2017-09-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I Tyskland har man på en del platser börjat med ett tvingande kvotsystem, lite olika regelverk i de olika delstaterna, men grundprincipen är den samma.
I grunden handlar det om en skärpt lagstiftning för att motverka social orättvisa, klassklyftor och utanförskap och att istället främja jämlikhet och inkludering.

Politiker och myndigheter vill motverka att förmögna människor bosätter sig i bostadsområden som inte är tillgängliga för alla, i grunden vill staten att alla ska kunna bo samma område och i samma hyreshus/bostadsrätt/radhus oavsett om du är rik eller fattig.
Det stat och kommun nu gör är att man går in med krav på hur fördelningen av bostäderna och de enskilda lägenheterna ska se ut.

I Hamburg (som är egen delstat), kan en uppdelning av lägenheterna i en fastighet se ut så här:
- 20 lägenheter ska tilldelas socialbidragstagare, eller personer med liknande bidrag, staten står för hyran.
- 20 lägenheter ska stå till förfogande till låginkomsttagare eller pensionärer med låg pension, staten går in med individuellt anpassade bidrag.
- 20 lägenheter ska tilldelas nyanlända invandrare som fått permanent uppehållstillstånd, staten står för hyran och socialbidrag och eventuellt andra bidrag.
- 20 lägenheter ska stå till förfogande på den fria marknaden till uthyrning för en månadshyra på (tex) 500 euro.
- 20 lägenheter ska stå till förfogande på den fria marknaden som bostadsrätter, till ett köpepris av (tex) 100.000 euro.

Då undrar iallfall jag hur det går med denna ide i Hamburg. Min gissning är följande

De första 60 lägenhetrena är bebodda då detta klientel inte har medel att bo någon annstans......

2-3 av hyreslägenheterna är bebodda av multikulti folk,kommunister och negrer som vill bo med Bruhr från kategori tre..

Inte en enda av bostadrätterna blir såld då folk med kapital inte vill bo med de första tre kategorierna....och vad ska delstaten Hamburg göra åt det mer än antingen under vapen eller med fängelse hota de som inte vill rätta in sig i det staliga ledet

Konfiskera privat kapital och på så sätt tvinga medborgaren att bo där staten tycker det är lämpligt.

Men men ...tysken kanske är ännu mer livrädd för att vara rasist än svensken och finner sig i detta trams...
Citera
2017-09-03, 09:38
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Man har försökt detta.

När jag flyttade ihop med frun (som då fortfarande var oäkta fru), så tog vi kontakt med bostadsförmedlingen (Stockholm).
Dom tyckte att "sånna som oss, svenskar med arbeten" kunde vara en bra motvikt i områden som Tensta eller Rinkeby, något annat kunde vi som, infödda stockholmare med arbete inte förvänta oss.
(Underförstått, ni som betalar kalaset får en ständig sistaplats i kön).

Då tog vi lån, och flyttade till en betydligt bättre plats strax söder om stan.
Detta var 1995
Citera
2017-09-03, 09:46
Medlem
LillaflickanPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Skulle nog krävas mer än en halv hyra för att få folk att flytta till dessa områden.
Tänk på att dina barn då kommer tvingas att gå i skola där...
Är du redo att riskera dina barns framtid för en halv hyra?

Citat:
Ursprungligen postat av aldrigrunka
Jag tror du har gått fel någonstans. Någon form av kommunistisk del av detta forum borde passa dina tankar bättre.

Många förorter kvoterar dock redan in Svenskar i form av studentbostäder, dvs de som utbildar sig för att kunna välja bort sådanna orter i framtiden.

Hur roligt är det att knega eller ta studielån för att betala hyran i ett område du egentligen vill välja bort, när majoriteten av dina grannar får hyran betald plus leverne av skattemedel...
Det vore intressant att kvotera in politiker i förhållande till deras positiva inställning till mångkulturen.
Citera
2017-09-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Man bygger vissa sådana hus i Sverige med, med blandad standard och olika ägandesätt.

Jag skulle aldrig någonsin flytta in i ett sådant hus. Man betalar ju pengar för att slippa hyreshusklientelet och socialfallen, inte för att få parkett i köket.

Precis, enda anledningen till att man går upp och jobbar är ju för att komma ifrån alla kulturberikare, och det kommer ju bli meningslöst att försörja sig själv ifall man aldrig får någon belöning för det.
Men alla politiker och journalister som älskar mångkulturen, de kan ju flytta dit, men de har en konstig vana att jämt bosätta sig i etniskt Svenska områden.

