2017-08-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Den här soffan har hög rygg som gör det möjligt att luta sig tillbaka likt i en fotölj. Finns dessutom fotöljer av samma modell. Riktigt skön soffa faktiskt, lite hård kanske.
Testade den idag. Den är för hård.
Citera
2017-08-19, 10:16
Medlem
VanligtNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelsten1
Testade den idag. Den är för hård.

Enda butiken jag kunde hitta som hade soffor med hög rygg som såg mjuka ut var på Em möbler, lite dyrare men jag antar att man får vad man betalar för.

Länk till Ems utbud av soffor.
Citera
2017-08-19, 10:20
Medlem
990099s avatar
Flesta soffor är byggda så att de går igenom en vanlig dörr. min teori
Citera
2017-08-24, 09:44
Moderator
rotadents avatar
Jag har en soffa med hög rygg från Mio, vet dock inte om den säljs längre, vi har haft den i något år eller två. Jag tröttnade totalt på sofforna med låg rygg och bestämde mig för att jag ville ha något som var bekvämt att faktiskt sitta i, de med låg rygg känns mest som något för de som gillar att hösäcka eller ligga i soffan. Jag har varit väldigt nöjd. Fick dessutom bort schäslongen när jag bytte soffa, vilket gjorde att vardagsrummet känns dubbelt så stort.

Soffan är dock ganska fast, klart fastare än den tidigare. Jag gillar det, men smaken är ju som baken (inte minst när det gäller sittmöbler).
Citera
2017-08-24, 18:28
Medlem
Skaffa en recliner soffa? Ryggen måste vara hög då man kan luta den som en fåtölj.
t.e.x https://folkhemmet.com/mobler/calypso-3-sits-recliner-soffa-gratt-tyg/
Citera
2017-09-06, 20:53
Medlem
Relaterad fråga: Var finns det soffor som inte är så förbannat djupa? typ alla jag hittar är 85-100 cm djupa.... Söker helst de som är typ 60-70 cm så de inte tar upp så väldigt mycket plats för oss som bor mindre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in