2017-09-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Faktiskt skulle inte männen i islamska kulturer vara nertryckta skulle de inte trycka ner kvinnor. Jag prata med en person från den kulturen och han sa att pojkarna där fick stryk vid minsta fel de gjorde.
Glömde de en vers ur koranen kunde de få ett rapp med en piska.

Uppfostrar man män på det sättet så ändras deras sinnelag till att inte respektera andra personer.

Gör man inget sådant så har personer en naturlig kärlek till sin omgivning för det mesta.

Angående förtryck av män: I Stockholm finns en tidning som heter Metro och där kunde jag för någon timme sen läsa en helt vidrig artikel om en kvinna som beskrev en man hon dejtat , det var inte att han hade gjort något fel utan han var bara ful och äcklig. Hon lågt kan man sjunka och hur lågt kan en tidning komma. Kan ej förstå dessa killar i socialgrupp 1 som köper att kvinnor kan vara hur vidriga som helst i media. Det ej ju de som beställer annonser och tillåter detta fortsätta.

och vem håller i den där piskan?
hmm?
Citera
2017-09-15, 17:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Feminism är knappast endast någon "vänsteridé".
Är liberalerna "vänster"? du har feminism hos liberaler.
Att tala om höger - vänster är förlegat.
Alla är indoktrinerade av marxism.

Citat:
vad tycker du styr välden idag?
Pengar

Citat:
patrikrat (dvs att män dominerar på de flesta positioner av makt eller matriarkat (att kvinnor gör det) Vad tycker du ligger närmast verkligheten i världen?
TYpiskt marxism att ställa två grupper mot varandra och bortse från alla andra intressegrupper

Citat:
Ok, detta kan jag ju hålla med om, men nu har vi en värld där män styr det mesta, är antifeminsiternas svar på detta faktum då att bara män kan inneha kompetens? eller vad är ditt svar på att det förhåller sig så? Och VAD vill du göra åt detta i sånt fall?

Alla män har inte en hemlig pakt, olika män har olika intressen. Ryssland har sina, USA har sina, NJC har sina. Muslimska brödraskapet har sina. Att vi blir totalt rövknullade av dessa beror på marxismen som du är en del av.

Citat:
Vad är ditt bevis för att genusvetenskap går emot "allt vad bevisad vetenskap står för"?
Checka in neurosciense. Det finns flera bra debattörer därifrån.

Citat:
Är detta TV-program ett "vetenskapligt" bevis för att genusvetenskap i sin helhet är ovetenskapligt?
Det är metoden som är ovetenskaplig.

Citat:
det finns således inget negativt med att ex. vara den part som går hemma tar 100% ansvar för barn och hem, utan betalning ( klassiskt kvinnoroll) Om där inte finns något negativt i att bära denna roll...varför kan inte du då åta dig den?
Forskning visar att kvinnor som grupp har mer empati och därför är mer lämpade att ta hand om barnen. Sedan finns det individuella undantag. Varför vill du ha 50-50 om det inte gynnar barnen?

Citat:
Vidare kan du förklara exakt det biologiska i kvinnor som gör att endast hon är lämplig: tvätta, laga mat, duka, städa, diska, plocka strumpor och ta hand om barn?
Var exakt i kvinnors genom sitter dessa gener?
Det sista återigen empati, har du någon nytta av att veta var det sitter?
Citera
2017-09-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej antifeminism är förnuft. Antifeminister har olika politiska åsikter och styrs sällan av dogmer.

Nej antifeminism är inte "förnuft".

Citat:
Lite förvirrat så svårt att veta vad man ska svara på.
Jag är antireligion. Feminism bygger på ideologi och tro - inte vetande. Alltså en religion.

Nej feminism är en politisk ideologi som har rejält med fakta bakom sig dessutom och ingen religion.

Citat:
Jag vill att Sverige skall styras av kunskap och inte ideologi, det är dags att kasta ut sociologin och in med psykologin. Paradigmskiftet är på gång redan.

Jag vill definitivt att Sverige ska styras av någon form av ideologi. Ideologi står nämligen för ett tankesystem som hänger ihop på ett eller annat sätt. Ingen ideologi och vi hade haft totalt kaos.

Citat:
Reella förslag handlar om inlärningspsykolog, det vill säga hur man förändrar beteende. Man styr beteende genom att uppmuntra bra skötsamt beteende och sätta gränser för antisocialt beteende.
Det ska medföra obehag att bränna bilar och slå fruar och våldta flickor.
De som är alltför störda för att klara bot och bättring måste samhället skydda sina medborgare ifrån.
Så ja det behövs fler anstalter. Nej det botar inte folk från brottslighet, men som jag sade det skyddar skötsamma medborgare från brott.

