2017-09-12, 17:59
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Vad bra då kan vi ta av kulturstödet. Aftonbladet går all in nu med propaganda.

Vi accepterar inte deportationerna (Aftonbladet)
http://archive.is/TCuxg
85 författare och kulturarbetare i upprop mot utvisningarna av de ensamkommande afghanerna

Islamisten Mattias Gardell och kommunisten Dror Feiler är två som skrivit under. Feilers son fick jobb som korrespondent hos SVT.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-12 kl. 18:02.
Citera
2017-09-12, 18:20
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Marschen börjar

https://www.facebook.com/pg/ungisverige.nu/videos/?ref=page_internal

Vi Bygger Landet!
- stoppa utvisningarna till Afghanistan!
- Höj LSS-stöd
- Höj pensionerna!
- stötta BB-ockupationen!

IDAG STARTAR VI EN BOSTADAFÖRMEDLING FÖR ENSAMKOMMANDE

Fan de ger a aldrig upp !
Det där med bostadsförmedling ägnar de sig redan åt och det går sådär.

Var och varannan dag (i ex Facebookgruppen "Stoppa utvisningarna till Afghanistan") dyker det upp vädjanden i stil med Ahmed 17 år har åldersuppskrivits och trivs inte på sitt vuxenboende (bild på 25 årig man) eller "Morteza 18 vill inte flytta norrut utan stanna i Sthlm med sina kompisar" (ännu en bild på en 25-årig man) och så önskar man en lägenhet, rum eller soffa. Detta möts med hjärtan, intyganden om att man delar eller beklaganden om att man bor på annan ort - men aldrig med ett erbjudande.

I någon post föreslogs att man skulle börja samla ihop till rum på vandrarhem etc för dem som håller sig undan myndigheterna genom att sova utomhus men den personen fick till svar att det rör sig om hundratals personer.

Vilken soppa den här vansinniga politiken skapat.
Citera
2017-09-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Var och varannan dag (i ex Facebookgruppen "Stoppa utvisningarna till Afghanistan") dyker det upp vädjanden i stil med Ahmed 17 år har åldersuppskrivits och trivs inte på sitt vuxenboende (bild på 25 årig man) eller "Morteza 18 vill inte flytta norrut utan stanna i Sthlm med sina kompisar" (ännu en bild på en 25-årig man) och så önskar man en lägenhet, rum eller soffa. Detta möts med hjärtan, intyganden om att man delar eller beklaganden om att man bor på annan ort - men aldrig med ett erbjudande.

I någon post föreslogs att man skulle börja samla ihop till rum på vandrarhem etc för dem som håller sig undan myndigheterna genom att sova utomhus men den personen fick till svar att det rör sig om hundratals personer.

En kostsam soppa ! 1 000 000 år/man - övriga kostnader inte räknat och kravmaskinerna vill ha mera.
Citera
2017-09-12, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Dessa skäggbarn skapar massor med jobb åt svensken. Det är därför Sverige går runt nu.

Det måste vara så.. Det är därför Sovjet ekonomis blomstrade så, mathyllorna var fyllda med livsmedel och traktorproduktionen låg i top. Trabunten var 100 ggr bättre än en BMW.

Du får sluta titta på aktuelle kamera.
Citera
2017-09-12, 19:20
Medlem
Ser ut som en man Vad lurar batikhäxorna och Expo i hazarerna.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1491543667604030&id=274070532 684689
Citera
2017-09-12, 19:23
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

JA och ju fler kockar desstå sämre soppa...dom kokar illa
Citera
2017-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Dessa skäggbarn skapar massor med jobb åt svensken. Det är därför Sverige går runt nu.

