2017-09-10, 11:07
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Glöm inte att våra politiker påstår att dessa apor är våra pensionsräddare!

Svensk hiphop drar in miljarder till staten .
Kolla bara på hur många views jaffaebyn har på youtube sammanlagt

De flesta använder ej Adblock å ser reklam osv .
Jag har ej Adblock på min iPad . Så där kommer upp reklam när jag dunkar fet rap från rinkybo !!
Citera
2017-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
Svensk hiphop drar in miljarder till staten .
Kolla bara på hur många views jaffaebyn har på youtube sammanlagt

De flesta använder ej Adblock å ser reklam osv .
Jag har ej Adblock på min iPad . Så där kommer upp reklam när jag dunkar fet rap från rinkybo !!

LOL Finns det verkligen företag som vill synas ihop med en rappande neger??
Citera
2017-09-10, 11:14
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
LOL Finns det verkligen företag som vill synas ihop med en rappande neger??

Vet ej , dock tror jag ej företagen bestämmer . Nog youtube som kör random så på olika videos .

Många reklamer har väl hiphop idag i bakgrunden .
Dogge från latin kings e ju med ibland oxå .. Tror dock det e vanligare i USA att rappare mc e med i reklamer . Typ dr dre i någon musli reklam
Citera
2017-09-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kändaste mcn? Kan garantera att majoriteten inte visste vem han var innan detta inträffade.

Men visst, lyssnar man på somalier som använder 90% studio i sin röst och mumlar fram sina ord på knackig svenska så är han säkert jättebra.

Det går inte att förneka att Jaffar Byn är en känd rappare. Vem/vilka anser du vara känd? Petter/Timbuktu/Promoe? Dessa rappare är väldigt mainstream - men helt ärligt - hur många lyssnar på de år 2017?

Jaffar Byn har, utan backning från något skivbolag, lyckats bli många ungdomarnas favoritrappare. Men men... Själv så lyssnar jag inte på hans musik, men tycker att det är fel att blunda för hans plats på "rapscenen".
Citera
2017-09-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sb23
Det går inte att förneka att Jaffar Byn är en känd rappare. Vem/vilka anser du vara känd? Petter/Timbuktu/Promoe? Dessa rappare är väldigt mainstream - men helt ärligt - hur många lyssnar på de år 2017?

Jaffar Byn har, utan backning från något skivbolag, lyckats bli många ungdomarnas favoritrappare. Men men... Själv så lyssnar jag inte på hans musik, men tycker att det är fel att blunda för hans plats på "rapscenen".

Alla de rappare du nämnde är definitivt mycket kändare än vad denna Jaffar är/var för gemene man.
Att han har många youtubevisningar säger inte så mycket, de flesta är förmodligen folk som suttit och garvat åt benranglet.

Ja men det är ju det jag säger, är man en inavlad wannabe blatte som lyssnar på somalisk trap eller vad fan skiten ska föreställa så är Jaffar säkert Gud, är man inte dessa saker så blundar man för smörjan.
Citera
2017-09-10, 13:36
Medlem
GuldBuddahs avatar
Fast Petter o Timbaktu är väl inge gangster-rap som MC Jaffa liksom... Känns som en sub-genre till hip-hop...

Vart är Biggie någonstans? Är han fortfarande "Ghettomisstänkt? Hehe
Citera
2017-09-10, 14:03
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Alla de rappare du nämnde är definitivt mycket kändare än vad denna Jaffar är/var för gemene man.
Att han har många youtubevisningar säger inte så mycket, de flesta är förmodligen folk som suttit och garvat åt benranglet.

Ja men det är ju det jag säger, är man en inavlad wannabe blatte som lyssnar på somalisk trap eller vad fan skiten ska föreställa så är Jaffar säkert Gud, är man inte dessa saker så blundar man för smörjan.

Inavlad wannabe blatte ?
Nä tror inte det funkar så

Hiphop har funnits många år och tror ej ungdomar i USA tänker om jaffar e svart å rappar , de vet om att även svarta bor i andra länder !

Sen är väl vi svenskar på Flashback rätt vana vid hiphop nu

Just d kom ju rätt tidigt .
sen på festivaler runt om i Sverige så har det ju haft rap mc grupper i många år från USA .

Boom funk mc ? Va väl från Finland
Citera
2017-09-10, 14:08
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Fast Petter o Timbaktu är väl inge gangster-rap som MC Jaffa liksom... Känns som en sub-genre till hip-hop...

Vart är Biggie någonstans? Är han fortfarande "Ghettomisstänkt? Hehe

De lär sitta å skriva feta rhymes nu.
Tror ej big jukke har lagt ner nu när han e så känd för sin senaste platta
Citera
2017-09-10, 14:15
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:

Klart de är. Det beror mycket på att de tillhör den generation hiphop-artister som slog igenom under MTV och ZTV-tiden. Även om man lyssnade på andra genres tvingades man lyssna på annat. Streamingtjänster fanns inte. Man lyssnade på radio mer. Idag är det lättare att snöa in i genres på ett annat sätt än då tack vare internet.

En i Jaffars grupp har till och med gjort musik med Petter. Jaffar själv gästade Kartellens platta. Det är inte några små artister som jobbar med dem. De är poppis bland ungdomarna. Du får tycka vad du vill om den saken, det är ändå fakta
Citera
2017-09-10, 14:36
Medlem
^ Som han sa, Yasin har en feature på en Petter låt.
Citera
2017-09-10, 15:07
Medlem
Lås tråd tack
ser ut att vara färdigdiskuterat här.
Citera
2017-09-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
Lås tråd tack
ser ut att vara färdigdiskuterat här.

Håller med. Mod har dödat diskussionen när hen slog ihop trådarna mycket tråkigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in