2017-09-25, 13:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Du drar ganska grova slutsatser på väldigt lite information. Visst kan det vara så men det krävs en jävligt unken kvinnosyn (eller blind trohet till partiet?) för att se det som den sannolika förklaringen.

Jag skulle säga att det är en rejält mycket trovärdigare förklaring för varför hon inte gått fram med det tidigare.

Lite information? Hannas bravader har ju varit en följetång de senaste åren. Se tidigare inlägg, och den dedikerade tråden om henne. Ingen rök utan eld.
Citera
2017-09-25, 13:05
Medlem
ThuleSocietys avatar
Så länge det inte är Åkesson som har pillat Wigh i fittan så förstår jag inte riktigt varför ni Judedemokrater är så oroliga.

Folk röstar ju på SD endast pga Åkesson.
Citera
2017-09-25, 13:10
Medlem
Är bevis, eller andra vittnen för mycket begärt? Man försvarar inte sexualövergrepp om man kräver bevis, man försvarar rättsstaten.
Citera
2017-09-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns massvis med fall där kvinnor falskanmält våldtäkt för egen vinnings skull också...
SD-sekten går före allt. SD har aldrig gjort fel. Det är bara folk som ljuger och medias fel. Det är alltid medias fel.

Eftersom det är en kvinna är det naturligtvis ännu mer troligt att det handlar om lögner.
Kvinnor ska göra som männen säger, annars ska de få en hand innanför byxan?

Jag undrar hur SD ska kunna locka några kvinnliga medlemmar och väljare?
Citera
2017-09-25, 13:11
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus

Verkligheten är deras största valarbetare.
Citera
2017-09-25, 13:11
Medlem
Rois avatar
Christoffer Dulny om den allmänna dynamiken mellan könen i partiet

https://twitter.com/chris_dulny/status/912265283225702400
Citera
2017-09-25, 13:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
SD-sekten går före allt. SD har aldrig gjort fel. Det är bara folk som ljuger och medias fel. Det är alltid medias fel.

Eftersom det är en kvinna är det naturligtvis ännu mer troligt att det handlar om lögner.
Kvinnor ska göra som männen säger, annars ska de få en hand innanför byxan?

Innan någon är polisanmäld och dömd så finns inget konstaterat brott. Då är det bara ett påstående från Wigh.

Om det här var skandalen media hoppats på, så kommer de att bli besvikna.
Citera
2017-09-25, 13:12
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
...

Vilket jag tror att de skulle vilja. Ryktet säger att hennes sjukskrivningar och ständiga frånvaro har samma orsaker som Margareta Larssons. Psykiska problem och pillertrillande. Sant eller inte är jag dödstrött på att se hennes nuna överallt i bladen.

Snälla, att ta piller och ha psykiska utmaningar är inget som utsorterar automatiskt. Det hade inte utsorterat diverse personer som ni politiskt håller med, så jobba på ärligheten. Vi ska inte låtsas som att piller är bevis på lögn, när det inte är det. Jag upplever tydlig partiskhet. Visst att det inte är trevligt för partiet och för vissa mål, men vissa taktiker känns som mer logiska för SD här än "attackera individen"-taktiken.
Citera
2017-09-25, 13:15
Medlem
MaarekSteles avatar
Hej,

Anmälde trakasserier - nu träder hon fram
Hanna Wigh, 26, anmälde en högt uppsatt tjänsteman inom SD

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Ovanstående artikel artikel publicerades Juli 2013, där säger hon:
"Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande."

Detta sätter hennes historia i en annan dager, skynda er å ta screenshot innan aftonbladet tar ner artikeln.

Den slår ju hål på Hannas egen berättelse.
Citera
2017-09-25, 13:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Snälla, att ta piller och ha psykiska utmaningar är inget som utsorterar automatiskt. Det hade inte utsorterat diverse personer som ni politiskt håller med, så jobba på ärligheten. Vi ska inte låtsas som att piller är bevis på lögn, när det inte är det. Jag upplever tydlig partiskhet. Visst att det inte är trevligt för partiet och för vissa mål, men vissa taktiker känns som mer logiska för SD här än "attackera individen"-taktiken.

Du är mer än lovligt naiv. Politik och kampen om makt är ett smutsigt spel, och att använda sexskandaler som verktyg är ett av de vanligaste fenomenen.
Citera
2017-09-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lite information? Hannas bravader har ju varit en följetång de senaste åren. Se tidigare inlägg, och den dedikerade tråden om henne. Ingen rök utan eld.

Har du något exempel på när hon ljugit offentligt tidigare? Att länka till en lång tråd är bara tråkig argumentationsteknik..

Sen att hon inte är ensam i att lämna partiet på grund av hur kvinnor verkar hanteras internt stärker hennes story ganska rejält annars.
Citera
2017-09-25, 13:23
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Du drar ganska grova slutsatser på väldigt lite information. Visst kan det vara så men det krävs en jävligt unken kvinnosyn (eller blind trohet till partiet?) för att se det som den sannolika förklaringen.

Jag skulle säga att det är en rejält mycket trovärdigare förklaring för varför hon inte gått fram med det tidigare.

Läs här så ser du det inte är första gången hon anklagar andra för diverse saker medans hon begår brott själv.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in