2017-09-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magott
En gubbe hade sagt till min pappa att MGM var fosterbarn hos paret när han var mindre. Någon som vet hur man kan kolla upp sånt?

För en lång period eller bara några månader?
En annan möjlighet är att Tor kanske vänsterprasslat och EG är hans biologiska son. EG kan ha varit där i perioder men då borde Lekanders dotter känna till det hela. Han har knappast hållits gömd men som sagt är han resultatet av otrohet kan ju Tor ha anledning att försöka dölja hans existens.

Utredarna borde se genetiska likheter i såna fall. Eller så kan Tors blod ha förväxlats med hans okände son. Och Edvin har inte varit där. Tejpen har köps av Tor Lekander.
Jag tror genetiker kan se skillnad på far och son. Där faller nog min tes om den förlorade sonen men inte teorin att Edvin varit där i sin bardom i korta perioder.
Citera
2017-09-22, 15:45
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magott
En gubbe hade sagt till min pappa att MGM var fosterbarn hos paret när han var mindre. Någon som vet hur man kan kolla upp sånt?

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kall eller dum? Det räcker nog att slå ner Tor när han vänt ryggen till för att ha situationen under kontroll, så jag ser inga problem med att han kan utfört allt på egen hand.

Intressant uppgift att han kan ha varit fosterbarn, det kan ju varit en sommar eller liknande och glömts bort av alla, utom Ed då.

Funderade lite på tjejen som bor med Ed*ins föräldrar, hon är sjutton är och heter Fran*son i efternamn. Ed*vin och A*ton benämner henne som "familjemedlem" på FB. Är hon adopterad? Har paret adopterat Ed*in?

Em*a Fran*son kom som fosterbarn som liten till dom, men MGM's föräldrar valde att tillslut adoptera henne. Resterande barn är deras biologiska! (MGM, 2 storebröder och en storasyster)

Så känns inte trovärdigt att han skulle varit fosterbarn i en annan familj när hans päron själv var fosterföräldrar till en början!

Edit: Såg ej att missay199 hade skrivit samma sak länge upp!
Senast redigerad av EAflume 2017-09-22 kl. 15:51.
Citera
2017-09-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matand04
Jag tittade skolkatalogen och där fanns han inte med i alla fall,men finns fler grundskolor i Mantorp och där har jag ingen koll om det var tidigt i skolåren. Sen tror jag precis som andra att detta hade kommit fram tidigare om det stämde

Han har gått i skola i mullsjö från förskoleklass till 9:an
Citera
2017-09-22, 15:52
Medlem
[quote=Readyfreddie|61855551]Kall eller dum? Det räcker nog att slå ner Tor när han vänt ryggen till för att ha situationen under kontroll, så jag ser inga problem med att han kan utfört allt på egen hand.

Intressant uppgift att han kan ha varit fosterbarn, det kan ju varit en sommar eller liknande och glömts bort av alla, utom Ed då.

Funderade lite på tjejen som bor med Ed*ins föräldrar, hon är sjutton är och heter Fran*son i efternamn. Ed*vin och A*ton benämner henne som "familjemedlem" på FB. Är hon adopterad? Har paret adopterat Ed*in?[/QUOT

Hon är fosterbarn hos familjen och har varit det sen spädbarns åldern.
Citera
2017-09-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hur ser en typisk mördare ut? Tycker MGM passar ganska bra.
Är du rolig
EN mördare kan se ut som dig-
eller som mig
jag har en dubbelgångare på Hinseberg-men hon är mördar-kvinna, då.
Mördarna representerar folket vi har här i landet-allt från genomskinliga anleten till mörkt- choklad- bruna.
Tänk om vi visste och insåg från början vem som blir mördare-
så mycket enklare- för föräldrar och offer. Men det är långt tills vi kan förutsäga vem som blir mördare.
Citera
2017-09-22, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Em*a Fran*son kom som fosterbarn som liten till dom, men MGM's föräldrar valde att tillslut adoptera henne. Resterande barn är deras biologiska! (MGM, 2 storebröder och en storasyster)

Så känns inte trovärdigt att han skulle varit fosterbarn i en annan familj när hans päron själv var fosterföräldrar till en början!

Edit: Såg ej att missay199 hade skrivit samma sak länge upp!