Det stämmer till en viss del rättsväsendet, advokatsamfundet, asylentreprenörerna, skolväsendet många som tjänar pengar och många som får jobb som exempelvis barnvakt på HBV-hem. Gick ju inte så bra för Alexandra Mezher nu var hon säkert nazist och det lilla spädbarnet på 23år försvarade sig.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-12 kl. 19:28.
Citera
2017-09-12, 19:30
Medlem
Citat:
Hej Ann! I oktober 2016 var jag sjutton år. Från en dag till en annan bestämde Migrationsverket att jag var 18 år. Migrationsverket svarar inte på vilka grunder de har skrivit upp min ålder. Trots att jag vet att man har rätt att få veta på vilka grunder en myndighet fattar beslut. Jag blev utan god man och fick flytta till ett vuxenboende i en annan kommun. Jag som vill studera och bidra till det svenska samhället hamnade i ett dåligt boende där det var svårt att studera och sova. Min lärare som visste hur viktig skolan var för mig och hur svår situationen blev för mig erbjöd mig då att flytta hem till hennes familj. En månad innan jag skulle fylla 18 år (min riktiga ålder inte Migrationsverkets) blev jag erbjuden att göra en åldersbedömning. Eftersom jag saknar visdomständer kunde man inte bedöma min ålder och då kvarstår den ålder som Migrationsverket har bestämt och inte den ålder som står på min tazkira=åldersintyg från Afghanistan.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155062353958251&substory_in dex=57&id=644748250
Citera
2017-09-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Läs om denne ungdomen som på 6 år skaffade sig utbildning och jobb min vän. Golam och resten av barnen/ungdomarna behövs. Dom har en kämparglöd och ett speciellt ljus i sina ögon. Han vill bli socionom så han kan hjälpa människor. Afghaner är sköra men driftiga och anpassar sig lätt här så låt dom stanna, vi har mycket att lära varandra. Nu hoppas vi på en rejäl uppslutning i marscherna ikväll över hela Sverige, vi bygger landet.

En riktig vacker artikel nedan, han kunde mött döden i Kabul men nu är han undersköterska i Sverige.

"Golam-Nawid Haidari, 22, kunde varken läsa eller skriva när han kom till Sverige från Afghanistan 2011.
Spola fram tiden sex år och han har tagit studenten, fått stipendium och börjat jobba som undersköterska.
Nu drömmer han om att bli sjuksköterska eller socionom.
– Man ska kämpa på och aldrig ge upp, säger han. " / Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/fran-analfabet-till-underskoterska-pa-sex-ar-/

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

Ja, det var en vacker historia. Han flydde från ond bråd död och bygger sig nu en framtid här. Dock är jag orolig över att han varje år åker hem en månad till den onda bråda döden och tortyren. Men det framgår ju av artikeln att hans familj lever i hemlandet och tycks då ha klarat av att överleva där, så kanske, kanske han kan fortsätta med det.
Citera
2017-09-12, 20:16
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155062353958251&substory_in dex=57&id=644748250

Det där var ju jävligt bra skrivit, nu menar jag inte innehållet men svenskan.
Skall vi gissa på att det är en spökskrivare?
Citera
2017-09-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, det var en vacker historia. Han flydde från ond bråd död och bygger sig nu en framtid här. Dock är jag orolig över att han varje år åker hem en månad till den onda bråda döden och tortyren. Men det framgår ju av artikeln att hans familj lever i hemlandet och tycks då ha klarat av att överleva där, så kanske, kanske han kan fortsätta med det.

Vart får du informationen om att han skulle åka tillbaka till Afghanistan en gång per år? att hålla sig till fakta borde rimligtvis gälla båda sidor
Citera
2017-09-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Det där var ju jävligt bra skrivit, nu menar jag inte innehållet men svenskan.
Skall vi gissa på att det är en spökskrivare?

Från samma kille kommentarerna finns i samma länk.

Citat:
Hej Mustafa! Verkligen jag stolt över dig, du är fantastisk och har varma hjärta. Jag så glad att det finns snälla människor som dig, det ger mig kraft. Du lär mig att man bli som en bro mellan ensamkommande och svenskas människor eftersom det finns många klok ensamkommande, jag vill säga att det finnas många änglar som hjälpa ensamkommande. Jag önskar att in alltid ska vara lyckliga. Tack hemsk mycket för allt. Tack alla för varma kommentera❤️❤️❤️

Citat:
Tack ska du ha hoppas

Från felfri stavning och meningsuppbygnader som slår många av oss som är uppväxta i Sverige till ovan som känns som tagit från google translate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in