2017-09-25, 20:23
Medlem
Bylund är väl på paus, dessutom?
Citera
2017-09-25, 20:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det var inte länge sedan vi läste om en socialdemokrat som fälldes för misshandel.
Innan det var det en moderat som åkte dit för barnporr.
Och innan det var det en miljöpartist som åtalades för kvinnomisshandel.

Rötägg finns inom alla partier. Politiken är det viktiga.

Och hur agerade det lokala partiet/ partiledningen i dessa fall?
Citera
2017-09-25, 20:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Sa hon att mannen på kontoret slutat som partisekreterare? Måste inte det betyda Björn Söder? Partisekreterare 2005-2015?

Han är anställd idag. Framkommer längre fram på kalla fakta.
Citera
2017-09-25, 20:28
Medlem
Eftersom jag har träffat HW tänkte jag att jag kunde ge en liten bild av hur jag uppfattade henne. Träffade henne för en 6-7 år sedan (hade ingenting med politik att göra) och hon pratade på en del. Bl a var hon lite upprörd eller trött och ledsen på vad hon upplevde som påhopp av förtroendevalda från andra partier, det hände ofta och kunde bli hätskt, och tråkigt. Jag fick bilden av en människa som reagerar och till slut säger ifrån när något inte är ok enl henne, till skillnad från många andra som är som döda fiskar.
Citera
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Någon som vet varför de nya "ovinklade" medierna FriaTider & Samhällsnytt (Avpixlat) inte har rapporterat något om detta? De brukar ofta göra rubriker om våld mot kvinnor, kan det finnas en agenda?
Friatider har skrivit om fallet: http://www.friatider.se/avhoppare-sd-r-som-ett-kriminellt-g-ng
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Det som är märkligt är att hon gråter ut i kulturmarxistisk press om sexuellt övergrepp men hon går inte ut med namnet.

Varför? Har hon sagt A så kan hon ju lika gärna säga B direkt.

Jag är rätt så säker på att det inte finns några bevis för annars så förstår jag inte varför hon inte namnger mannen.
Citera
2017-09-25, 20:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En journalist har inte anmälningsplikt när hon får höra ett påstående om ett brott. Ni är galna. Journalistiken skulle gå i baklås då.

Och om journalisten fått info efter överenskommelse om källskydd är det istället en plikt att hålla fast vid sitt/sina källskydd.

Nej, du har fel :

https://www.sjf.se/yrkesfragor/yttrandefrihet/kallskydd

Källskydd är att man har skyldighet att inte röja källan till en information. Källskydd. Repetera.

Källskydd är inte att man inte ska röja identiteten på en brottsling när man känner till den.
Citera
2017-09-25, 20:30
Medlem
Vi får se om utredningen läggs ner pga alla mord. Pussygrab brukar tala för seger.
Citera
2017-09-25, 20:30
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Det som är märkligt är att hon gråter ut i kulturmarxistisk press om sexuellt övergrepp men hon går inte ut med namnet.

Jag är rätt så säker på att det inte finns några bevis för annars så förstår jag inte varför hon inte namnger mannen.

Antydde ju att det var Jomshof, eller missförstod jag?
Citera
2017-09-25, 20:31
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Antydde ju att det var Jomshof, eller missförstod jag?

Näe hon går inte ut med något namn. Vilket är varför det hela känns konstigt.
Citera
2017-09-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety

Du är rätt så säker, då är ju fallet löst.
Citera
2017-09-25, 20:32
Medlem
Ser på Kalla Fakta just nu. Nog väger fd biträdande säkerhetschefen Per Vegelovs ord ganska tungt anser jag. Han är en tidigare polisman och är i den åldern att han inget har att förlora på att berätta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in