2017-09-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Så härligt!!! Nu får hon vatten på sin kvarn (Vår Malala) . Fatemeh, grattis! Vik dig inte för nazister och rasister.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

https://twitter.com/fatemeh_khavari/status/910172684104937472

Minst sagt avslöjande att Fatemeh och ung-vänstergänget kring henne glatt sliter till sig ID-kort och pressleg med öppet våld (och andra kort?) från för dem misshagliga personer - och sedan öppet står och braverar med det på twitter. När någon utanför det egna gänget t ex visar upp ett dokument, i en fototweet, där en DN-journalists eller aktivists mobilnummer finns med (även om det är jobbmobilen) så brukar det ses som högmålsbrott och grovt integritetskränkande av alla möjliga do-.gooders och vänsterjournalister. Men när det är en huckletjej och hennes polare så blir det bara "fan va coolt, haha!"

Sahlström lär ha ett ganska bra case för att anmäla Khavari för otillåtet förfogande med personhandling, ev häleri, samt brott mot hittegodslagen. Den senare stipulerar at upphittade saker som tydligt kan kopplas till en viss person ska lämnas till polisen eller direkt till denne person - *inte* att man ska sitta och dingla med den i fingrarna och retfullt ropa "kom hit och hämta den om du vågar".

Edít: Och om huckletjejen anmäls och polisen gör det vanliga rutinjobbet, så kommer hennes personnummer på pränt i en allmän handling. Vilket gör det lättare att ta reda på mer om henne och hennes familj.
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-20 kl. 00:29.
Citera
2017-09-20, 00:30
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Denna regering måste gå till historien som den mest tafatta sådan någonsin. Valet är inte direkt svårt.
1. Låt dom stanna.
2. Skicka hem dom.

Istället väljer man att i ren feghet och i klassisk "neutral"-Svensk anda inte göra nånting.
Man vill ju inte trampa någon på tårna, det är ju trots allt val om ett år.

Under tiden har vi ett gäng stackare sovandes utomhus som blir allt mer desperata, fara för sig själva, det Svenska folket och är dessutom en enorm kostnad för samhället.

Hoppas ni som röstade på denna röda röra till regering är nöjda över deras svaga agerande.
På vilket sätt är de stackare för de sover utomhus. Det är ett fritt val de gjort, det är inte så att regeringen satt dem där.
Citera
2017-09-20, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
På vilket sätt är de stackare för de sover utomhus. Det är ett fritt val de gjort, det är inte så att regeringen satt dem där.

Misstänker att han/hon menade stackare i betydelsen "lätt förvirrade miffon, losers"
Citera
2017-09-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Misstänker att han/hon menade stackare i betydelsen "lätt förvirrade miffon, losers"

Losers är de absolut, men tror du på allvar att någon vill bli en missbrukande uteliggare? Det är oftast ganska brutala levnadsöden som slutar tidigt.
Citera
2017-09-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Losers är de absolut, men tror du på allvar att någon vill bli en missbrukande uteliggare? Det är oftast ganska brutala levnadsöden som slutar tidigt.

Tror att du frågat fel person, eller hur? Jag har inte sagt något om att de skulle ha gått in för denna "karriär". Det var en annan postare före mig.
Citera
2017-09-20, 00:59
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Jag känner skammen att vi inte ger amnesti. Det är vår skyldighet. Dom fryser och kommer fortsätta till Fritzon och Ribbenvik ändrar sig. Tänk om någon dör på norra bantorget. Måste någon dö innan amnestin? Det gräver inombords och jag kan inte sova efter hans starka tal. Det gör ont i hjärteroten min vän. Sjukskriver mig imorgon.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Nej det är inte vår skyldighet att ge amnesti. Har de inga asylskäl ska de inte vara här, så enkelt är det. Dör någon på norra bantorget är det deras problem, de behöver inte sitta där. De har fått sina svar.
Och kom inte med skitsnacket om att de skickas mot säker död om de utvisas, det är helt enkelt inte sant.
Citera
2017-09-20, 01:01
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Stackare brukar man använda i äldre tal för att kunna förklara att någon är svagbegåvad.
Citera
2017-09-20, 01:05
Medlem
Citat:

Det beror på vem.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-09-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Stackare brukar man använda i äldre tal för att kunna förklara att någon är svagbegåvad.

De missbrukare jag känner till som eventuellt skulle kunna bli uteliggare är just svagbegåvade, och en del som sitter i skiten vill inget hellre än att ta sig ur det men kan inte. Viss empati är därför ett sundhetstecken. Tyvärr föds en del in i det på sätt och vis. Men nu börjar det bli lite OT.
Citera
2017-09-20, 01:14
Medlem
Citat:
De missbrukare jag känner till som eventuellt skulle kunna bli uteliggare är just svagbegåvade, och en del som sitter i skiten vill inget hellre än att ta sig ur det men kan inte. Viss empati är därför ett sundhetstecken. Tyvärr föds en del in i det på sätt och vis. Men nu börjar det bli lite OT.

Uppriktigt sagt struntar jag i hur det skulle gå för dem vid en repatriering till Afghanistan, även om tillgängliga fakta talar för att de allra flesta skulle klara sig bra där. De har ingenting att göra här och vi har inga som helst förpliktelser eller moraliska minusposter mot dem.
Citera
2017-09-20, 01:20
Medlem
Citat:
Uppriktigt sagt struntar jag i hur det skulle gå för dem vid en repatriering till Afghanistan, även om tillgängliga fakta talar för att de allra flesta skulle klara sig bra där. De har ingenting att göra här och vi har inga som helst förpliktelser eller moraliska minusposter mot dem.

Nej, det var därför jag menade att det började bli offtopic då jag pratar om svenska uteliggare, inte Afghanska skäggbarn.
Citera
2017-09-20, 01:21
Medlem
Citat:

Så du bryr dig inte om Salima 13 år som kom hit med sin mor och sin bror Ahmed 15? När dom kom med gråt i blick och med önskan om lite trygghet? Eller Mustafa som kämpade till tryggheten med Sarah på sina axlar? Bomber faller i Afghanistan, tortyr från talibaner min vän.

Nu kämpar våra hjältar på norra bantorget för överlevnad.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in