2017-09-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
http://omni.se/utlandsk-hjalp-ska-ge-fler-svar-om-hur-exman-dog/a/1K9pG

Du får ursäkta, men jag fattar inte vad du menar?
Citera
2017-09-19, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jaa, hur går det för ÅK. Allt faller ju tillbaka på deras och stenvändarnas professionalism. Hur klarar sig AH, ensam och tillsammans med JM ?
Jag menar givetvis datum för ev. överklagan.
Hikes har inte levererat mer än skräp hittills, hon hänger i klientens kjol som ett eko med fadd eftersmak - både i TR och överklagan.
Därav frågan om hon fått till nån sakkunnig av värde.
Citera
2017-09-19, 17:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Framgår inte av nyhetstexten att personen skulle ha pysslat med sådant.

2. Vad är det?

3. Antagligen har 5 års transporten skett för att a: Personen var tvingad till saken. Eller b: Personen tjänade ohemula pengar eller hade annan nytta av saken. [antagande: Det är stor personalomsättning på sådana tjänster. Att hitta en tjänst med mindre tidsförluster torde ha varit ett mindre än 2 månadersprojekt.].

4. Låter som en dålig förklaring och något som bara en person som har oändligt mycket skräp i garderoben skulle komma på.

5. Det är nog inte där som någon detektion av problem kommer att ske. Snarare inom socialgrenarna socialfallsexport, brottslighet, ovanliga problem av medicinsk eller psykologisk karaktär och annorlunda tilldelning av resurser (socialfall) samt ovanlig specificering av levererad vara (socialfall).

6. Provision kan det nog vara. Eller *konspiration* någon feministisk konspiration.
2. Familjehem hon startade med polisen när hon var ihop med rektorn. Det kom aldrig igång, sket sig väl i samma veva som relationen dog ut skulle jag tippa (tog slut efter hans utlandstjänst). Det var ett hus han ägde.
Citera
2017-09-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2. Familjehem hon startade med polisen när hon var ihop med rektorn. Det kom aldrig igång, sket sig väl i samma veva som relationen dog ut skulle jag tippa (tog slut efter hans utlandstjänst). Det var ett hus han ägde.

1. Tjaha, måste ha glömt det där har du en recap på vad som förekom i den saken?, finns det någon lista övriga sådana affärer?

2. Ifall jag inte minns fel så var det personens älskare och inte maken som var på utlandstjänst i Afghanistan. Kan det vara som så att du blandat ihop personerna eller att felminne eller bara ett syftningsfel?
Citera
2017-09-19, 17:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Tjaha, måste ha glömt det där har du en recap på vad som förekom i den saken?, finns det någon lista övriga sådana affärer?

2. Ifall jag inte minns fel så var det personens älskare och inte maken som var på utlandstjänst i Afghanistan. Kan det vara som så att du blandat ihop personerna eller att felminne eller bara ett syftningsfel?
Hon var otrogen med polisen när hon bodde med far till AG. Står i förhör (JN) om planerat företag, företagsnamn är via nätet och annonsering efter personal 2008/2009.
F.ö. planerade hon ett mer individuellt företag i ungefär samma veva. Call girl.
Finns info i tråden.
Senast redigerad av develi 2017-09-19 kl. 17:45.
Citera
2017-09-19, 20:32
Medlem
EndastJag01s avatar
och då lägger hon sig till med SYSTERNS efternamn!
Citera
2017-09-19, 22:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Som jag fattade intervjun med Wenna gick tiden för anslutningsöverklagande ut igår, hon var då inte säker på om hon skulle göra ett sådant.
Anslutningsöverklagande är när åklagaren överklagar en tingsrättsdom till hovrätten i anslutning till den tilltalades överklagande. Detta utgör ett mellanläge mellan åklagarens "bestrider ändring" och att åklagaren själv aktiv överklagar målet. Den praktiska konsekvensen av ett anslutningsöverklagande är att vid fällande dom kan påföljden antingen skärpas eller mildras. Vid ett överklagande av den tilltalade, som åklagaren bara bestrider ändring på, kan domen endast fastställas/upphävas eller mildras såväl vad avser skuldfrågan som påföljdsfrågan. Vid anslutningsöverklagande har den tilltalade/den överklagande parten möjlighet att återkalla målet. om han/hon fruktar att domen kan komma att skärpas. Om åklagaren däremot aktivt överklagat domen, måste målet genomföras i den högre instansen.
Anslutningsöverklagandet skulle varit inne i dag tisdag, om hon skulle lämnat in något.
Så här sa Wenna för fem dagar sedan:
– Jag har inte riktigt bestämt mig, men så har jag också tid på mig till midnatt, natten mot tisdag nästa vecka, säger Jessica Wenna till VLT.
Citera
2017-09-19, 22:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Som det avundsjuka stycke hon är så tar hon tillfället i akt att förnedra sin familj i call girl-annonsen.
Systerns efternamn och smycken på sig från systerns/pappans smyckeskollektion.
Citera
2017-09-19, 22:42
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Som det avundsjuka stycke hon är så tar hon tillfället i akt att förnedra sin familj i call girl-annonsen.
Systerns efternamn och smycken på sig från systerns/pappans smyckeskollektion.
och när hon söker personal till boendet!
Citera
2017-09-20, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon var otrogen med polisen när hon bodde med far till AG. Står i förhör (JN) om planerat företag, företagsnamn är via nätet och annonsering efter personal 2008/2009.
F.ö. planerade hon ett mer individuellt företag i ungefär samma veva. Call girl.
Finns info i tråden.

1. Det var alltså polisen som åkte till Afghanistan eller är polisen älskare #2?

2. Men vad pysslades det med 2004-2008/2009?
Citera
2017-09-20, 04:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Har någon ont uppsåt i sina planer kan det ju vara bra att se till att hålla sig med lite olika namn.
Citera
2017-09-20, 07:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har någon ont uppsåt i sina planer kan det ju vara bra att se till att hålla sig med lite olika namn.

Exakt. Svågern och hans släkt kan väl inte ha ngt emot att hon pestsmittar deras efternamn för tolv generationer eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in