2017-09-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
KM gick på Tunaholmsskolan

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Klasserna från Torsö, sjötorp, Otterbäcken o Lursta gick på Mariaskolan men jag
hittar han ej i min skolkatalog.
Har dock bara kvar en från högstadiet dock.
Så kanske Hassle födda -66 gick på på Tunaholmsskolan??

Högelid hade ej byggts...

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tack, korsskrivning där
Därför jag ej minns honom sen högstadiet..
Tack så mycket hörni. Då är det klargjort. Alltid något. Bra vi har er och Lubbe och Lockerudarn m fl m fl mariestadskännare.
Citera
2017-09-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ugglan: du skrev häromdagen att du tror att Helena's kropp lastades in i en bil borta vid lekplatsen eftersom ringarna hittades där och man säkrade även däckspår, men hur hamnade Helena där enligt dig?

Jag tänker på det du skrev i ovanstående inlägg, ang. Hanna's uppgifter om oväsendet som hon hörde ute i kohagen mellan ca. 02:15-02:25 samt bilen hon hörde ute på Ekuddenvägen som smällde i bildörrarna när hon själv stod med hunden inne på cykelvägen. Vad jag inte får ihop är, att det "Hanna" hör här utspelar sig i ena änden av cykelvägen så att säga medans lekplatsen är belägen i motsatt riktning dvs. den andra änden av cykelvägen, ett par hundra meter från kohagen. Jag upprepar frågan: Hur hamnade Helena vid lekpatsen enlig din teori? Om hon nu bragdes om livet i kohagen eller dess närhet så låter det väldigt märkligt att kroppen skulle ha förflyttats och lastats in i bilen borta vid lekplatsen eller hur? En annan sak jag undrar över är om man vet från vilken riktning Helena's rop/skrik kom enligt "Hanna"? var det också ifrån kohagen?

Hannas vittnesmål är helt enkelt inte tillförlitligt. Vi diskuterade det för någon vecka sedan. Jag tror Hanna fabulerade ett vittnesmål för hon på något sätt trodde det skulle vara till hjälp för polisen.
Citera
2017-09-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Halloj
Jag vill bara klargöra att jag tror att det är KM som är mannen i pilotglasögon. Men jag är är även intresserad av att kolla lite andra alternativ nu när det är lite stiltje på tråden. Vill vända på alla stenar som går, under tiden när det inte kommer fram något nytt om KM.
Jag vill inte försöka styra tråden med gammalt skit som redan har diskuterats. Det hade jag inte gjort om jag inte tyckt att det finns eventuella alternativ till gärningsman/männ.
Och att inget är bekfäftat om KM.
Sen kan det ju vara bra att diskutera olika alternativ. Och se när trollen kommer in och röjer.
Sen måste jag säja att det har blivit mycket bättre stämmning i tråden den sista tiden.

Mvh
Hej! Ja du är också från Mariestad vad jag förstår. Ovärderligt.

I alla fall är det tråkigt att man ska behöva ursäkta sig om man kanske har något annat än KM man vill ta upp, som du gör nu. Det kan komma fram saker som är bra information genom att prata om lite annat också och vem som är gm vet vi inte även om det lutar åt att KM är mannen med pilotglasögon, tråkigt nog för hans anhöriga och vänner. Bäst ändå att hålla det öppet vem som är pilotglasögonmannen tills vidare i alla fall och så mycket att berätta om honom verkar det inte finnas just nu. Blir spännande att se om det händer något mer i detta ärende från polisens sida nu i september.

Håller med om att stämningen har blivit betydligt bättre allra senaste tiden även om det blossar upp några varhärdar tillfälligt fortfarande. Vi är olika och tänker olika.

Minns inte nu men känner du någon som var på Stadt den kvällen?

Och vet du något om inbrottet i elaffären?
Citera
2017-09-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Hej! Ja du är också från Mariestad vad jag förstår. Ovärderligt.

I alla fall är det tråkigt att man ska behöva ursäkta sig om man kanske har något annat än KM man vill ta upp, som du gör nu. Det kan komma fram saker som är bra information genom att prata om lite annat också och vem som är gm vet vi inte även om det lutar åt att KM är mannen med pilotglasögon, tråkigt nog för hans anhöriga och vänner. Bäst ändå att hålla det öppet vem som är pilotglasögonmannen tills vidare i alla fall och så mycket att berätta om honom verkar det inte finnas just nu. Blir spännande att se om det händer något mer i detta ärende från polisens sida nu i september.

Håller med om att stämningen har blivit betydligt bättre allra senaste tiden även om det blossar upp några varhärdar tillfälligt fortfarande. Vi är olika och tänker olika.

Minns inte nu men känner du någon som var på Stadt den kvällen?

Och vet du något om inbrottet i elaffären?