Så? mer fängelser alltså? Lite som USA? Funkar ju prima där tycker du inte?

Citat:
Det är inget man kan välja.
Roller förändras utifrån förebilder och efterfrågan.
Ingen tvingar någon till någonting idag, likaså så är man själv med och formar sin roll i relation till omgivningen. Det är bara inom Islam som man har yttre krav på hur en roll ser ut.
Vill man ha bättre könsroller så får man kräva sekularisering av muslimer här.
De som har problem med könsroller är de som lever under hederskulturer och klankulturer.
Vill man ändra något i grunden så får man fan sätta sig in i vad detta innebär.
För det sprider sig till våra barn.

och man kan inte välja förebilder och vad man frågar efter?
Citera
2017-09-15, 17:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Må så vara..men dina önskemål: fler poliser, högre polislöner, kompetent ledarskap kräver ju just en större penningapåse.
Det tror bara människor som hamnar i lyxfällan.
Det är inte de stora inkomsterna som gör någon rik utan de små utgifterna.
Det vet alla rika.
Det heter att sköta en budget.

Citat:
personligen så tycker jag inte att den kvotering man gjort har varit speciellt dumt.
Utan det har gjort så fler kivnnor har kommit in på div. positioner i samhället.

Vilket gör att hela samhället har rasat.
Man har fokuserat mer på kvinnotrams än kärnverksamheten.
Här bara ett exempel
http://www.st.nu/opinion/debatt/polisforbundets-ordforande-mattet-ar-ragat-nu-har-jag-gjort-mitt-som-polis

Citat:
Och du har en del forskning som påvisar att nej, detta har iINTE lett till lägre kompetens, utan faktiskt motsatsen.
med andra otd så har där pågått en dold kvotering innan...och den motverkas bäst med en laglig kvotering som när tiden är inne, kan tas bort då folk just börjar välja efter kompetensen och INTE efter kön.

Kompetens på vad?

Att i huvudsak tänka på genus i ett militäranfall?
Citera
2017-09-15, 17:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag vill definitivt att Sverige ska styras av någon form av ideologi. Ideologi står nämligen för ett tankesystem som hänger ihop på ett eller annat sätt. Ingen ideologi och vi hade haft totalt kaos.
Nja det är ideologi som leder till kaos. Universiteten spårar polisen spårar och militären, ja hela samhället. För att inte tala om media.
Det är meningen att dessa institutioner skall vara neutrala och opartiska.
Jag vill ha en opartisk stat. Jag är för teknokrati, vi är där vi har kunskapen.

Citat:
Så? mer fängelser alltså? Lite som USA? Funkar ju prima där tycker du inte?
New Yorks borgmästare satte nolltolerans och det fungerade prima.
Där det är krig finns mycket få lagar, och mycket få konsekvenser - det fungerar dåligt.

Men jag tycker hellre du skall ta till ideologiska samhällen som Indien. Pakistan, Afghanistan där en kvinna kan bli ihjälslagen på gatan. Glömde Bangladesh. Männen kommer undan med allt.

Citat:
och man kan inte välja förebilder och vad man frågar efter?
Klar du kan ha Pippi Långstrump som förebild om du vill.

Kvinnor styr mäns roll då män vill attrahera kvinnor.
Män styr inte kvinnors roll då kvinnor söker status i tjegruppen.

Kvinnor duger för de flesta män.
Citera
2017-09-15, 17:59
Medlem
Citat:
Nja det är ideologi som leder till kaos. Universiteten spårar polisen spårar och militären, ja hela samhället. För att inte tala om media.
Det är meningen att dessa institutioner skall vara neutrala och opartiska.
Jag vill ha en opartisk stat. Jag är för teknokrati, vi är där vi har kunskapen.

nej vissa ideologier kan göra det ja, men inte ideologier i sig bara för att de är ideologier. Skärp dig. Alla samhällen har någon form av ideologi som de går efter, utan detta och allt rasar.

Själva idén att ex, universitet och statliga organisationer ska vara politisk obundna är ideologi i sig självt.

Citat:
New Yorks borgmästare satte nolltolerans och det fungerade prima.
Där det är krig finns mycket få lagar, och mycket få konsekvenser - det fungerar dåligt.

