Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Det bästa sättet att förbygga konflikter mellan olika rättigheter är att planera i god tid så att eventuella konflikter kan undvikas. Det är det som förslaget att flytta nazisternas demonstration längre från synagogan går ut på. Inte att förbjuda nazisterna att demonstrera.
Nassar, rasister, antisemitisk vänster och islamister kommer alltid att finnas kvar i stan även när nassarna åkt hem efter demonstrationen så judarna låsa in sig hemma och gömma sig under sängen så inga elaka hittar dom.
Eller så fortsätter dom att leva som vanligt och kommer inte att bli attackerade...judarna har inte behövt uppleva något bråk dom senast 20 åren här i stan men detta kanske är ett sätt att provocera fram något från nassarna.
Offerstämpeln judarna har i pannan har bleknat rejält genom åren och det finns snart inga levande kvar från tiden i koncentrationslägrena...har du hittat något om judeförföljelse eller bråk i Gbg under 2000t?
Jag är född och uppväxt i Göteborg och det finns inga möjligheter att tåget skulle störa dom på annat sätt en att dom vet att det kommer att finnas.
Jag har varit inne i synagogan på studiebesök med skolan och man hör inte trafik eller vad som händer utanför, det finns inte plats för några utomhusaktiviterer där så dom kommer troligtvis att hålla sig i synagogan och kommer knappast att bli störda av annat än vetskapen att det finns nazister i stan.
Sen har vi gott om palestinier här i stan, många av dessa är rädda för judar då dom stal deras land och gjorde dom statslösa, man kanske borde stänga synagogan under ramadan så att dom stackars palestinierna slipper möta judar på stan under Ramadan...om man varskor judarna i god tid att dom inte får röra sig inom vallgraven så förebygger man konflikter och alla är nöjda eller?
Det handlar inte om att judarna är rädda, vi har stora mediajättar ägda av judar som tuggar fradga över att nassetidningen för vara med på bokmässan, även Bonniers är ilskna och en lång rad politiskt korrekta författare och vänstern har hotat med att bojkotta mässan men nassarna är kvar...detta är ett sista desperat försök att kväva yttrandefriheten och demokratin.
Jag är inget fan av varken nassar eller vänster men yttrandefriheten är viktigare än att försöka tysta dessa.
Jag skulle inte göra vad Voltaire aldrig sa..."Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
Men några bulor och blåmärken skulle jag ta även för nassar eller kommunister om någon skulle försöka tysta dom, alternativet kan bli att det är min yttrandefrihet som ryker när dessa har tystats.