2017-09-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Till september 2018. S-regeringen ligger nog lågt tills dess av politiska skäl som jag tidigare påpekat i tråden. Det ska ske så lite som möjligt. En och annan minideportation blir det men i övrigt förhalningsstrategi. Då retar man inte upp väljarna alltför mycket. Såväl prohazarer som antihazarer kan rösta S. Strax efter valet kommer S att erbjuda "flyktingamnesti" och i gengäld få regeringsstöd från Mp och C.

Problemet med det är att verkligheten i mångkultur-Sverige idag retar upp väljarna betydligt mer än små politiska utspel eller repatrieringar skulle göra. Våldtäkter, bilbränder, tiggare, fusk, arrogant islamism och lamslagen polis etc har mycket större effekt än medias snyftrapporter, och den tid då en amnesti kunde säljas in som en God Reform till de flesta vanliga medborgare har passerat.

Idag vore en amnesti för papperslösa politiskt harakiri för vilket större parti som helst, och det gäller oavsett före/efter valet. Och det vet sossarna. Många där inser nog att 2015 var ohållbart, men de är byxis för vad DN kan skriva.
Citera
2017-09-22, 14:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Trodde de hade en mer ståndsmässig ambassad på Lidingö, ser ut som en betongförort
https://twitter.com/nabizadehse/status/911194782495596544
Det är en gammal banklokal på Näset, ett förortscentrum.
Citera
2017-09-22, 14:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
"Tillståndet" ser ut såhär iaf, sammanfattat av polisen:

Citat:
2017-09-22 09:40, Övrigt, Stockholm
Demonstrationståg från Norra Bantorget till Källängstorget, Lidingö.
En tillståndsgiven allmän sammankomst genomförs i form av ett demonstrationståg till fots*från Norra Bantorget till Källängstorget, Lidingö där ett torgmöte hålls. Tåget startar kl 10:00 och beräknas vara framme kl 13:00. Tid för torgmötet kl 13:00-15:00.
Färdvägen är*Norra Bantorget-Olof Palmes gata-Sveavägen-Kungsgatan-Sturegatan-Karlavägen i allén-Oxenstiernsgatan-Lindarängsvägen-Tegeluddsvägen-Frihamnen-Södra Hamnvägen-Norra Hamnvägen-Ropsten-Gamla Lidingöbron-Islinga Hamnväg-Norra Kungsvägen-Källängsvägen-Källängstorget. Efter Lidingöbron skall gångbana användas.
Den allmänna sammankomsten förväntas medföra störningar i trafiken.*
Information som lämnas om pågående händelser är preliminär och kan komma att ändras.

Då börjar torgmötet närma sig sitt slut?

Någon som vet hur det avlöpt?

Får de amnesti nu?
Citera
2017-09-22, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
men först beslagta deras mobiler så de inte kan kontakta juristerna, aktivister, journalister och andra landsförrädare

Dom får installera störsändare för mobilen i förvaret, så man begränsa snyft maffians inblandning i deporteringen. Det finns störsändare för några tusen lappa att köpa ifrån Alibaba , borde sitta som standard på alla asylförvar..

Det borde vara varje Svensk plikt att rensa samhället på illegala människor. Dom borde sätta de kriminella packet på kumla på att producera spottluvor, så finns tillräcklig antal inför den stora deporteringsfesten av illegala människor.
Senast redigerad av 53280 2017-09-22 kl. 15:09.
Citera
2017-09-22, 15:06
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Trodde de hade en mer ståndsmässig ambassad på Lidingö, ser ut som en betongförort
https://twitter.com/nabizadehse/status/911194782495596544

Det är inte många handhjärtan kvar i kommentarerna på hans tweets, han får skit nio gånger av tio när han lägger ut något. Intresset för åldersljugarna har avtagit anmärkningsvärt.

/Provokatör
Citera
2017-09-22, 15:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det finns tag mig fan inte en enda helt vanlig man i dessa demonstrationståg, inte någon högre tjänsteman ut privat sektor eller grovarbetare så långt ögat når. Inget nytt, jag är så van vid det så jag brukar inte tänka på det. Nu gjorde jag dock det.
Citera
2017-09-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Problemet med det är att verkligheten i mångkultur-Sverige idag retar upp väljarna betydligt mer än små politiska utspel eller repatrieringar skulle göra. Våldtäkter, bilbränder, tiggare, fusk, arrogant islamism och lamslagen polis etc har mycket större effekt än medias snyftrapporter, och den tid då en amnesti kunde säljas in som en God Reform till de flesta vanliga medborgare har passerat.

