2017-09-21, 17:08
Moderator
Tinuviels avatar
De uppmanar sina sympatisörer att utebli från skola och arbete för att marschera med dem i morgon till den afghanska ambassaden.
Citera
2017-09-21, 17:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De uppmanar sina sympatisörer att utebli från skola och arbete för att marschera med dem i morgon till den afghanska ambassaden.
Som är stängd.
Citera
2017-09-21, 17:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Som är stängd.
Ung i Sverige hävdar på sin Facebooksida att den är öppen, men vad jag kan utläsa från ambassadens egen sida verkar de bara ha service t om torsdag.
Citera
2017-09-21, 17:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ung i Sverige hävdar på sin Facebooksida att den är öppen, men vad jag kan utläsa från ambassadens egen sida verkar de bara ha service t om torsdag.
Är den öppen är det något nytt, det vet jag.
Citera
2017-09-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Jag kan förstå att många känner sig lurade. Signalen Sverige sände ut i världen 2014 var att det var i princip fritt fram att komma hit och få permanent uppehållstillstånd och livstidsförsörjning. Den ansvarige för det budskapet heter Mikael Ribbenvik och han kan mycket väl vara personligt ansvarig för asylkaoset 2015. För det belönades han. Han är numera GD på Migrationsverket.
Patetiskt att anklaga honom som huvudansvarig, finns väldigt många etniska svenskar som stödde öppna gränser. Dessutom är etniska svenskar uppdelade, finns många etniska svenskar som avskyr SD.
Citera
2017-09-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Vad menar du? Dom ska inte vara i Sverige.
Dom anser att Sverige sagt att man är välkommen och då slängt igen dörren i trynet på dom. Då kan väl du gå och säga till dom, vad väntar du på?!.
Citera
2017-09-21, 17:37
Bannlyst
Citat:

Ojoj! Jag har inte tid, jag måste arbeta och betala världens högsta skatter, så orcherna kan plocka hit sina familjer och verkligen tära sönder välfärden till max. Vänsterpartiet har fixat en chockhöjning av bensinskatten, så man skall ha råd att mata orcherna med färdig grillade sparvar av högsta klass.
Citera
2017-09-21, 18:02
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har dom slutat med alla hjärtan nu och visar sitt rätta jag?

Handhjärtan är ju bara till de duperade, som vill att afghanerna ska stanna i Sverige. Alla som tvivlar på att afghanerna borde få stanna, blir utsatta för vänsterhatet.
Senast redigerad av Vekruset 2017-09-21 kl. 18:06.
Citera
2017-09-21, 18:28
Medlem
Ja det gäller att jobba för att dra in medel så vi kan pröjsa för psykvård, knarkavvärjning, import av anhöriga, utbildning av analfabeter, bostäder, brottsoffer mm. Det här kommer att bli d Y r t.
Citera
2017-09-21, 18:37
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Fatemeh är gäst i Morgonpasset i P3 om tio minuter

http://sverigesradio.se/p3

Sammanfattning:

Applåder från redaktionen när hon kommer in i studion....

Hon påstår:
  • Sverige vill skicka människor till döden.....
  • Hazarer dödas enbart pga av sin religion, kön, utseende, folk halshuggs systematiskt.
Programledaren fastslår: Du tillhör hazarerna som är en minoritet som blir förföljd i Afghanistan.

Min anm: Hazarer har en oproportionerligt stor andel representanter i parlamentet i förhållande till sin folkmängd.

Hon påstår vidare:
  • Svenskar har mist sin moral, vi har rätt att stanna.
  • Vi är en utsatt grupp i samhället som polisen ska skydda.
  • Vi är födda i krig.
  • Nazisterna på Mynttorget försökte springa och slå oss.

Min anm: Jag minns inte att någon försökte springa och slå afghanerna, jag minns en talkör och att det flög in en bengal.

Hon vet att det är extrem farligt i Afghanistan för hon har minsann kontakter där till skillnad från Miv och FN:
  • Min vän Mustafa som utvisade till Afghanistan har tagit sig till Iran och ska ta sig tillbaka till Europa.
  • Det finns inga säkra delar i Afghanistan.
  • MiV's bedömning är fel.
  • Hela landet är drabbat av krig.

Sparsamt med motfrågor, hon står i princip helt oemotsagd i statsradion för dessa påståenden.

– Varför har ni valt Sverige?
– Den svenska moralen lockade hit afghanerna, vi är ungdomar vi tänker inte som vuxna.

Min anm: Jag har under aktionen sett ett mycket stort antal som knappast kan betraktas som ungdomar.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-09-21 kl. 18:44.
Citera
2017-09-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Sammanfattning:

Applåder från redaktionen när hon kommer in i studion....

Hon påstår:
  • Sverige vill skicka människor till döden.....
  • Hazarer dödas enbart pga av sin religion, kön, utseende, folk halshuggs systematiskt.
Programledaren fastslår: Du tillhör hazarerna som är en minoritet som blir förföljd i Afghanistan.

Min anm: Hazarer har en oproportionerligt stor andel representanter i parlamentet i förhållande till sin folkmängd.

Hon påstår vidare:
  • Svenskar har mist sin moral, vi har rätt att stanna.
  • Vi är en utsatt grupp i samhället som polisen ska skydda.
  • Vi är födda i krig.
  • Nazisterna på Mynttorget försökte springa och slå oss.

Min anm: Jag minns inte att någon försökte springa och slå afghanerna, jag minns en talkör och att det flög in en bengal.

Hon vet att det är extrem farligt i Afghanistan för hon har minsann kontakter där till skillnad från Miv och FN:
  • Min vän Mustafa som utvisade till Afghanistan har tagit sig till Iran och ska ta sig tillbaka till Europa.
  • Det finns inga säkra delar i Afghanistan.
  • MiV's bedömning är fel.
  • Hela landet är drabbat av krig.

Sparsamt med motfrågor, hon står i princip helt oemotsagd i statsradion för dessa påståenden.

– Varför har ni valt Sverige?
– Den svenska moralen lockade hit afghanerna, vi är ungdomar vi tänker inte som vuxna.

Min anm: Jag har under aktionen sett ett mycket stort antal som knappast kan betraktas som ungdomar.

/Provokatör

Fatemeh är vänsterns nya favoritmaskot, och de älskar henne. De sväljer allt hon säger helt okritiskt. Fatemeh ställer enbart krav, och ingen frågar vad just hon kan bidra med till Sveriges utveckling.
Citera
2017-09-21, 19:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Är den öppen är det något nytt, det vet jag.
Det kan nog vara så enkelt att de som säger sig "bygga Sverige" inte behärskar ordet "öppettider".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in