2017-09-17, 00:25
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Tror mer på en i bekantskapskretsen...
Verkar ha gjort nga inköp tiden runt morden... För att vara kapabel till ett sådant här bestialuskt mord så bör mgm bära på ett enormt hat mot offer/offren...som kan ligga långt tillbaka i tiden....

Det verkade dra ihop sig till en saftig historia med en adelssläkt, och där travhästar spelade en central roll. Vattenkranar, vidöppna. Gammalt groll genom generationer, oförrätter skal hämnas.

Men tyvärr börjar det mer och mer likna ett vanligt pundarmord. En fattig narkoman i behov av snabba pengar. Koppling till offren, ja, men inte mer än att han vet att de har pengar.

De bestialiska inslagen...de är nog inget rituellt, eller sprungna ur hämnd, nej det är bara en neddrogad och skadad hjärna som släpper loss, i lust och fantasi.
Citera
2017-09-17, 00:29
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Först anhållen i sin frånvaro tidigare under dagen för att sedan gripas på den här berömda gatan i Mullsjö. Det kan förklara just att han inte befann sig i sitt eget hem vid gripandet?
Ursäkta tjatet, men det som du kallar för den här berömda gatan i Mullsjö torde väl vara just Stallvägen, där vi just konstaterat/förmodat att han f.n. har sin bostad.

Vi släpper det, inte speciellt intressant, Trojan har rätt!
Citera
2017-09-17, 00:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27W4/en-person-anhallen-for-dubbelmordet-i-mantorp

ungefär 1,40 in i filmen ser man i den lilla rutan längst ner till vänster hur de hjälper en person med pixlat ansikte in i polisbilen
den personen har vinröd tröja och är kortare och smalare än den i vit tröja som är på Expressens film

Tack! Jag tror det är en miniruta som återspeglar händelserna kring det här morden och man börjar med att visa parets hus för att sen gå vidare med den här mannen i vinrött. Det ser inte ut som det är det senaste utan där är Expressens film den enda tror jag som är från gripandet av den nuvarande misstänkte.

Sen kan man väl nämna att dom tidigare som misstänkts har varit på låg misstankegrad så som skäligen misstänkta vilket är osäkra kort oftast. Den här som dom har i dag anhållen kommer förmodligen att häktas under veckan vad jag förstår av det åklagaren framför i dag. Så häktas han på sannolika skäl misstänkt för dubbelmord, så är nog fallet löst.
Citera
2017-09-17, 00:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27W4/en-person-anhallen-for-dubbelmordet-i-mantorp

ungefär 1,40 in i filmen ser man i den lilla rutan längst ner till vänster hur de hjälper en person med pixlat ansikte in i polisbilen
den personen har vinröd tröja och är kortare och smalare än den i vit tröja som är på Expressens film
Är inte det där filmat från dagen då de hittade kropparna? Kanske ett granne som fick komma med in till stationen.
Citera
2017-09-17, 00:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Ursäkta tjatet, men det som du kallar för den här berömda gatan i Mullsjö torde väl vara just Stallvägen, där vi just konstaterat/förmodat att han f.n. har sin bostad.

Vi släpper det, inte speciellt intressant, Trojan har rätt!

Jag vet inte vem som har rätt eller fel utan jag vet att han anhölls i sin frånvaro vilket betyder att han inte gick att nå. Det löste sig senare under dagen då vi kunde se han gripas på just den gatan. Jag vet inte var han bor bara var han är skriven i dagsläget.
Citera
2017-09-17, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Eller också någon person med mycket raseri inombords- och det flammade upp där och då-

Men morden är ju planerade, man åker inte runt med silvertejp o rep hursomhelst..och plötsligt drabbas av raseri!! Kolla bak i tråden bl a hans vän-lista.....det kan finnas orsaker som mördaten velat hämnas å det grövsta. .Nåt som hände i mgms barndom..om du förstår...mgm kanske nu såg sin chans att "ge igen"...
.
Senast redigerad av kongeroa 2017-09-17 kl. 00:39.
Citera
2017-09-17, 00:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Men morden är ju planetade, man åker inte runt med silvertejp o rep hursomhelst..och plötsligt drabbas av raseri!! Kolla bak i tråden bl a hans vän-lista.....det kan finnas orsaker som mördaten velat hämnas å det grövsta. Nåt som hände i mgms barndom..om du förstår...
.
Rånet är säkert planerat, sen kan det gått väldigt snett och ilskan uppstått på grund av offrens agerande. Mord planerades nog bara om mördare och offer var bekanta.

Nej, motivet är pengar och ingen gammal oförrätt.
Citera
2017-09-17, 00:40
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Är inte det där filmat från dagen då de hittade kropparna? Kanske ett granne som fick komma med in till stationen.

Tror att filmen är ny från igår eller idag.
Inte att det är någon som grips men tror att det är sambon som hjälps in i polisbilen för att förhöras.
Men kolla gärna om du hittar filmen från tidigare rapporteringar, jag har iaf inte sett den innan.
Citera
2017-09-17, 00:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Först anhållen i sin frånvaro tidigare under dagen för att sedan gripas på den här berömda gatan i Mullsjö. Det kan förklara just att han inte befann sig i sitt eget hem vid gripandet?

Jag tror han var hemma.
Citera
2017-09-17, 00:44
Medlem
Citat:
javisst-kan vara grannen också- men hon kliver in i bilen på kvinnors vis- jag tolkar det som en kvinna.
Snällt av den som länkade.
Citera
2017-09-17, 00:45
Medlem
Den här påstådda GM känns helt fel och följer inga vanliga mönster.
GM borde vara en sån här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L27KJ/ambulanspersonal-hittade-skadad-man-i-bil--sex-gripna Typ spinking öststatare utan tänder med Adidas-flip-flops.
Är det verkligen säkert att det är EG som är anhållen?
Citera
2017-09-17, 00:45
Medlem
Citat:
Rånet är säkert planerat, sen kan det gått väldigt snett och ilskan uppstått på grund av offrens agerande. Mord planerades nog bara om mördare och offer var bekanta.

Nej, motivet är pengar och ingen gammal oförrätt.

Det lär vi få se, tror på hämndteorin, samt att mördaren haft en medhjälpare, EG. Mördare o offer kan ha varit bekanta när mördaren var yngre..barn kanske....förstår du nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in