2017-09-09, 10:28
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Antingen är du ett troll, eller så ljuger du, vilket stämmer in? Kanske bägge?
Jag skulle vilja att du Sommarpappa kommenterar denna tråd:
(FB) Zigenare sover i vår tvättstuga
Lite utdrag från tråden kanske är lämpligt att bifoga:
"Nästa gång jag skulle använda tvättstugan hade jag med mig rengöringsmedel. " vad skulle du ha detta till? Misstänker att du skulle göra rent i tvättstugan eftersom du anser att zigenarna, ja du läser rätt, Sommarpappan använde ordet zigenare, är smutsiga.
"jag inte vill bli trackad av vänstermaffian " nu vid denna demonstration är Sommarpappan helt plötsligt kompis med vänstermaffian. Har det hänt något radikalt eftersom du nu sympatiserar med dessa?
"Detta har pågått väldigt länge. De skräpar ner, tvättstugan luktar, kläderna känns ofräscha efter att hemlösa zigenare sovit i vår tvättstuga. Vad ska vi göra? Alla vi kontaktar skickar oss vidare till någon annan och vi är desperata. " Varför bjöd du inte in dom till lägenheten så dom fick fräscha till sig? Enligt denna tråd är du väldigt humanistisk.
I tvättstugetråden försvann Sommarpappan när han avslöjades som ett troll, men i denna råd har Sommarpappan bitit sig fast som en blodigel. Beror detta på att du ser potentiella sexuella partners på torget?
Tycker du att afghanska män har mer människovärde än de du kallar för zigenare?
Här klankar du ner på folk som röstar på SD, men enligt tvättstugetråden är du antivänster, har du svårt för att bestämma dig?
Vill du ha någon som helst trovärdighet i dina inlägg bör du besvara dessa frågor.

Han är såklart ett troll.
Förmodligen en tonåring i samma tråd som du citerar ifrån så klarar han inte av skillnaden på hyresrätt och bostadsrätt, han tror även att polisen skickar Securitas vid larm.

Men låt oss anta han är seriös.
Ang Afghaner och Ziggenare så gillar sommarpappan olika men bara ibland.
Jag misstänker detta gäller en hel del av #vistårinteut mfl det är bara en eller vissa grupper man kämpar för. Hur och varför man väljer just dessa grupper hade varit intressant att få veta.
Citera
2017-09-09, 10:43
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
https://www.facebook.com/100006958395744/videos/1946684528906808/?hc_ref=ARQ_gBtsqwRwBv3PSW7xqoFYWxXLpSmnoBv_uEJGxW OaLvfqxg7hCC_Zx8cBu26MLDw&fref=gs&dti=808057209336 108&hc_location=group

En oerhört vacker video som kommer vara en påminnelse för mig att aldrig ge upp
Bland det mest patetiska jag har sett och hört. Jävla parasiter!
Citera
2017-09-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
https://www.facebook.com/100006958395744/videos/1946684528906808/?hc_ref=ARQ_gBtsqwRwBv3PSW7xqoFYWxXLpSmnoBv_uEJGxW OaLvfqxg7hCC_Zx8cBu26MLDw&fref=gs&dti=808057209336 108&hc_location=group

En oerhört vacker video som kommer vara en påminnelse för mig att aldrig ge upp
-Fulaste sången.Vår poliskår skulle sparkat dom mellan benen så dom åtminstone kunde gå upp nåra tonarter.
Citera
2017-09-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Dom invandrare som byggde Sverige dom kom hit när Tage Erlander var statsminister. Sedan öppnade Olof Palme panadoras ask och släppte in allt skit som gick på 2 ben.

Den skit som kommer hit idag, är bara tärande parasiter som inte har skit ett ge Sverige förutom skyhög brottslighet.

Men vi behöll vår neutralitet under kriget. CCCP hade knullat sönder oss i småbitar. Hela Röda armén bestå av våldtäckskåtta monster och ville sprida den Marxistiska ondska över världen. Har hört hemska berättelse om hur marxisterna övergrepp i Baltstaterna och i Finland. Att vara vänsterpartist är att vara ond som människa, så är det.

På 70-talet släppte Palme in chilenska kommunister som deras land inte ville ha kvar. Deras avkomma syns numera överallt där vänster huserar som #VSIU, refugees welcome, #jagärhär m m för att inte tala om kommunisthäxan nr 1 i riksdagen Rossana Dinamarca. Dessa borde sändas tillbaka till avsändarna med expresspost
Citera
2017-09-09, 11:07
Medlem
von-Utfalls avatar
Hur länge kan de demonstrera? Fortsätter det såhär är de där tills snön och kylan kommer i november-december.
Citera
2017-09-09, 11:16
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Hur länge kan de demonstrera? Fortsätter det såhär är de där tills snön och kylan kommer i november-december.
Jag tror inte att de hade räknat med att det skulle pågå så länge, jag tror att de hade en naiv tro att svenska folket skulle sluta upp och att amnesti skulle utropas innan höst blev till vinter. Det var det intryck som förmedlades till dem av VISU och andra suspekta organisationer och själva kommer de från länder där politiska beslut kan tvingas fram - så de agerade.

Nu stöter de på en ointresserad / lätt fientlig omgivning och ett Myndighetssverige som inte kommer att backa.

