2017-09-02, 17:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Förstår inte varför folk gottar sig i förortsrapparens förnedring. Han är väl bara just det, en rappare? Möjligen med ett suspekt kontaktnät. Knappast något han förtjänar. Samtliga i "Dödspatrullen" kommer för övrigt vara sänkta i jorden inom några år. Det är det som är så vackert med de kriminella kretsarna, de lyckas alltid trampa på fel tår förr eller senare. Att leva som de gör är extremt riskfyllt oavsett hur fruktade de är just i sin lilla ort.
Citera
2017-09-02, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Jo han kör en 30 sekunder ungefär 1.30 in...såg den nyss. Klart godkänt. Förutom att han skryter om att alls bolag vill signa han.

I den videon är det en hyperaggresiv snubbe med getskägg som nöstan ser ut som random vit svensk. Va heter han?
Det är inte Jaffar som rappar i den där låten, Det är Yasin.
Jaffar är dock med i bakgrunden.
Citera
2017-09-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jag gick faktiskt förbi skräpet på plattan tidigare. Gick in på kulturhuset och visade mitt missnöje med skiten. Är det så man försöker psyka folk på landet, att berätta att man har kräftstjärtar hemma?
Nej!Ilskan kommer då ni accepterar att ha en böjd flaggstång överhuvudtaget och att ni pissar på varandra.Är det senaste hbtq modet att urinera offentligt på varandra?Räcker det inte med att skjuta ihjäl varann?Sen är det även provocerande att den feministiska poliskåren skyddar kriminella!Vad får de som tack för detta?Jo ett knivstick i nacken...Men,men det är ju eran stad så ni gör ju som ni själva vill.Men från min synvinkel verkar ni väldigt extrema och udda.Egentligen borde man inte lägga sig i som utomstående men det är svårt att låta bli.
Citera
2017-09-02, 17:32
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Jag är långt ifrån nöjd. Bara för att jag inte hatar invandrare betyder det inte att jag är tillfreds med hur samhället blivit. Det är sjukt. Du är väl medveten om att de som vill söndra och härska ockiså vill att du ska hata invandrare och vice versa? Varje gång du skriver något dåligt om invandrare så spelar du dem i händerna. De som ställer män mot kvinnor, heterosexuella mot homosexuella, invandrare mot svenskar osv.

Nej, men såna som dig har ju förstört samhället och det är ju ni som spelat dom som du säger vill söndra och härska i händerna.

Jag vill bara leva mitt liv i lugn och ro utan att behöva oroa mig för all skit som händer.

Sverige är inte vad det en gång var, och du är visst kommunist så piss off som jaffar skulle sagt.
Citera
2017-09-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Du får du hemsk gärna svara på en fråga.
Varför skulle någon frivilligt göra en fake video där han blir nerpissad och förnedrad av andra?
Speciellt med tanke på att Jaffar påstår sig vara gangsta och en tuffing.

Jag är idel öra
Vad är en stund i hans liv av dig påstådda förnedring ,om det leder till att han får sin stund i rampljuset.Vad vet du vad han är beredd att offra och chansa för att nå dit.
Citera
2017-09-02, 17:37
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Förstår inte varför folk gottar sig i förortsrapparens förnedring. Han är väl bara just det, en rappare? Möjligen med ett suspekt kontaktnät. Knappast något han förtjänar. Samtliga i "Dödspatrullen" kommer för övrigt vara sänkta i jorden inom några år. Det är det som är så vackert med de kriminella kretsarna, de lyckas alltid trampa på fel tår förr eller senare. Att leva som de gör är extremt riskfyllt oavsett hur fruktade de är just i sin lilla ort.
För han sjunger om hur han älskar och chilla i orten och så blir han pistolhotad och kissade på.
Det finns också en kultur bland stockholmare att höja rappare, språket och kulturen i orten till något häftigt och positiv....