Jag vet några som var där. Men ingen säger något av intresse. Mer än att det var en i sällskapet som fick åka på förhör ett par tre gånger för att han var så full. Och nämde olika saker varje gång.
Tror det är fler som vet mer än de säjer.
Speciellt nu när de flesta har familj, mm.

Menar du inbrottet som var i augusti? Nej, vet inget mer än det som stod i tidningen.

Sen tror jag det är bra med lite olika alternativ, om det nu inte är KM.
För då tror jag luften går ur totalt.

Kännde du någon som var på stadt?
Citera
2017-09-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hannas vittnesmål är helt enkelt inte tillförlitligt. Vi diskuterade det för någon vecka sedan. Jag tror Hanna fabulerade ett vittnesmål för hon på något sätt trodde det skulle vara till hjälp för polisen.

Sen vet inte jag vad hon hade för alkoholvanor.
Menar att, om man är lite på lyran, så vet man kanske inte om klockan är 02.30 eller 03.30.
Eller kollar på en klocka man inte har ställt in sommartid på.
Då kanske de bara var och körde på cykelvägen en gång. Vid 03.30
Citera
2017-09-01, 14:02
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Fy fan vad tråkigt det är med allt tjafs, somliga är dessutom oerhört otrevliga. Och kan inte folk få en chans innan de döms ut direkt och för ingenting? Tror inte att det är så lätt alltid att känna igen någon som luras och bara vill förstöra. Även någon som till synes verkar seriös och ok kan vara en lurifax.

Tycker det är jättebra med fler mariestadsbor i tråden. Hoppas på mer information, om inte annat om förhållandena i stan, hur det brukade gå till och så. Det vore toppen om folk som var på Stadt den kvällen ville bidra lite.

Annat: Har hört att det har varit inbrott i KB:s familjs affär. Någon som vet något om detta?

Ja, det var inbrott i affären som KB's syster och föräldrar arbetar i förra veckan.
El-butiken med lampor mm.
Fast det har väl knappt något med detta att göra.

Om det inte är så att det finns nått slags bevis där tex Biljournaler om de hade bilar och man kan se vem som hade dem under den tidpunkt Helena försvann tex.
Fast det känns rätt långsökt..
Citera
2017-09-01, 14:33
Medlem
Hoppmattans avatar
Citat:
Fy fan vad tråkigt det är med allt tjafs, somliga är dessutom oerhört otrevliga. Och kan inte folk få en chans innan de döms ut direkt och för ingenting? Tror inte att det är så lätt alltid att känna igen någon som luras och bara vill förstöra. Även någon som till synes verkar seriös och ok kan vara en lurifax.

Tycker det är jättebra med fler mariestadsbor i tråden. Hoppas på mer information, om inte annat om förhållandena i stan, hur det brukade gå till och så. Det vore toppen om folk som var på Stadt den kvällen ville bidra lite.

Annat: Har hört att det har varit inbrott i KB:s familjs affär. Någon som vet något om detta?

Ja, man fick lite trist välkomnande från en del. 😕
Åter till ämnet.
Jag vill minnas att det gick rykten om strax efter försvinnandet att polisen inte bara hittat skor och ringar utan också trosor i området. Är det fler som hört talas om det?
Citera
2017-09-01, 14:57
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Åter till ämnet.
Jag vill minnas att det gick rykten om strax efter försvinnandet att polisen inte bara hittat skor och ringar utan också trosor i området. Är det fler som hört talas om det?

Var har du fått den informationen ifrån? Har inte hört något sådant innan.
Citera
2017-09-01, 15:07
Medlem
Tänker ge mej på en teori igen....
Läste lite från maj-juni 2013. Och då pratades det lite om Ri*to Keskis*arja.
Och han blev mördad om jag inte minns fel.
Om det är någon/några som umgick med honom under kvällen 13-14/6 och gjort sig skyldiga till brottet.
Han orkar inte bära på bördan. Och pratar med sina polare och säjer att han tänker prata med polisen.
Kanske orsaken till mordet?
Citera
2017-09-01, 15:14
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppmattan
Åter till ämnet.
Med sådana frågor så kanske inte typen av välkomnande är så underligt?
Det var inga trosor, möjligtvis en halstablett.
Citera
2017-09-01, 16:02
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Tänker ge mej på en teori igen....
Läste lite från maj-juni 2013. Och då pratades det lite om Ri*to Keskis*arja.
Och han blev mördad om jag inte minns fel.
Om det är någon/några som umgick med honom under kvällen 13-14/6 och gjort sig skyldiga till brottet.
Han orkar inte bära på bördan. Och pratar med sina polare och säjer att han tänker prata med polisen.
Kanske orsaken till mordet?

Tror inte R*stos K"S mord har med detta att göra det minsta.
Läser man fupen vilka som åkte dit o hur det gick till känns det inte aktuellt..
Citera
2017-09-01, 16:04
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Med sådana frågor så kanske inte typen av välkomnande är så underligt?
Det var inga trosor, möjligtvis en halstablett.

Cerat iaf 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in