2017-09-20, 16:55
Medlem
Sperssons avatar
.
Ensamkommande barn från Afghanistan verkar ha knäckt gåtan om hur man uppnår evig ungdom.
Citera
2017-09-20, 16:58
Medlem
Vet någon hur länge till de har demonstrationstillstånd på norra bantorget?
Citera
2017-09-20, 16:59
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Ensamkommande barn från Afghanistan verkar ha knäckt gåtan om hur man uppnår evig ungdom.

Ja du... tills de får medborgarskap då vill de skrivas upp i ålder så de kan gå i pension.
Citera
2017-09-20, 17:23
Medlem
sajebiss avatar
Hur går det med studierna nu när de sitter på Norra Bantorget då kan man ju undra?

Citat:
För att ensamkommande när de fyller 18 år ska slippa flytta till Migrationsverkets anläggningsboenden och därmed sluta i sina skolor, ger nu Stockholm stad pengar till Stadsmissionen för att ordna ideella fadderhem.
Socialnämnden ger Stadsmissionen 10 miljoner kronor för att Stadsmissionen ska kunna rekrytera frivilligfamiljer som kan öppna sina hem för ensamkommande ungdomar som väntar på besked om asyl.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stadsmissionen-ska-ordna-fadderhem-at-ensamkommande-i-stockholm
Citera
2017-09-20, 17:32
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Hur går det med studierna nu när de sitter på Norra Bantorget då kan man ju undra?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stadsmissionen-ska-ordna-fadderhem-at-ensamkommande-i-stockholm

Kukarna gör sig redo för äckelkärringarna?
Citera
2017-09-20, 17:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vet någon hur länge till de har demonstrationstillstånd på norra bantorget?

Jag tror det var t o m 8 oktober.
Citera
2017-09-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis

Den djävla regeringens hitta-på åtgärder gör att dessa afghaner aldrig åker tillbaka dit de kommer ifrån.

Citat:
– Det är väldigt bra att vi nu öppnar upp möjligheten för dessa ungdomar att bo kvar i Stockholm. Nu får de chansen att gå klart sin gymnasieutbildning i samma skola och ha kvar sina vänner och det nätverk som de har byggt upp. Detta är väldigt viktigt för ungdomars psykiska hälsa men även för deras chanser till en god etablering i Sverige, säger Åsa Lindhagen (MP), socialborgarråd i Stockholm stad.

Att bli fadderhem är ett ideellt åtagande där den ekonomiska ersättningen består av ett bidrag motsvarande barnbidraget.

Bidrag hit och bidrag dit. Hur mycket får den värdefulla afghanen som måste gå i skolan i Sverige och behålla vänner och nätverk istället för att åka hem ?
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-09-20 kl. 17:45.
Citera
2017-09-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Jag tror de kommer att förlänga ad infinitum tills någon dör av köld och då får alla amnesti.
Citera
2017-09-20, 17:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ge dig till tåls. Dom kommer nog tillbaka när dom får långtråkigt på Norra Bantorget. Nu börjar jag undra mer och mer vad som får dom att sitta ner alls då ingen verkar bry sig?

De kanske startat sin vandring på fredag för att få röra sej lite?
Vi kanske får se dom vandra både här och där i hopp om amnesti.
En evigt vandrande grupp som vandrar omkring här i tjugo år till?
Citera
2017-09-20, 17:40
Medlem
Citat:
Att bli fadderhem är ett ideellt åtagande där den ekonomiska ersättningen består av ett bidrag motsvarande barnbidraget.

Fadderhem hit och fadderhem dit, fy fasen, snälla ngn politiker, inga asylskäl, inte stanna. Hur svårt kan det vara? Jag mår kort och gott illa av detta.
Citera
2017-09-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Okej, det var ett väldigt långt demonstrationstillstånd.
Citera
2017-09-20, 18:07
Medlem
eternussermos avatar
Vad är det svenska sittstrejkrekordet, är det Folke Pudas som har det med tre månader på Sergel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in