2017-09-18, 18:47
Medlem
linkebodabos avatar
Hm.. Verkar som att EG har uppehållit sig ett par dagar i Borensbergstrakten..
Citat:
..
Enligt åklagaren har mannen gjort ett uttag på en bankomat i Borensberg. Det skedde dagen efter att paret hittades mördade.
– Vi är inte färdiga än, vi ska gå från sannolika skäl till utom rimligt tvivel, säger Eva Nemec Nordh.
Saxat från linkopingnews.se 23-åring häktas för dubbelmordet | 18 september 2017

Uttag gjordes ju även under morddagen, två dagar innan.
Citera
2017-09-18, 18:47
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Glöm inte den turkosa/mintgröna amerikanaren - är fortfarande ett mysterium.
Var någon användare tidigare i tråden som länkade en bild från någon släkting till Edvin(kan t.o.m varit pappan)på en mintgrön "jänkare", tror det var en kombi t.o.m. han kan ju ha lånat den!?
Känns förbannat märkligt om han nu agerat ensam, hur har han lyckats övermanna och tejpa fast två vuxna människor? Har han haft skjutvapen med sig tro?
Citera
2017-09-18, 18:48
Medlem
Lonnrots avatar
Jag laddar på med ett nytt PM som jag fick av min uppgiftslämnare, som tydligen inte kan posta än. Det mesta är känt, såvitt jag ser, förutom uppgiften att han pratat om att döda sin familj (dåvarande antar jag, dvs. väl sina föräldrar o ev syskon.), för vad det är värt. Citerar in extenso:

"Hej igen.

Jag vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden men EG har ju för några år sedan (tror det var 2014, men verkligen inte säker på året) varit efterlyst, då bland annat missing people gick in och letade efter honom. Man fann honom senare på psyket och då hade EG utryckt saker som att han ville döda sin familj. Men som sagt, han var ju tonåring då och vilken tonåring som helst kan väl utrycka sig så om man är trött på sin familj.

Han har även velat hoppa framför tåget i Mullsjö så att tågtrafiken fick stoppas. Jag kan inte fastställa vilket år detta var men jag vet att han ville ta livet av sig senast för ett år sedan.

Hans familj har även spelat en del på trav.

Nu låter det som att jag kanske vill sätta ditt EG. Inte min mening, jag bara delar med mig av fakta. Och som sagt, detta kanske har tagits upp tidigare i tråden."
Citera
2017-09-18, 19:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Ifall rycktet om att offren vunnit/höll på med trav är det ju inte helt omöjligt att dom kan ha varit gamla bekanta med MGM's mormor? Kanske har han fått reda på att paret hade pengar genom det sättet.
De där öken är nog ingen som ser som något som kan ge pengar. Förlust hela vägen.
Citera
2017-09-18, 19:02
Medlem
Koppling till en mintgrön amerikanare? Pe**e Gy**ensvaan *=l, som verkar vara pappa till GM har en vän på FB som heter M*rith* Oj*nsuu *=a
Vars sambo äger en mintgrön jänkare och bor i Mullsjö.
Citera
2017-09-18, 19:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusyliving
Jag köper inte riktigt E*vin som GM, eller iaf inte som ensam GM. Nån annan måste vara hjärnan bakom.

Hjärnan är väl snarare något som tycks ha saknats vid det här brottet. Så just det är ingen indikation på fler GM.
Citera
2017-09-18, 19:07
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Individuall
Koppling till en mintgrön amerikanare? Pe**e Gy**ensvaan *=l, som verkar vara pappa till GM har en vän på FB som heter M*rith* Oj*nsuu *=a
Bra grävt, måste utredas!
Citera
2017-09-18, 19:10
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
åtal ska vara väckt senast 18 oktober. löter fruktansvärt kort tid
Det blir förlängning 2 veckor i stöten. Räkna inte med åtal på minst 3 månader. Det kan dröja 1 år, om det drar ut och polisen söker efter medhjälpare.
Citat:
Oj, hoppas polis/åklagare följer tråden.
Citera
2017-09-18, 19:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Fint grävt. Bor på samma gata som Ed*in är skriven på, Järnvägsgatan. Fast de bor ändå en bit från varandra...
Bild på paret och bilen?
http://dashing-cruisers.se/?p=323
Senast redigerad av Readyfreddie 2017-09-18 kl. 19:29.
Citera
2017-09-18, 19:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Media går ut med att den misstänktes DNA har hittats på brottsplatsen men inte vilken typ av DNA.

Kan han själv ha skadat sig och lämnat kvar blod eller finns det kanske en sexuell handling också med i bilden?
Vad tror ni?

Om han använt kniv/machete så är det ju lätt att skära sig själv. Sen kan han dessutom ha spytt. Antingen av äckel (döda, skadade kroppar) eller av stress.
Citera
2017-09-18, 19:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Snyggt jobbat.
Citera
2017-09-18, 19:27
Medlem
LeeVans avatar
[quote=emileflournoy|61820127]Var någon användare tidigare i tråden som länkade en bild från någon släkting till Edvin(kan t.o.m varit pappan)på en mintgrön "jänkare", tror det var en kombi t.o.m. han kan ju ha lånat den!?
[quote]

Edvin förekom inte i tråden när det var aktuellt, så nej.
Senast redigerad av LeeVan 2017-09-18 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in