sätter totalstopp för flyktingar. SD är inget självändamål, utan visar enbart på ett symtom i ett land hårt drabbat av flyktinginvasion.

SD kommer att få 25-30 % i nästa val. Det vet vi redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tvivlare skulle kanske känna något mindre tvivel om Hannah polisanmälde det hela och pekade ut gärningsmannen, så denne hade kunnat ge sin version av det inträffade. Stämmer det som hon säger är det faktiskt jämförbart med våldtäkt och skulle säkerligen rendera i fängelsestraff. Då måste personen uteslutas ur SD.

Som det är nu hade hon lika gärna kunnat säga att det var tre utomjordningar utsända av Jimmie Åkesson med uppdrag att begå gruppvåldtäkt på henne och därefter hota hennes familj om hon inte höll tyst om saken. Ska bli oerhört intressant att följa återverkningarna kring det här. Visar det sig att SD måste städa ordentligt i partitoppen så är det vad de får göra. Även om det så innebär att kasta ut Jimmie Åkesson själv. Många är så förbannat trötta på denna massinvandring till Sverige så SD överlever sannolikt nästan vad som helst ifråga om skandaler. I vart fall så länge inget av de övriga sju partier anammar SD:s flyktingpolitik, eller sätter totalstopp för flyktingar. SD är inget självändamål, utan visar enbart på ett symtom i ett land hårt drabbat av flyktinginvasion.
Jag håller helt med, jag är ingen rasist per sé (jag har många "invandrarvänner") jag vill bara bli av med bråkstakarna.
Jag vill inte tränga mig i lumparuniformen igen för att öppna eld, jag vill jag bara ha ut skiten som förstör, så vi kan återgå till det normala.
Och iom SD är det enda parti som talar om denna styggelse, så kommer jag mfl fortsätta rösta på dem,nästintill oavsett vad vissa i partiet gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
En namngivning vore ju motsatsen till kontraproduktivt.

Det skulle sätta fokus på den individen, i ett fall där det inte finns några bevis. Hur skulle det vara produktivt? Utgår vi från vad hon sa så är motivet att lyfta fram och motverka kulturen i partiet men du kan få välja precis vilket motiv du vill.
Citera
2017-09-25, 22:18
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
"Kalla Fakta" lyckades skrapa ihop två vittnen som fått sparken ur SD, samt Hanna Wigh själv.
Hanna Wigh vägrar att nämna något namn, vilket innebär att utredningen kommer att läggas ned.

Detta var fjärde "Kalla fakta" på sex år som anklagar SD för något som senare visade sig sakna grund.

Har detta redan visat sej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in