Men jag tycker hellre du skall ta till ideologiska samhällen som Indien. Pakistan, Afghanistan där en kvinna kan bli ihjälslagen på gatan. Glömde Bangladesh. Männen kommer undan med allt.

Du menar det begås 0 brott i New York, pga antalet fängelseplatser, eller vad försöker du säga?

Citat:
Klar du kan ha Pippi Långstrump som förebild om du vill.

Kvinnor styr mäns roll då män vill attrahera kvinnor.
Män styr inte kvinnors roll då kvinnor söker status i tjegruppen.

Kvinnor duger för de flesta män.

Båda styr bådas roller skulle jag säga. Liksom inte så att kvinnor inte vill attrahera män.
Citera
2017-09-15, 18:09
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
nej vissa ideologier kan göra det ja, men inte ideologier i sig bara för att de är ideologier. Skärp dig. Alla samhällen har någon form av ideologi som de går efter, utan detta och allt rasar.

Själva idén att ex, universitet och statliga organisationer ska vara politisk obundna är ideologi i sig självt.
Idéal och idéologi är inte samma sak

Citat:
Du menar det begås 0 brott i New York, pga antalet fängelseplatser, eller vad försöker du säga?
Jag menar att New York har gått från att vara landets farligaste stad till en trygg stad, för att man satt ribban lågt. Jag talade om inlärningspsykologi. Kriminaliteten har rasat inte pga av antalet platser i sig, utan för att det blir konsekvenser av alla handlingar.

Citat:
Båda styr bådas roller skulle jag säga. Liksom inte så att kvinnor inte vill attrahera män.
Klart du säger som den marxist du är, men det är inte sant.
Kvinnor behöver inte anstränga sig att attrahera män, de gör det i egenskap av att vara kvinna. Det sitter i våra gener.
Kvinnor anstränger sig för att attrahera den bästa mannen, men det är inte samma sak. Vi kan få en man utan att anstränga oss.
Män behöver anstränga sig - rejält, med sitt sätt att bete sig.

Det du talar om som kvinnoroll är helt passé idag. Jag har tom gjort en tråd om det.
Män vill inte ha en kvinna som har en kvinnoroll, de vill ha någon att knulla med.

Jag är antifeminist för att ni fokuserar på helt fel saker.
Citera
2017-09-15, 18:35
Medlem
Citat:
Idéal och idéologi är inte samma sak

Kolla upp begreppet ideologi.

Citat:
Jag menar att New York har gått från att vara landets farligaste stad till en trygg stad, för att man satt ribban lågt. Jag talade om inlärningspsykologi. Kriminaliteten har rasat inte pga av antalet platser i sig, utan för att det blir konsekvenser av alla handlingar.

och jag tror inte att enda orsaken till att brottsnivån gått ner i New York ( och hela USA och västvärdlen för övrigt) beror på att man byggt ut fängelserna.

Citat:
Klart du säger som den marxist du är, men det är inte sant.
Kvinnor behöver inte anstränga sig att attrahera män, de gör det i egenskap av att vara kvinna. Det sitter i våra gener.
Kvinnor anstränger sig för att attrahera den bästa mannen, men det är inte samma sak. Vi kan få en man utan att anstränga oss.
Män behöver anstränga sig - rejält, med sitt sätt att bete sig.

Det du talar om som kvinnoroll är helt passé idag. Jag har tom gjort en tråd om det.
Män vill inte ha en kvinna som har en kvinnoroll, de vill ha någon att knulla med.

Jag är antifeminist för att ni fokuserar på helt fel saker.

jag är inte marxist.
Och kvinnor behöver självklart anstränga sig och framförallt tillhöra rätt grupper för att få sex.
En gammal illaluktande tandlös tant på 80 får inte sex ex.
Det kan däremot en gammal illaluktande tandlös gubbe få om han går till prostituerad eller bor i ett land där man kan köpa sig barnbrudar om man har tillräckligt med pengar.
Citera
2017-09-15, 18:41
Medlem
Citat:
här lite studier som jag utlovade:

https://www.sns.se/aktuellt/sns-analys-nr-41-konskvotering-kompetens-och-karriar/
samma studie fast kanske lättare ladda ner orginalet:
http://www.ifn.se/publikationer/working_papers/2013/985

https://piie.com/publications/wp/wp16-3.pdf

Som jag tolkar denna studien har inkvoteringen av kvinnor knappt haft en mätbar effekt på kompetens: på sidan 5 av studien finns ett diagram där de presenterar kompetensen hos politikerna i förhållande till 1991. Det år som ligger bäst till är 1994, som ligger 0,3%-enheter högre. Eller 2002, vars 95%-intervall faktiskt kommer upp till 0,5%-enheter. Det är så små skillnader att det kan lika gärna vara felen som mätverktygen ger...
Citera
2017-09-15, 19:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kolla upp begreppet ideologi.
Det har jag gjort.

