2017-09-25, 18:37
Medlem
Psykonaut-s avatar
Hanna satt i partistyrelsen när detta hände.
En som sitter i SD:s högsta beslutande organ har givetvis makten att peta gärningsmannen.
Om det inte är JÅ förstås.
Citera
2017-09-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Oavsett om något namn kommer fram så känner jag mig helt lugn. Vet inte varför någon känner sig minsta lilla orolig här? Förutom den vars namn kommer ut då förstås.

Om media kom fram med ett namn så skulle jag ändå inte vara säker på att någon har våldtagit Hanna Wigh. För jag litar inte så mycket på SMS som du tycks göra.

De som har jobbat väldigt nära Hanna borde ha märkt att hon är instabil och ändå har hon kunnat finns så nära toppen i så många år. Vad är det för fel på dem då? Det gör ju att man verkligen undrar hur DE fungerar eller hur?
Ett av många exempel:
Hanna Wigh petas ur partistyrelsen (14 nov. 2015)
https://www.skaraborgslanstidning.se/article/hanna-wigh-petas-ur-partistyrelsen/

Ja hon vet att hon inte skulle få förlängt mandat i riksdagen av SD.
Citera
2017-09-25, 18:41
Medlem
Har man fått veta namnet på GM ännu?
Citera
2017-09-25, 18:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hanna satt i partistyrelsen när detta hände.
En som sitter i SD:s högsta beslutande organ har givetvis makten att peta gärningsmannen.
Om det inte är JÅ förstås.

När påstås det ha hänt? Har Hanna preciserat något överhuvudtaget? Det går inte bara att säga "han höll enda handen om min hals, och den andra förde han upp min slida" utan att närmare precisera omständigheterna. När, varför, vem?

Trovärdigheten blir precis lika med noll om man inte preciserar. Läste någonstans att hon påstod att det skulle vara en hämnd för något. Vilka fantasier, in your dreams Hanna.
Citera
2017-09-25, 18:43
Medlem
Arthass avatar
Det låter som sagt som vidrigt och väldigt allvarligt att ta stryptag och fingerpulla en riksdagskollega - och att alla som får höra om det skulle vifta bort det och "sopa under mattan". Med det sagt är en vidare utredning välkommen.

Däremot så är historien WIgh en märklig historia. Först någon sorts skenäktenskap (?) med en litauisk man. Det var det man läste om för 4-5 år sedan i alla fall. Sedan inne i värmen och bästa polare med påläggskalven Paula BIeler. De hade till och med någon sorts podcast ihop. Vad som hänt sedan dess har jag inte koll på. Det enda som kommer upp i minnet är att hon bråkat med allt och alla främst på kommunal nivå. WT-grejer? Bieler verkar hon totalt tappat kontakten med.

Självklart är det förjäväligt och brottsligt om det hänt, men hela historien känns helt klart fiishy med tanke på historien i riksdagen där hon nu mera är en bifigur. Kom tänk på att hon föreslog att riksdagen skulle anställa folk som tog hand om hennes hundar när hon var i kammaren. Ja jösses...
Citera
2017-09-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Precis. Hon har visat att hon kan handla och gå till attack så varför denna passivitet på flera år och ingen anmälan? Och än värre ungefär ett år innan valet. Som förra valet då media gick igång för att smutskasta SD konstant ett år innan. Skulle inte förvåna mig om hon snart är med i annat parti, detta är hennes inträdesprov...
Jag tycker att hon förklarade anledningen sin passivitet ganska bra. Är man medlem i en sekt och dessutom en relativt högt uppsatt medlem så är det inte så lätt att anmäla. Man vill inte ha bråk och man vill mista sin position. Jag har inga höga tankar om henne som riksdagspolitiker men hon har spelat sin roll som en inte helt oattraktiv kvinna i ett mansdominerat parti ganska väl. Eventuellt har hon dragit röster till SD just därför. Sedan rann kanske bägaren över och hon orkade inte mer. Det mest anmärkningsvärda är ändå Åkessons kommentar till detta. Han vet ingenting, han har inte hört någonting och han vill inte kommentera.
Senast redigerad av nantale 2017-09-25 kl. 18:48.
Citera
2017-09-25, 18:48
Medlem
Hur det än förhåller sig med detaljer avslöjas i alla fall SD kvinnosyn och den sexistiska kultur
som är knuten till den inom partiet. Det kan man avläsa inte minst genom inlägg här.
Citera
2017-09-25, 18:50
Medlem
Tittar just på TV4, och Hanna verkar vara en tvättäkta psykopat, som nu bara är ute efter att skada partiet. "Övergreppet" skulle ha skett i början av 2012! Och nu sitter hon och suckar, som hon fortfarande är uppskakad.

Lugenpresse hoppar på och framhåller Hanna som någon sorts moder Theresa. Helt otroligt.
Citera
2017-09-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
När påstås det ha hänt? Har Hanna preciserat något överhuvudtaget? Det går inte bara att säga "han höll enda handen om min hals, och den andra förde han upp min slida" utan att närmare precisera omständigheterna. När, varför, vem?

Trovärdigheten blir precis lika med noll om man inte preciserar. Läste någonstans att hon påstod att det skulle vara en hämnd för något. Vilka fantasier, in your dreams Hanna.

Ska enl. P1 ha skett 2015 i samband med att de skulle ut på en rökpaus på kvällen.
Citera
2017-09-25, 18:53
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Man vill inte ha bråk och man vill mista sin position. Jag har inga höga tankar om henne som riksdagspolitiker men hon har spelat sin roll som en inte helt oattraktiv kvinna i ett mansdominerat parti ganska väl. Eventuellt har hon dragit röster till SD just därför. Sedan rann kanske bägaren över och hon orkade inte mer. Det mest anmärkningsvärda är ändå Åkessons kommentar till detta. Han vet ingenting, han har inte hört någonting och han vill inte kommentera.

Klart Åkesson inte vill kommentera innan han fått veta mer om det. SD fick ju nyss om detta igår och idag gjorde de en anmälan. Sen att hon inte vill mista sin position och istället skulle välja att vara tyst? Låter som en sociopat/borderline som också är en golddiger. Pengar framför vad som är rätt. Sounds like a hoe to me.
Citera
2017-09-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ska enl. P1 ha skett 2015 i samband med att de skulle ut på en rökpaus på kvällen.

Nej, nu påstås det ha hänt i början av 2012.
Citera
2017-09-25, 18:55
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, nu påstås det ha hänt i början av 2012.

6 år sedan och hon tar upp det nu men vill inte anmäla och vill inte berätta vem det är!? Kvinnan är definitivt en diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in