Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
För det första så har du ingen aning om vad eller hur jag har läst angående fallet. Men du har rätt att jag har läst Döden är en man, flera gånger även om det var 10-12 år sedan sist. Har även läst det mesta som har med fallet att göra. Jag vill dock hävda att nej man behöver inte läsa utredningen för att förstå att det var fråga om en massa trams under rättegången som Helin hävdade var övertygande bevisning uppbackad av en massa feminister och kulturknuttar som tar läkarnas skuld för given och förvandlar det hela till en jämställdhetsfråga. Sedan kan de inte erkänna hur fel de haft då de satt sin heder i pant på att de här två läkarna är skyldiga.
Du låter ungefär som GW Persson (i Veckans brott mars 2011) när han kläckte ur sig att "kulturpersonligheter" och "feminister" la sig i och försökte påverka och förvandla det hela till en jämställdhetsfråga men vad varken du och GW förstår
eller vill förstå är att fallet hade haft sin gilla gång i TR och KR oavsett dessa kulturpersonligheter och jämställdhetsivrare så deras påverkan är försumbar och i det stora hela ointressant.
Alla läsare kan i klippet nedan se att från 54:00 cirka så uttrycker sig GW på ett sätt som direkt för tankarna åt att du helt enkelt har köpt det han påstår till 100%?
https://www.youtube.com/watch?v=7siLTMh-few
Ditt inlägg är alltså bara en ren karbonkopia av vad GW säger i slutet av programmet och jo, du behöver läsa utredningen riktigt noga.
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
För det andra så dissar jag inte Helin och om du läser mina inlägg så hävdar jag tvärtemot att han är en slipad åklagare som företrätt åklagarsidan i de två mest uppmärksammade rättegångarna under 1900-talet där han lyckats övertyga rätten utan ett enda tekniskt bevis. Du verkar ha en tendens att tolka sjövilt eller välja att missförstå så förvänta dig inte att jag ska svara på alla dina frågor eller påståenden. Men som "Draifos" skriver får du nu ytterligare ett varv på din grammofonskiva.
Vi har en debatt här och kan inte du svara på mina frågor så är det nog ingen större ide att du och jag debatterar, jag gissar också att du har inte läst ens en bråkdel av utredningen och vet inte vad du ska svara eftersom du inte vet vad jag pratar om, visst är det så?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Vad gäller Spak så var han rättens ordförande och den högsta juristen i Stockholms tingsrätt så han visste precis vad han gjorde när han berövade TH och TA all framtida möjligheter till yrkesutövning när han skrev in i domskälen att det fanns övertygande bevisning för styckningen, vilket jag hävdar inte finns. Tvärtemot finns det mycket som talar för att de inte kan ha styckat på det sätt som Helin övertygat rätten om. Har du någon annan åsikt?
Exakt vad är det för detaljer du tänker på?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Sedan vill jag minnas att det inte var 2 poliser i tunnelbanan som sett TH utan det var 1 som vittnade om detta 5 år efter händelsen. Jag kan tänka mig att hon minns fel men tror att det var Catrine hon såg. Jag har läst att en förklaring kan ha varit att det var THs flickvän som säkert kunde misstas för ett tjackluder som Catrine då hon hade en väldigt speciell stil. Jag så henne på TV när hon vittnade och på den tiden var det säkert ett väldigt avvikande utseende så det finns all anledning att polisvittnet misstog sig.
Det var TVÅ poliser och du kan läsa själv här nedan på sidan 61 för att friska upp ditt usla minne, vill bara påpeka att det är fruktansvärt jobbigt att föra debatt med personer som inte har en aning om vad dom pratar om.
TR var förresten av helt annan åsikt om polisvittne nummer 2 som vittnade i TR om händelsen 4 år efter (!) att den ägt rum.
http://photobucket.com/gallery/user/daCosta_arkivet/media/cGF0aDpUaW5nc3JhdHRlbnMgYWt0L0RvbSAxOTg4L0I4LTExLT g4NTNfenBzYzM5YmMwOWIuanBn/?ref=1
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Och ja civiljägmästaren i fotobutiken gjorde också sig troligen också skyldig till mened när han i kammarrätten pekade ut TA som kund.
Hur kommer det sig att du är så säker på att han såg fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
StoffeSvensson
Tror du själv på läkarnas skuld och var du med på den tiden då det begav sig?
Ja jag var med på den tiden på ett sätt som du inte har en aning om och vad jag tror är helt oväsentligt i det här sammanhanget, det viktiga är ju vad tingsrätten och kammarrätten gjorde för bedömning, eller hur? Det är ju faktiskt deras bedömning som ligger till grund för den här segslitna debatten.