Citat:
Ursprungligen postat av
JoelSUOMI
https://fp.trafikverket.se/Boka/#/licence
Långskott, men du kaaaaaan (om du känner till personnummer) gå in här och söka förarprov. Har personen ett B-körkort bör du med all sannolikhet kunna söka provtider för BE, till exempel.
Vet inte om jag förstod ditt inlägg helt men det här är i alla fall ett riktigt amatörmässigt sätt att se efter om en individ har körkort.
Jättetack! Tycker det du kom på var helt genialiskt, jag kom aldrig på den tanken själv. Då jag har min uppkörning snart och inte körkort än så kommer det upp massa alternativ jag kan välja plus bokade tider osv när jag skriver in mitt personnmr.
När jag skriver in personnmr på någon som jag vet har körkort står det bara:
Dina förutsättningar tillåter inte bokning av den här behörigheten. Kontakta kundtjänst Förarprov för mer information.
Det måste betyda att när den texten kommer upp har personen körkort.
Tackar för hjälpen!
Edit: Nu skrev jag in en annan polares personnmr som inte har körkort och då kom samma text upp igen. Så jag vet inte 100% om det funkar men det var ändå en jävligt smart grej du kom på! Jag har inte träffat han på flera månader dock så han kan faktiskt ha tagit körkort.
Sen skrev jag in en annan polares personnmr som jag vet 100% inte har körkort och då kom det upp massa alternativ där man kunde boka tid osv så det känns ändå till 95% att det här funkar för alla som kommer undra samma sak efter mig.