Mångkulturen är dömd att misslyckas eftersom de flesta inte vill ha den.
Citera
2017-09-03, 10:17
Medlem
yz44s avatar
Ingen framkomlig väg. Det skulle öka trycket på bostadsmarknaden eftersom det ofta bor fler än avsett i lägenheterna i dessa områden. Och de som skulle kunna tänkas anta ett sådant erbjudande är förmodligen inte den sorts hyresgäst som tillför området något positivt. Jag kan heller inte se att någon normalt fungerande människa, som har möjligheten att bo på annan plats, frivilligt skulle flytta till dessa områden. Det finns helt enkelt inte på kartan.
Citera
2017-09-03, 10:39
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Vad tror flashback om detta ?
Jag anser att det är bättre att deportera de oassimilerbara smutsfolken som vi importerat än att tvinga svenskar att integreras med dem.
Citera
2017-09-03, 10:57
Medlem
Tamborinos avatar
Var skall man hitta Svenskar som vill bo i dessa områden?
Inte ens invandrarvänliga och kommunister vill ju bo i dom här rövarnästena.
Citera
2017-09-03, 11:04
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Det vore intressant att kvotera in politiker i förhållande till deras positiva inställning till mångkulturen.

Kanske en och annan journalist också kanske?
bara för att....

Jag önskar att dessa politikers / journalisters barn då också fick gå på den lokala grundskolan.
Jag undrar hur många ursäkter vi skulle få höra.
Om jag inte minns fel så uttalade sig en hög polis sig om Bergsjön i GbG (?) om hur bra området var, och fick frågan varför han inte bodde där själv, svaret var tydligen "för att jag redan bor någon annanstans".
Citera
2017-09-03, 11:10
Medlem
Efter att ha bott i Södertäljes och Södra Stockholms utanförskapsområden vill jag inte flytta in i något sådant område igen, på inga som helst villkor.
Jag vet inte om det ens är möjligt att beskriva de problemen som uppstår för dig om du bor i ett sådant område, där dina barn (6 - 9 år blir rånade, äldre barn blir misshandlade och rånade av gäng med kulturberikande ungdomar) de blir rånade på allt som de har av värde, din fru blir trakasserad bara för hon är Svensk (öh! du Svenska hora! Du vill knulla ja???)
Din bil får inte vara i fred, den blir stulen gång på gång eller så blir det inbrott i den, gång på gång.
Cyklar till dig eller dina barn kan inte lämnas utan tillsyn, du får hoppas att det finns ett fungerande cykelrum men det är inte säkert. Finns det inte fungerande cykelrum så kan du, din fru, eller dina barn inte ha cykel helt enkelt.
På nätterna är det svårt att sova eftersom det spelas hög musik och en massa människor pratar högt och barn skriker och far runt lekande med varandra (ingen säger åt barnen att gå och lägga sig).
Soprum och hantering av sopor fungerar inte eftersom de flesta kastar sina sopor där de har lust, använda blöjor och andra trevligheter.
Köper hellre husvagn och flyttar in i på någon vinteröppen campingplats.
Senast redigerad av Goodaftersson 2017-09-03 kl. 11:12.
Citera
2017-09-03, 11:21
Medlem
sajebiss avatar
Onda och värdelösa människor kommer bara att dra ner de skötsamma i skiten. Det mörka och kaosartade samhället är dominant och det ljusa och väl fungerande recessivt. Därför är segregationen ett måste.
Citera
2017-09-03, 11:29
Medlem
Ferhs avatar
Kan ju fungera att få vanliga svenskar att vilja bo i invandrarområdena ifall det är personer som gillar att spendera dagarna inomhus och aldrig lämnar hemmet, och dessutom beställer hem all mat så den levereras till dörren. Men staten skulle nog få locka med gratis hyra plus nån miljon i bidrag isåfall, och det skulle ju inte direkt åstadkomma så mycket.

Nä det som behövs är att segregera mer istället och fixa en bättre och effektivare segregation, det skulle alla bli lyckligare av, man kan till exempel tvångsförflytta alla invandrare och muslimer i landet till Skåne, och så tvångsförlyttar man alla svenskar därifrån, och bygger en rejäl mur längs gränsen, så blir allting bra. De som var 100% assimilerade skulle däremot kunna få stanna kvar på den svenska sidan.
Citera
2017-09-03, 11:34
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Intressant!
En avgörande faktor är följande.
Inte vanliga svenskar och invandrare skall kvoteras in i dessa områden.
De som skall tvingas att flytta dit utan några som helst förmåner är alla riksdagsledamöter, alla chefer inom stat, kommun och landsting.
Alla journalister skall dit också.
Då djävlar lär det börja hända saker som är bra för Sverige.

Håller med. Jag skulle gärna se myndighetspersoner, lokala polischefer och journalister bli tvångskommenderade till dessa utanförskapsområden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in