2017-09-04, 21:21
Medlem
Varangians avatar
Om det hade varit 25-åriga thailändska glädeflickor som hade låtsats vara 16 år och politiskt förföljda så hade de gärna kunnat bo hemma hos mig med.

Jag hade inte heller stått ut om de skulle lämna Sverige (och mig).
Citera
2017-09-04, 21:25
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Exakt hur kommer de ekonomiska vinsterna slå in och vilka är de?

Kommer 500.000 afghaner helt plötsligt bli läkare och köpa bostad och börja betala bra med skatt? Utveckla gärna

Det är inga 500.000 afghaner, men väl 500.000 duktiga och arbetssugna människor från några av världens intressantaste och mest dynamiska områdena.

Vi ser redan nu hur de framgångsrikt träder in på den svenska arbetsmarknaden, många gånger inom områden där det skriks efter kompetent personal. Vi behöver läkare, forskare, jurister och de står nu taggade och hungriga, redo att skapa ett nytt Sverige.

Till din fråga: Beräkningar av bl a Sandro Scocco visar att Sverige tjänar mellan 500-1000 miljarder om året på invandringen - redan nu. Tänk dig då vilken liberalt Schlaraffenland som väntar.
Citera
2017-09-04, 21:32
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Hanif skulle inte bli långvarig som partiledare. Att sitta och twittra om vad man tycker om saker och ting är lätt. Det klarar till och med Donald Trump. Men att hålla ihop ett ganska splittrat parti är en helt annan sak.

Det kanske t.o.m. är så att M inte ens ska vara ett eget parti längre? Åsiktsmässigt borde ju hälften ansluta sig till SD medan den andra hälften ansluter sig till C eller S. Vad försöker man rädda egentligen? Detta ÄR resultatet av 20år av anpassningspolitik utan en egen ideologi. Nu får man betala priset för detta självsvek. Begreppet "att göra rätt för sig" borde väl varenda moderat förstå innebörden av.
Senast redigerad av rootbit 2017-09-04 kl. 21:40.
Citera
2017-09-04, 21:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Öresundsbron kostade 37,8 miljarder och tog 5 år att bygga.
Citera
2017-09-04, 21:45
Medlem
Varje person med lite självbevarelsedrift och intelligens har misstänkt detta i flera års tid nu. Alla som käftat emot eller hävdat att "det är synd om baaaaarnen!" borde ställas vid skampålen i varenda stad och garrotteras inför publik.
Citera
2017-09-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Moderaterna som parti står INTE bakom den här typen av uttalanden. I själva verket tycker jag att Hanif Balis twittrande börjar bli allt mer problematiskt. Jag är själv aktiv inom partiet och för mig är det helt självklart att de här fina ungdomarna har rätt att stanna i Sverige. Vi har ingen rätt att skicka dem i döden i Afghanistan! Och jag vet att jag talar för de allra allra flesta i partiet. Se t.e.x hur Ulf vill stänga dörren till sd!

På vilka grunder? Det är farligare att åka till Chicago än Afghanistan exempelvis så vad har du att komma med? De som fått ett avvisningsbeslut är numera brottslingar som uppehåller sig på svenskt territorium och de ska avvisas från Sverige snarast möjligast.
Citera
2017-09-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Håller helt med. Har också en fot i partiet (säger inte hur) och instämmer helt i LiberalDemokratis yttrande. Hanif Bali är kall och oempatisk som inte ser hela bilden med de handlingskraftiga unga killarna på Medborgarplatsen/Barnhustorget. De har helt på eget initiativ tagit upp kampen mot rasism och orättfärdighet i Sverige, och hittat kloka argumentationslinjer som att stödja svenska pensionärer. (Ni som tvivlar på att de bidrar till Sverige, se hur snabbt de lärt sig hur debatten i Sverige fungerar.)

Så precis som du är jag för helt öppna gränser. Världen tillhör alla, liksom Sverige. Och inom kort kommer också de ekonomiska vinsterna med asylinvandringen slå in, och då kan vi börja genomföra stora politiska reformer som Sverige så väl behöver. Trust me, de här killarnas tåga behövs Sverige.

Kram till LiberalDemokrati (tack för senast, förresten)

Då är även ditt hem öppet för alla. Är det okej om jag kommer förbi med en busslast Afghaner och Marockaner som vill bo hos dig? Jag förutsätter att du inte kommer att protestera och snällt släppa in alla hos dig.
Citera
Medlem
mmais avatar
Citat:
Det är inga 500.000 afghaner, men väl 500.000 duktiga och arbetssugna människor från några av världens intressantaste och mest dynamiska områdena.

Vi ser redan nu hur de framgångsrikt träder in på den svenska arbetsmarknaden, många gånger inom områden där det skriks efter kompetent personal. Vi behöver läkare, forskare, jurister och de står nu taggade och hungriga, redo att skapa ett nytt Sverige.

Till din fråga: Beräkningar av bl a Sandro Scocco visar att Sverige tjänar mellan 500-1000 miljarder om året på invandringen - redan nu. Tänk dig då vilken liberalt Schlaraffenland som väntar.

Jippie då kanske staten kan sänka skatterna....
Citera
Medlem
MADs avatar
När jag såg Ulf Kristersson på Agenda så var jag osäker på om det var en ny person, eller bara AKB som gjort ett snabbt könsbyte, för det som sades var i princip samma otydliga dravel som innan.
Om det var det bästa han kunde få ur sig så lär Ms färd mot botten fortsätta.

Hanif skulle absolut kunna bli partiledare, men det kommer dröja minst två valperioder innan det kan bli aktuellt.
Citera
2017-09-04, 21:56
Medlem
Fredrik Reinfeldt började att sälja ut Sverige med MP hjälp, sedan kom en feminist svetsare utan ryggrad och här är vi nu.
Så moderaten Hanif Balif vill sparka in öppna dörrar så han ska ses som person med verklighetsförankring, men det är lite väl sent när alla redan vet hur illa det är.
Moderaterna har haft sin stund och deras väljare är nu 13% p.g.a. detta.

Sedan att ett BB i Sollefteå fick lägga ned och den kostnaden motsvarar 15st barn från Afghanistan är skrämmande hur illa detta landet sköts.

/SD2018
Citera
2017-09-04, 21:59
Medlem
Citat:

Vad går du på för något? Jag vill gärna veta hur jag kan bli lika verklighetsfrånvänd som du.

http://uvell.se/2015/11/20/lagutbildad-strom/

https://bodilbergh.wordpress.com/2017/03/22/om-dn-tveksam-journalistik-och-den-skamliga-sandviken-rapporten-del-i/

Kryp nu tillbaka under stenen du kom från...
Citera
2017-09-04, 22:04
Medlem
Torpedullas avatar
Hanif Bali är ju själv ett ensamkommande flyktingbarn. En kille som redan förlorat allt, livsfarlig. Totalt traumatiserad och själsligt död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in