De kanske tänkte som Johanna Möller: skicka bort sin egen för att kunna ta in nya. Lite som att hyra en lägenhet för att kunna hyra ut sin egen. Det kan ju bli lite avance på det. 😄
Senast redigerad av Lonnrot 2017-09-22 kl. 16:45.
Citera
2017-09-22, 16:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Fast nu är det ju så att enligt artiklar i Corren så har han stulit offrens bil och kört till Borensberg samt även tankat och parkerat. För att sedan bevisligen kört tillbaka till Lekanders.

Och hur stämmer det med:

Citat:
5. En av makarna har själv kört bilen och plockat ut pengar genom hot att gärningsmannen mördar den andre maken/makan. Vågar någon verkligen chansa på att Polisen inte blir kontaktad ?
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-22 kl. 17:04.
Citera
2017-09-22, 17:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Och ni som var inblandade i detta brott...ni läser ju här TICK TACK TICK TACK....SNART SÅ...........ÄR NI REDO???

JAAA, snart så...!
Känn er HATADE.
Ni borde få dödsstraff!

Undrar om det är några som varit aktiva här i tråden
och spridit desinfromation?
Börjar nog bli svettigt nu
Senast redigerad av gloriouslife 2017-09-22 kl. 17:17.
Citera
2017-09-22, 17:31
Medlem
Citat:
Vad skulle vitsen med det vara ? Granne eller anhörig skulle ju kunna reagera på främmande bil parkerad.
PÅ fotot som las upp igår- så förstår jag att gårdsplanen är helt skyddad, av träd och buskar, man måste in på familjens infartsväg om man ska kunna se vilka bilar som är parkerade framför huset, men det finns garage, så raggarbilen kunde ha körts in i garaget, för säkerhetsskull, kanske?

Dessutom så skulle man väl vilja sticka direkt efter bankomatbesök. inte åka tillbaka.
Men kanske var han inte nöjd med pengarna från bankomaterna- han trodde det fanns mera?
Om han tog i med hård-hanskarna, trodde han att stöldbytet skulle bli ännu mer?
Hur som helst- han åkte tillbaka ?
OM han åkte tillbaka så var det väl då han började plocka med sig värdesakerna-flytta över i sin bil eller kumpanens bil.
Fanns medhjälpare kvar i huset, så hämtades han upp.
Men var hans eget fordon den där raggarbilen - polisen borde ha kunnat se vilken bil som kört in där på gårdsplanen , en raggarbil lämnar spår. Var det grus framför huset där bilarna ställts?
Eller var det mjuk-jord? Syns inte på bilden - på fotot som las upp.
Asfalterad tror jag inte på. Man brukar föredra grus.
Citera
2017-09-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De kanske tänkte som Johanna Möller: skicka bort sin egen för att kunna ta in nya. Lite som att hyra en lägenhet för att kunna hyra ut sin egen. Det kan ju bli lite avance på det. 😄
Tror inte denna familjen kan jämföras med Möllerskan.
GM,s familj kan vara bra på alla sätt -men någonting har blivit galet med MGM, och många frågetecken återstår -varför hamnade han hos Lekanders ?
Kör han vilse och råkar köra in hos Lekanders,
och så plötsligt får han en snilleblixt att dessa personer har mycket pengar, och han själv är i behov av pengar ?
Citera
2017-09-22, 17:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Gått en vecka sedan MGM greps. Fortfarande inget nytt, hade förväntat mig att saker skulle ta skruv ordentligt, med fler gripanden mm.

Nemec Nordh älskar ju att synas i media!
Citera
2017-09-22, 17:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror inte denna familjen kan jämföras med Möllerskan.
GM,s familj kan vara bra på alla sätt -men någonting har blivit galet med MGM, och många frågetecken återstår -varför hamnade han hos Lekanders ?
Kör han vilse och råkar köra in hos Lekanders,
och så plötsligt får han en snilleblixt att dessa personer har mycket pengar, och han själv är i behov av pengar ?

Jag tvekar till om det är EG som har relationen till BO -- han kan ha blivit tipsad, ditskickad eller medragen under hot eller följt någon annan frivilligt. Eller snubblat på dem på väg hem från något som han förlorade pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in