Idag vore en amnesti för papperslösa politiskt harakiri för vilket större parti som helst, och det gäller oavsett före/efter valet. Och det vet sossarna. Många där inser nog att 2015 var ohållbart, men de är byxis för vad DN kan skriva.

Förhoppningsvis har du rätt, men jag är inte så säker. En amnesi efter valet kanske inte är den haraki man kan tro. Visst skulle majoriteten väljare bli förbannade, men sen har man gott om tid att ljuga tillbaka väljarna till nästa val.
En del S-väljare skulle dessutom tycka att man var tvungna att tillmötesgå Mp för att ha kvar S vid makten.

Jag är pessimistisk och luttrad. S var duktiga retoriskt ett tag med bl a Ygermans 80.000, men det blev inte mycket av det. Löfven skulle med kraft få ut de illegala efter terrordådet, men just nu occuperar dessa torg efter torg för att demonstrera.
Citera
2017-09-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Förhoppningsvis har du rätt, men jag är inte så säker. En amnesi efter valet kanske inte är den haraki man kan tro. Visst skulle majoriteten väljare bli förbannade, men sen har man gott om tid att ljuga tillbaka väljarna till nästa val.
En del S-väljare skulle dessutom tycka att man var tvungna att tillmötesgå Mp för att ha kvar S vid makten.

Jag är pessimistisk och luttrad. S var duktiga retoriskt ett tag med bl a Ygermans 80.000, men det blev inte mycket av det. Löfven skulle med kraft få ut de illegala efter terrordådet, men just nu occuperar dessa torg efter torg för att demonstrera.

Jag hoppas att det händer så som HepCat-X skriver men jag är också pessimist och S kommer inte behöva MP:s stöd om/när C och L vänder kappan efter valet och byter sida. Och vi vet var C står vad gäller invandring, det blir amnesti åt alla(h). Vi behöver ett mirakel !
Citera
2017-09-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det finns tag mig fan inte en enda helt vanlig man i dessa demonstrationståg, inte någon högre tjänsteman ut privat sektor eller grovarbetare så långt ögat når. Inget nytt, jag är så van vid det så jag brukar inte tänka på det. Nu gjorde jag dock det.

Menar du de som marscherade med dem ? tja man ser äldre personer som redan är pensionärer och de yngre är arbetslösa och /eller bidragstagare i samma sits som afghanerna.
Vem annars har råd/tid att göra det ?
Citera
2017-09-22, 16:11
Medlem
LaScalas avatar
Syfte med demon sades vara att stoppa utfärdandet av resehandlingar.
Fattade dom slutligen att ambassaden var stängd idag och ändrade syftet till detta?

Demonstationståget var en symbolvandring som skulle gestalta den väg genom Europa som tusentals unga afghanska flyktingar har tagit för att komma till Sverige

https://mitti.se/nyheter/vantas-till-lidingo/?omrade=lidingo

Och då valde de att tåga till Lidingö av alla strapatsrika ställen.
Citera
2017-09-22, 16:22
Medlem
Bengrots avatar
Dagens tåg verkar ju vara värsta floppen. Vad var det för mening med allt? Det verkar ju bara vara några lokalblaskor och den här tråden på Flashback, som bryr sig överhuvudtaget. Snacka om bortkastat initiativ av småflickorna i extremvänstern.
Citera
2017-09-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Fanns ju youtubevideo från Migrationsverket där man propagerade att Sverige är bidragsparadis och refugees welcome etc. Löfven sa ju att hans Europa inte bygger murar och en klar inbjudan.

Behövs inget geni för att förstå hur man blir av med dom som får nekad put. Det baaarnen inte vill är komma tillbaks till släkten som ett misslyckande på investerade pengar i put.

Styret i Sverige sitter i en rävsax, dom vill inte ha massutvisningar med polisbrutalitet anklagandes över sig från msm etc. Får dom stanna är det som att ha vidöppna gränser igen. Utav 80.000 som fått avslag och skulle tills nu ha avvisats är majoriteten kvar, det är ju baaarnen medvetna om och kör på.
De styrande kan gott svettas och ligga vakna om nätterna, för hur de nu gör, så kommer det att bli "fel". Så har vi anhöriginvandringen till alla "barn", som också lurar runt hörnet. Och det är STORA familjer med behov av extra allt.
Du och jag betala och det är DYRT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in