Och så blir någon kissade i ansiktet och filmad...
Det är komiskt och ironiskt.
Citera
2017-09-02, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Nej!Ilskan kommer då ni accepterar att ha en böjd flaggstång överhuvudtaget och att ni pissar på varandra.Är det senaste hbtq modet att urinera offentligt på varandra?Räcker det inte med att skjuta ihjäl varann?Sen är det även provocerande att den feministiska poliskåren skyddar kriminella!Vad får de som tack för detta?Jo ett knivstick i nacken...Men,men det är ju eran stad så ni gör ju som ni själva vill.Men från min synvinkel verkar ni väldigt extrema och udda.Egentligen borde man inte lägga sig i som utomstående men det är svårt att låta bli.
Alla är vi inte sådana. SD växer i Stockholm så sluta dra alla över en kam.

Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Nej, men såna som dig har ju förstört samhället och det är ju ni som spelat dom som du säger vill söndra och härska i händerna.

Jag vill bara leva mitt liv i lugn och ro utan att behöva oroa mig för all skit som händer.

Sverige är inte vad det en gång var, och du är visst kommunist så piss off som jaffar skulle sagt.
Men förklara för mig varför du tror att jag är kommunist! Om inte, skriv inte.
Citera
2017-09-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
För han sjunger om hur han älskar och chilla i orten och så blir han pistolhotad och kissade på.
Det finns också en kultur bland stockholmare att höja rappare, språket och kulturen i orten till något häftigt och positiv....

Och så blir någon kissade i ansiktet och filmad...
Det är komiskt och ironiskt.

om jag ska va ärlig göteborg har 3 bra rappare Lani mo , Black ghost, och de två jag sa från Hk , men fortf ingenting jämfört med stockholm på rap
Citera
2017-09-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxx999
Han skulle ha gjort motstånd, först och främst för att han är man och inte kunde tillåta en sån förnedring, sen för att han målar upp en bild av sig själv som en riktig gangsta, ingen gansta i gistorian hade tillåtit det som hände Jaffar. Man kan inte spela hardcore och sedan stå på knä och bli pissad på även om dem hade vapen. En riktig krigare en riktig gangster hade hellre blivit skjuten än låtit det hända. På ett sätt hoppas jag att detta blir en trend att alla gangstrar börjar förnedra varandra på liknande sätt, så hela världen får se vilka töntar dem flesta av dem är på riktigt. Han jaffar är en riktig tönt somtillät detta ske, han är ingenting utan sina bruuushor och vapen, kvar återstår bara en tanig somalier som hade brutit på mitten bara man blåst på han

Det är ju pga människor som resonerar som dig folk blir ihjälskjutna var och varannan dag.
Livet ser sällan ut som i en actionfilm när man väl hamnar i den situationen.
Han var snarare smart.
Ska han hellre bli av med ett ben eller sitt liv, för att omgivningen ska se han som en thug förortskung?
Citera
2017-09-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Klart som fan man gottar sig i detta. Det var en förnedring som en vanlig människa inte skulle förtjäna, men han är samhällets patrask. En rappare som spelar gangster, som romantiserar en våldsam värld och skickar helt fel signaler till de unga. Som påverkar samhället negativt och enbart negativt. Lika gott åt han , hoppas fler få gå samma öde. Dem enda som försvarar såna som han är såna som är samma jävla skit som han.
Citera
2017-09-02, 17:54
Medlem
Är det inte en kulturell grej?
Stammen markerar de sina, så de känner igen odören och stammedlemmar på 100 meter?
Jag tänker på katter som doftmarkerar lite här och var.

Men jag är dålig på afrikansk kultur.
Kan lika gjärna handla om en kille som råkade kissa fel.
Han stod ju ändå i en buske...

Om inte så hyllar vi tilltaget
Citera
2017-09-02, 17:57
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Alla är vi inte sådana. SD växer i Stockholm så sluta dra alla över en kam.

Men förklara för mig varför du tror att jag är kommunist! Om inte, skriv inte.

SD växer i hela landet inte bara i Stockholm din stuprörsbralla.

Jag skriver väl om jag vill det är ju knappast som att du bestämmer över mig din pk-kommunist 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in