Citat:
och jag tror inte att enda orsaken till att brottsnivån gått ner i New York ( och hela USA och västvärdlen för övrigt) beror på att man byggt ut fängelserna.
Det är ju det jag säger att det är en religion, du tror.
Det är inte för att man bygger fängelser utan för att man tar fast folk, tar man fast många brottslingar så måste man bygga fängelser.
Man bygger inte fängelser och sedan letar upp folk att stoppa där.

Citat:
jag är inte marxist.
Du gör en marxistisk analys.

Citat:
Och kvinnor behöver självklart anstränga sig och framförallt tillhöra rätt grupper för att få sex. En gammal illaluktande tandlös tant på 80 får inte sex ex.
Om du visste hur många kåta gubbs det finns på ålderdomshemmet.

Citat:
Det kan däremot en gammal illaluktande tandlös gubbe få om han går till prostituerad eller bor i ett land där man kan köpa sig barnbrudar om man har tillräckligt med pengar.

Kvinnan behöver inte ens betala.

Ärligt Merapi - nivån...
Citera
2017-09-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Som jag tolkar denna studien har inkvoteringen av kvinnor knappt haft en mätbar effekt på kompetens: på sidan 5 av studien finns ett diagram där de presenterar kompetensen hos politikerna i förhållande till 1991. Det år som ligger bäst till är 1994, som ligger 0,3%-enheter högre. Eller 2002, vars 95%-intervall faktiskt kommer upp till 0,5%-enheter. Det är så små skillnader att det kan lika gärna vara felen som mätverktygen ger...
Om det är studien king varannan damernas du syftar på så dtta ä vd man sammanfatta studien till:

"Även om det egentligen ligger utanför modellens domäner observerar vi också två ting om de kvinnliga politikernas kompetens. Dels finner vi att kvinnornas kompetens i de socialdemokratiska kommunfullmäktigegrupperna varken ökade eller minskade i samband med kvoteringen. Dels visar vi att kvinnorna var mer kompetenta än männen i partigrupper med en låg andel kvinnor innan kvoteringen. Det senare stödjer vår tolkning att den låga andelen kvinnor i många partigrupper innan kvoteringen inte berodde på en brist på kompetenta och villiga kvinnliga kandidater, utan snarare på medelmåttiga manliga ledares preferenser."
Citera
2017-09-15, 19:05
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonblaskan
Feminism är en vänsteridé som till exempel står för kvotering (50% kvinnor, 50% män) i alla positioner i samhället, tycker att världen styrs av ett "patriarkat" under vilket kvinnorna är dominerade av männen.

Antifeminister fördömer dessa idéer. Till exempel föredrar man att positioner styrs av kompetens istället för att vara 50/50. Antifeminister vill alltså ha jämställdhet utan kvotering, med målet att vårt samhälle ska drivas av kompetens, inte av vilket kön man har.

Genus"vetenskapen" är lall och står emot allt som har med bevisad vetenskap att göra. Kolla in det norska TV-programmet Hjernevask. Den alternativa faktan som denna "vetenskap" för fram är inte något som vi vill ha eftersom den är direkt fientlig mot riktig vetenskap.

Det är biologiska egenskaper som gör skillnaden mellan män och kvinnor. Man ska inte tro att man kan få bort dessa genom att indoktrinera barn i förskolan med allt "det finns inga kön"-trams. Könsroller kommer alltid finnas, och det finns inget negativt med det i vårt jämställda Sverige. Snarare är det främmande kulturer (MENA) med diskriminerande tankar kring kvinnor som vi måste bekämpa.

Vet inte hur många gånger man läser en tråd och andra eller tredje inlägget är svaret på hela tråden...

Jag håller med allt ovan!

Samt feminism/ister har förmågan att ju mer man skriker desto bättre "hjälp" får man stuket. Och feminister skriker om allt och inget... dom är dom mest högljudda dock.

Det är en fullständig vinkling ur enbart 1 köns perspektiv och har inget som helst med jämställdhet eller jämlikhet att göra överhuvudtaget.

Därför motsätter jag mig feminism i princip alla lägen (förutom de där det finns ett existens behov så som MENA länder och andra där det faktiskt är ett patriarkalt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in