Citat:
Man tackar för lite konkreta förslag äntligen!
Citat:
* Avskaffa/förhindra tillkomst av all form av kvotering på basis av kön.
Gäller även detta kvoteringar som är till mäns fördel?
Finns ju ex. vissa funderingar kring på om man snart måste införa kvotering för män på universiteten om vi inte ska ha en framtid snart där män helt slås ut i den akademiska världen?
Idag är det va 70% kvinnor på universiteten.
Du tycker inte detta är något problem?
Citat:
* Säkerställ att rättssäkerheten inte sätts ur spel genom exempelvis sänkta beviskrav vid rättsprövningar.
Är rättsäkerhet enkom för människor som åtalas? eller går det även säga att även BO bör ha rätt till en skälig nivå av rättsäkerhet?
Rättsäkerhet i betydelsen: juridisk rättvisa
Citat:
* Säkerställ att yttrandefriheten inte inskränks via hänvisningar till eventuella kränkningar.
Och hur definieras då yttrandefriheten? har man rätt yttra vad som helst?
"jag ska döda dig och dina äckliga ungar och köra kniven i fittan, din jävla hora, jag vet allt var du bor"
Är det yttrandefrihet?
Citat:
* Avskaffa sexköpslagen.
jiss....
ok, du tycker alltså det ska vara rätt och riktigt att köpa människor för sex. Allt det skit som detta drar med sig vill du ha tillbaka på gator och torg. Vi har just nu en debatt om att förbjuda tiggeri.
men då har du ju löst det, istället för en tiggare framför varje konsumdörr, kan där nu stå en prostituerad rumän istället....vad trevligt!
Citat:
* Kriminalisera all form av omskärelse/könsstympning av minderåriga.
Behövs inte, det är redan kriminaliserat.
Citat:
* All myndighetsutövning ska ske med utgångspunkt från individen. Kvinnor ska i dess sammanhang antas vara vuxna människor på samma villkor som män och ska inte per automatik antas ha högre skyddsvärde eller vara i större behov av samhällets stöd än vad män är.
Behövs inte, det gäller redan.
Och jag vågar nog påstå att samhället redan ger mer av sitt "stöd" till just män framför kvinnor.
Fler män är arbetslösa, fler män är hemlösa, fler män går i div. kriminalprogram, fler män sitter på div. anstalter/ hem/ etc etc.
Citat:
Det finns säkert fler saker att ta upp men ovanstående är ett par saker.
Dock vill jag påpeka att det kanske viktigaste för mig inte skulle vara att stifta specifika lagar utan i stället att motarbeta 50/50-perspektivet som genomsyrar den moderna feminismen. Om feminismen kunde släppa besattheten vid att endast lika utfall är rättvisa så skulle jag ha betydligt mer respekt för den.
Dock vill jag påpeka att det kanske viktigaste för mig inte skulle vara att stifta specifika lagar utan i stället att motarbeta 50/50-perspektivet som genomsyrar den moderna feminismen. Om feminismen kunde släppa besattheten vid att endast lika utfall är rättvisa så skulle jag ha betydligt mer respekt för den.
Är det inte ett tämligen vettigt mål att ha, när nu samhället faktiskt består av 50/50 män/ kvinnor?
Citat:
Fast iofs så godtar ju feminismen olika utfall - men bara så länge det sker till kvinnans fördel. Att kvinnor studerar mer än män tar ju du exempelvis som intäkt för att kvinnor är driftigare än män. Om förhållandet hade varit det omvända hade du gnällt över strukturell diskriminering. Så kanske är det inte så mycket perspektivet i sig som de dubbla måttstockarna som stör mig. Om ni åtminstone hade kunnat vara konsekventa och gnällt lika mycket över det ojämlika utfallet i vårdnadstvister som över det ojämlika utfallet i börsbolags styrelser så hade ni kanske förtjänat lite mer respekt. Men när ni gnäller mer över mäns marginella löneförsprång än över flickors astronomiska betygsförsprång så är det lätt att få uppfattningen att det där med jämlikt utfall nog inte är så jäkla viktigt ändå. Det viktiga är kanske vilket kön som vinner könskriget?
nej inte "driftigare" det har jag aldrig skrivit.
jag tror att kvinnor har en förväntan på sig att vara "duktiga" som inte pojkar har på samma sätt.
samt att det i kvinnors medvetande förmodlgien sitter en piska av att de måste prestera för att klara sig mer än vad det gör i mäns medvetande som mer tänker att de klarar sig nog ändå.
och detta i kombination med att flickors hjärnor faktiskt utvecklas tidigare än pojkars och vi inte har någon form av "handikapp" för pojkar gällande detta biologiska faktum kan vara det som gör att flickor sitter med bättre betyg än pojkar.
Antigen kommer de två första sakerna långsamt planas ut. men det sista biologiska skillnaden i hjärnmognad lär nog finnas kvar. Eller så får vi göra något åt detta.
Sen tycker jag nog det varit just feminister som gnällt över frånvarande fäder i vårdnadstvister mer än antifeminsiter, eller hur?
Sen är du ju lite rolig...när du gnäller över att feminister bara fokuserar på kvinnor när antifeminsiterna på detta forum fan inte gör annat än fokuserar enbart på mäns fördelar och vi kommerr från en hel värld där så gott som enbart mäns behov prioriterats.