I nuläget har de tillstånd till den 17/9. Kanske tar de sig sedan till den afghanska ambassaden i ett försök att få landet att ensidigt säga upp återvändandeavtalet med Sverige?
Citera
2017-09-09, 11:20
Moderator
Tinuviels avatar
De har stora ambitioner.

I morgon sker den första i en rad manifestationer. Då sker en demonstration under parollen "Marschera för utvisningsstopp". Demonstrationen ska utgå från tre platser kl 12.00 (Stureplan, Odenplan och Mynttorget) och gå till Norra Bantorget där någon typ av program kommer att äga rum. Gissningsvis kommer Fatemeh Khavari hålla ett av sina långa tal.

Jag vet inte jag, demonstrationer från tre olika platser kan imponera om man är många men det tror jag inte att de blir.

https://www.facebook.com/events/1458985374187353/?acontext=%7B%22ref%22%3A%224%22%2C%22feed_story_t ype%22%3A%22370%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D
Citera
2017-09-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De har stora ambitioner.

I morgon sker den första i en rad manifestationer. Då sker en demonstration under parollen "Marschera för utvisningsstopp". Demonstrationen ska utgå från tre platser kl 12.00 (Stureplan, Odenplan och Mynttorget) och gå till Norra Bantorget där någon typ av program kommer att äga rum. Gissningsvis kommer Fatemeh Khavari hålla ett av sina långa tal.

Jag vet inte jag, demonstrationer från tre olika platser kan imponera om man är många men det tror jag inte att de blir.

https://www.facebook.com/events/1458985374187353/?acontext=%7B%22ref%22%3A%224%22%2C%22feed_story_t ype%22%3A%22370%22%2C%22action_history%22%3A%22nul l%22%7D

Kan någon/några gå dit med bergsprängare på axeln och spela väl valda låtar på hög volym när hon håller tal, t ex denna?

https://www.youtube.com/watch?v=fd0b42chX5A

(helt suverän mashup f ö - texten fungerar också bra som en blinkning till afghanerna och deras gynnare)
Citera
2017-09-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Han är såklart ett troll.
Förmodligen en tonåring i samma tråd som du citerar ifrån så klarar han inte av skillnaden på hyresrätt och bostadsrätt, han tror även att polisen skickar Securitas vid larm.

Men låt oss anta han är seriös.
Ang Afghaner och Ziggenare så gillar sommarpappan olika men bara ibland.
Jag misstänker detta gäller en hel del av #vistårinteut mfl det är bara en eller vissa grupper man kämpar för. Hur och varför man väljer just dessa grupper hade varit intressant att få veta.

Faktiskt när du säger det så såg jag en medlem i vistårinteut som klagade på romer som låtsades vara döva och krävde att folk skulle ge pengar. Hon hade blivit utsatt för dessa romer och var upprörd. Så vistårinteut gillar inte nödvändigtvis romer.
Citera
2017-09-09, 11:36
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kan någon/några gå dit med bergsprängare på axeln och spela väl valda låtar på hög volym när hon håller tal, t ex denna?

https://www.youtube.com/watch?v=fd0b42chX5A

(helt suverän mashup f ö - texten fungerar också bra som en blinkning till afghanerna och deras gynnare)
Jag tror de välkomnar varje form av uppmärksamhet - den typ av motdemonstration som du föreslår ger media underlag för att beskriva "hatet".

Minns att DN:s Emma Bouvin hyllades för sin "modiga journalistik" när hon twittrade lajv från Medborgarplatsen i samband med motdemonstrationen där. För det hyllades hon högt och lågt av sina journalistkollegor och DN smällde upp händelsen på helsidor.

Så, jag tror nog inte något sådant skulle ses som odelat negativt av aktivisterna (där vi kan inkludera såväl afghanerna som deras stödtrupper samt stora delar av journalistkåren).
Citera
2017-09-09, 11:37
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Faktiskt när du säger det så såg jag en medlem i vistårinteut som klagade på romer som låtsades vara döva och krävde att folk skulle ge pengar. Hon hade blivit utsatt för dessa romer och var upprörd. Så vistårinteut gillar inte nödvändigtvis romer.

Det är lite lustigt.
Jag hoppas du vid tillfälle kan ta en print screen på det.
Det hade varit roligt att posta ibland.

@vistårinteutmedROMER
Citera
2017-09-09, 11:40
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror de välkomnar varje form av uppmärksamhet - den typ av motdemonstration som du föreslår ger media underlag för att beskriva "hatet".

Minns att DN:s Emma Bouvin hyllades för sin "modiga journalistik" när hon twittrade lajv från Medborgarplatsen i samband med motdemonstrationen där. För det hyllades hon högt och lågt av sina journalistkollegor och DN smällde upp händelsen på helsidor.

Så, jag tror nog inte något sådant skulle ses som odelat negativt av aktivisterna (där vi kan inkludera såväl afghanerna som deras stödtrupper samt stora delar av journalistkåren).

Håller med.. En motdemonstration eller protest skulle bara gynna dem.
Media pratar fortfarande om de hemska nazistattacken på baaaarnen.
Låt det dö ut. Ju mindre uppmärksamhet de får ju mindre att skriva om för medierna och svårare vara offer. I dagens mediesamhälle är att bli ignorerad värre än döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in